כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הותר לפרסום: אזרח ישראלי מוחזק בידי החמאס

אברה מנגיסטו, צעיר בן 28 ממוצא אתיופי מאשקלון, חצה את הגבול לעזה לפני כעשרה חודשים ומוחזק בידי חמאס • הבוקר הותר שמו לפרסום • דיווחים סותרים לגבי מצבו הנפשי ואופן לכידתו

הותר לפרסום: אזרח ישראלי מוחזק בידי החמאס
ארכיון


האם מקרה גלעד שליט חוזר על עצמו?

ב-3 לינואר 2015 דווח בסוכנות הידיעות 'מען': "דיווח: אסיר ישראלי חדש שנחטף על ידי החמאס בעזה". בכתבה נכתב כי גבר ישראלי שנסחף בזמן השחייה בחוף הדרומי של ישראל, מוחזק על ידי החמאס.

בסוכנות הידיעות ציטטו את רשת הטלויזיה "אל מיאדין" המקורבת לחיזבאללה, שטענה שמדובר ביהודי ממוצא אתיופי, שנסחף עם הגלים לעבר עזה.

עוד פורסם, שכלי התקשורת הישראלים סירבו להכיר בחטיפה, ותיכננו להפיץ יחד עם בני משפחתו כי מדובר באדם הסובל ממחלת נפש.

הבוקר (ה) הותר לפרסום כי אברה מנגיסטו, בן 28 מאשקלון, חצה את הגבול לעזה לפני כעשרה חודשים ומוחזק מאז בעזה.

תצפיתנית הבחינה במגניסטו, המוכר לשירותי הרווחה בעירו, מתקרב לגדר המערכת ליד חוף זיקים, אך כוח צה"ל שהוזעק למקום לא הספיק לעצרו.

ממתאם הפעולות בשטחים נמסר הבוקר כי "בתאריך 7.9.2014 אברהם מנגיסטו, אזרח ישראלי תושב אשקלון, יליד 1986, חצה ביוזמתו את גדר המערכת לרצועת עזה. ממידע שקיים עולה שמנגיסטו מוחזק בידי חמאס ברצועת עזה.

"ישראל פנתה לגורמים בינ"ל ואזוריים כדי לברר את מצבו ודרשה לשחררו לישראל לאלתר. ישראל תמשיך לעשות מאמצים על מנת להביא לסיומו של המקרה ולשובו של האזרח לישראל. במערכת הביטחון מטפלים גם באירוע נוסף שבו בן מיעוטים, אזרח ישראלי (שמו אסור בפרסום) נמצא בעזה. מדובר בצעיר שחצה בעבר את הגבול לעזה מספר פעמים נוספות".

יו"ר סיעת מרצ בכנסת, ח"כ אילן גילאון, נקרא על-ידי קרוביו של מנגסטו להתערב ולפעול בעניינו. גילאון פגש בשבוע שעבר בלשכתו בכנסת את בני משפחתו - אבי המשפחה ואחיו, ובעקבות הפגישה פנה בעל-פה ובכתב לשר הביטחון, משה יעלון, בדרישה להסביר מה ידוע למשרד הביטחון על גורלו של מנגסטו, ואילו צעדים נעשו ונעשים על-מנת להשיבו.

הנשיא צפוי להתייחס הבוקר במהלך סיורו בעוטף עזה לפרטים שהותרו לפרסום על הצעיר שחצה את הגבול לעזה.

ח״כ ד״ר אברהם נגוסה: "אני מבקש לחזק את ידיהם של בני משפחת מנגיסטו, שמזה חודשים ארוכים שורים בחששות כבדים ואי-ודאות מוחלטת. החזקת אזרח היא בעיה הומניטרית, ולכן יש לשחררו לאלתר. איני יכול לתת פרטים על ההערכות לגבי גורלו של מנגיסטו מאז חצה את הגדר, אך בכל אפשרות חמאס אחראי על גורלו. אנו מבקשים מחמאס לתת אות חיים תחילה, ולשחררו בהקדם. ראש הממשלה ומערכת הביטחון עושים כמיטב יכולתם לשחרורו של מנגיסטו, והם בקשר תמידי עם המשפחה, שהייתה שותפה להחלטה לבקש צו איסור פרסום. אני כולי תקווה כי הפרשה תסתיים בקרוב בשיבתו של מנגיסטו לחיק משפחתו״.







מנגיסטו אתיופי חמאס חטיפה חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד