י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סמוטריץ' הספיד את האדמו"ר במליאת הכנסת

"רוח של קירוב, של מאור פנים, של אצילות, רוח של ענווה ושל עין טובה שרואה בכל יהודי ויהודי את הטוב שבו ובפועלו"

סמוטריץ'. צילום: הדס פרוש -פלאש90
סמוטריץ'. צילום: הדס פרוש -פלאש90


ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי ספד הצהריים (ד') לאדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל מעל בימת הכנסת.

"אני מבקש לפתוח בכמה מילים על האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, הרב אליעזר הגר זצ"ל, שהלך אתמול לעולמו בחיפה. כדי להבין ולו במקצת מי היה הרב'ה מסערט ויז'ניץ צריך להתחיל באביו, הרב ברוכ'ל, ה'מקור ברוך', שהיה מקושר בכל נימי נפשו למהלך של שיבת ציון. המקור ברוך עלה ארצה מרומניה ובחר לא בכדי להתיישב דווקא בחיפה - עיר שלא הצטיינה באותם הימים בחיים דתיים, בלשון המעטה.




"הוא הקים שם את רמת ויז'ניץ וביתו הפך לאבן שואבת לרבים רבים מן החלוצים הדתיים שהגיעו מרומניה והתיישבו באזור הצפון, ובהם סבי ז"ל. ר' ברוכ'ל קיבל אותם במאור פנים והפך אותם לבני בית בחצר החסידית. ברוח זו של אהבת ישראל המשיך בנו, ר' אליעזר, להנהיג את החצר בחמישים השנים האחרונות.

"רוח של קירוב, של מאור פנים, של אצילות, רוח של ענווה ושל עין טובה שרואה בכל יהודי ויהודי את הטוב שבו ובפועלו. מן המפורסמות שרבים רבים, שאינם חסידים מובהקים, היו פוקדים את ביתו ואת החצר החסידית המפוארת שהקים - בטישים ובאירועים נוספים. ביניהם גם משפחתי ואני, משחר ילדותי ועד השנים האחרונות.

החיבה, הרוך, החיוך העמוק, המבט החודר שהיה מקרין כל כך הרבה אהבה ויראת שמים, המגע המחשמל של היד העדינה שהיתה עוטפת את ידי בחום - כל אלו היו ממלאים את המצברים ומעניקים כח להמשך.חבל על דאבדין ולא משתכחין. אני מבקש למסור מכאן תנחומים לחסידיו הרבים בקהילת סערט ויז'ניץ, שאהבו את רבם אהבה אין קץ ומן הסתם אבלים ובוכים עכשיו מאוד".
כנסת הספד אדמור זערט מליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד