כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מח"ש מאשימה: הרב פינטו השמיץ את ברכה

מח"ש מפנה אצבע מאשימה לרב פינטו ומקורביו ומבהירה: "מאז שהופלל הזרימו נגדו מידע שנבדק והתברר שאין בו כל בסיס"

קברו של תנ"צ ברכה ז"ל
קברו של תנ"צ ברכה ז"ל


מח"ש מבהירה: הרב פינטו ומקורביו הזרימו מידע מפליל וחסר עיסוד נגד תנ"צ אפריים ברכה.

בהודעה שפרסם משרד המשפטים בפרשת תנ"צ אפרים ברכה ז"ל מאשימה המחלקה לחקירת שוטרים את הרב פינטו ומקורביו בהשמצה בלתי פוסקת של של תנ"צ אפרים ברכה ושיגור תלונות שלאחר בדיקתן התברר שאין בהן בסיס.

"מאז שתנ"צ אפרים ברכה ז"ל מסר את המידע המפליל נגד יאשיהו פינטו",נאמר בהודעה, "הגיעו תלונות ומידעים רבים מצד פינטו ומקורביו, שייחסו לתנ"צ ברכה עבירות שונות. כמתחייב, נבדקו מידעים אלו לאורך כל התקופות על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

"בדיקות יסודיות שבוצעו בעבר בעניינו של ברכה ז"ל לא הניבו שום יסוד לפתיחה בחקירה פלילית. כמו כן, לא נמצאה כל עילה למנוע את מינויו לראשות יאח"ה. כנגד החלטות אלו הוגשו עתירות לבג"ץ וביהמ"ש העליון דחה העתירות מכל וכל - בפסק דין שניתן בחודש יוני 2014 נקבע שאין מניעה למינויו של תנ"צ ברכה, ובפסק דין אחר שניתן בחודש פברואר 2015 נקבע כי אכן אין כל עילה לפתיחת חקירה פלילית נגדו.


ניצב מני יצחקי מספיד את ברכה

"לאחרונה התקבל מידע חדש שמקורו אף הוא בגורם הקשור לפינטו, ושלא נבדק קודם לכן, אך היה דומה במהותו למידעים קודמים שנבדקו ולא העלו דבר. על-פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט בשבוע שעבר לבדוק גם מידע זה, כמקובל וכנדרש. בשל רגישות הבדיקה, הועברו דיווחים מעת לעת ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה. בדיקה זו היתה בראשיתה ובישיבה שהתקיימה ביום ה' שעבר אצל היועץ, הוחלט אילו צעדים יינקטו להמשך הבדיקה, אך לא התקבלה שום החלטה על פתיחה בחקירה נגד תנ"צ ברכה.

"ככלל, המדיניות הינה שלא לפרסם מידע אודות בדיקה חשאית בעודה תלויה ועומדת, ולכן לא פורסמה כל הודעה מטעמנו בשבוע שעבר. ביום א', לאחר מותו הטראגי של תנ"צ ברכה, נטען בתקשורת כאילו כבר החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה. היות וידיעה זו היתה שקרית, פורסמה הודעה המבהירה כי לפרסום האמור לא היה כל בסיס.

"אין בכוונתנו לפרט בנושא תוכן הבדיקה, שכן אין לכך מקום, מטעמים ברורים ומובנים. יחד עם זאת, יש לשוב ולהדגיש כי לכל אורך השנים, למרות התלונות שהוגשו והמידעים שהגיעו, לא התגבשה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה".
אפרים ברכה הרב פינטו משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד