י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הונדה מציגה: 2.82 ליטר דלק ל-100 קילומטר

ההישג נקבע במכונית מדגם הונדה סיוויק טורר עם מנוע דיזל 1.6 i-DTEC, בה נהגו 2 מאנשי צוות המחקר והפיתוח

צילום אילוסטרציה: אורן נחשון, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: אורן נחשון, פלאש 90 צילום: אורן נחשון, פלאש 90


הונדה הודיעה אתמול (ג' 7 ביולי) על שיא גינס חדש שרשמה, במסגרתו השיגה את תצרוכת הדלק היעילה ביותר שהוכחה בעולם עד כה: 2.82 ליטר דלק בממוצע ל-100 קילומטר.

ההישג נקבע במכונית מדגם הונדה סיוויק טורר עם מנוע דיזל 1.6 i-DTEC, בה נהגו 2 מאנשי צוות המחקר והפיתוח האירופאי של הונדה, אשר יצאו למסע של 13,498 קילומטר אשר נמשך 25 ימים ועבר בין 24 מדינות האיחוד האירופי. האתגר שהציבו לעצמם היה להוכיח את צריכת הדלק היעילה והחסכונית של הונדה סיוויק טורר בנהיגה ובתנאי דרך אמיתיים.

המסע המדהים הזה החל ב-1 ביוני השנה. נקודת המוצא שלו היתה בבלגיה ובסופו חזר כעבור 25 יום לנקודת המוצא. במהלך הדרך נרשמו רק 9 עצירות לצורך תדלוק. לאורך המסע הסיוויק טורר רשמה ממוצע של 1500 קילומטר לכל מיכל דלק, ועלויות הדלק במסע כולו הסתכמו ב- 645 יורו בלבד.

השיא החדש של הונדה נרשם כשיא גינס תחת הכותרת: ‘Lowest Fuel Consumption – all 24 contiguous EU countries’.

בהתבסס על ההנחיות הקפדניות והמחמירות של גינס, שני הנהגים היו חייבים לשהות יחדיו במכונית במשך כל המסע שבמהלכו הם גמעו כ-15,000 קילומטרים, שהם כ-600 קילומטר ו- 7.5 שעות של נהיגה בכל יום. עוד נדרשו שני הנהגים להיכנס עם הסיוויק טורר לכל אחת מ-24 המדינות ולאסוף מגוון רחב של ראיות שכלל יומן צריכת הדלק / קילומטראז', קריאות GPS, סרטוני וידאו, תמונות וחתימות של עדים עצמאיים. כדי להבטיח ניטור מדויק של המסלול, זמן הנסיעה והמרחק שעברה, צוידה הסיוויק טורר במכשיר מעקב מיוחד – את כל ה"ראיות" נדרשו שני הנהגים להציג לאנשי גינס כדי להוכיח שהסיוויק טורר אכן עשתה זאת.

עוד על פי כללי גינס, על מנת לרשום את השיא המכובד והמרשים, המכונית חייבת היתה להיות ממודל ייצור סטנדרטי לכל דבר, ללא כל שינויים שעלולים היו לייצר יתרון כלשהו. תנאים אלה אומתו על ידי עדים עצמאיים בתחילת ובסוף המסע. התדלוק בוצע בתחנות תדלוק רגילות, עם חובה למלא את המיכל למקסימום בכל תחנה, זאת כדי להבטיח שאין יתרון במשקל המכונית.

צוות הנהגים, היה להוט להראות שדרך אימוץ טכניקות נהיגה פשוטות אך יעילות מאוד, כל אחד יכול להשיג תצרוכת דלק חסכונית. הם השתמשו בשיטות מאוד הגיוניות שכללו תכנון מסלול זהיר ונבון, נהיגה בצורה חלקה ועקבית, ללא האצות או בלימות קשה, למדו והתכוננו לתנאי הדרך קדימה ודאגו שהרכב לא יישא משקל מיותר. בנוסף הם דאגו לשמור על הרכב בצורה נכונה לאורך כל המסע, נהגו תמיד במהירות המותרת בחוק תוך התבוננות והתמזגות עם מצב התנועה.
הונדה רכב מהירות נסיעה תנאי הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד