י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מבוכה לקואליציה: ועדת השרים פסלה, והחוק עבר

נפילה ראשונה לקואליציה - האופוזיציה הצליחה להעביר הצעת חוק של ח"כ אלהרר, בניגוד לעמדת הממשלה

נתניהו במליאה, צילום: הדס פרוש, פלאש90
נתניהו במליאה, צילום: הדס פרוש, פלאש90


מעידה ראשונה לקואליציה המצומצמת. האופוזיציה הצליחה להעביר במליאה על חודו של קול, הצעת חוק פרטית בניגוד לעמדת הממשלה, ועל אף שהצעה זו נדחתה על ידי וועדת השרים לענייני חקיקה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון – סמכות מקומית), התשע"ה – 2015 של חברת הכנסת קארין אלהרר וקבוצת חברי הכנסת.

הצעת החוק קובעת בין השאר כי בקשת ביצוע של פסק דין תוגש ללשכת ההוצאה לפועל הסמוכה לבית המשפט שבו ניתן פסק הדין - מה שיקל על החייבים שלא יצטרכו להיטלטל למיקומי הלשכות השונות.



בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הריחוק ממקום מגורי החייבים מקשה על התנהלות מול ההוצאה לפועל וגורם לסרבול, קושי, עלויות ועיכובים רבים בהתנהלות בתיק, מאחר וכל בקשה מחייבת את החייב לנסוע פיזית לשם הגשתה בלשכה. נכון הדבר גם לגבי התייצבות לדיונים בלשכות ההוצאה לפועל. כך לדוגמה, על מנת לצלם מסמכים מתיק ההוצאה לפועל, חייב נדרש לפנות ללשכה בה מתנהל התיק. זאת למעט מסמכים כלליים כמו פירוט תיקים לחייב אותם ניתן לקבל בכל לשכה.

"הפגיעה בנגישות מתחדדת לאור סגירת לשכות הוצאה לפועל רבות במסגרת תיקון 29. במצב דברים זה, ונוכח העובדה כי מרבית החייבים בהוצאה לפועל מתמודדים עם חסרון כיס וכפועל יוצא עם היעדר ייצוג משפטי, יש מקום להחיל את כללי הסמכות המקומית כקבוע בסדר הדין האזרחי".

ח"כ אלהרר: "אני לא מבינה איך חברי הקואליציה שהצהירו שידאגו לשקופים, מתנגדים להצעה הזו". שרת המשפטים איילת שקד: "מדובר ברעיון שכבר נמצא בתוכנית העבודה של רשויות האכיפה והגבייה. מדובר בשינוי רחב היקף שמצריך זמן. במידת הצורך הנושא יקודם בהצעה ממשלתית ולכן הממשלה מתנגדת להצעה."

46 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 45 מתנגדים.

פרוש הדס חוק מליאה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד