כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לייבל'ה מגיש: הסיפורים הפיקנטיים של השבוע

שבוע של אבל בבלאזוב ובסערט, מתי דרעי מקשיב לחכם שלום ואלו שתי חסידויות רשמו שלום היסטורי? • ויש עוד

לייבל'ה מגיש: הסיפורים הפיקנטיים של השבוע


את שלושת השבועות בחר לייבל'ה לפתוח במחיצתם של המוזיקאים, שזוכים לחופשה כפויה באופן ווקאלי, ובכדי להנעים את זמנם מגיעים בהמוניהם לימי הולדת - עד גבעת זאב השקטה, שם התכנסו אמש כמה מהמרקידים היותר מפורסמים של אולמי החתונות, כדי לחגוג הפקה ייחודית לאחד מיקירי הברנז'ה. לייבל'ה מנוע מלספק פרטים נוספים, לבקשת אברהם פריד והמשפחה, והוא שולח מכאן איחולי מזל טוב חמים לנחמיה היקר.

אך חוץ מאירועים נקודתיים, לא הייתה סיבה של ממש לחגוג בשבוע שהחל בפטירתו הטראגית של האדמו"ר מבלאזוב זצ"ל בשישי האחרון, [לייבל'ה תוהה כיצד שלושת הבנים יכהנו יחדיו כאדמו"רים בבורו פארק בבית מדרש אחד, והאם נבחרו כבר מספרי השדרות לכל אחד. מה שכן, לרשימת האדמו"רים בפרויקטים השנתיים של הדלקות חנוכה ול"ג בעומר זה ודאי לא יזיק] והסתיים באבל כבד על לכתו של הרבי מסערט ויז'ניץ זצ"ל, שלייבל'ה אף זכה לברכתו. לייבל'ה רק מתקשה להבין מי היה מעבר לים ולמה בזמן הפטירה.

ובשל כך, פותח לייבל'ה את המדור עם האיש שבעבר הרחוק שימש כמשב"ק האדמו"ר, וכיום מנכ"ל 'רפואה וחיים', ברוך הימל, שהפטירה תפסה אותו אפילו בלי בגד ל'קריעה', היישר מהרי הנופש בצרפת - שם התענג על חופשה קסומה בקיץ וסירב להתראיין לערוצי התקשורת.





ואפרופו צרפת: לאחר שבשבוע שעבר חשף לייבל'ה שכמה מבכירי חזון איש 5 שבו מנופש במדינה האירופית, השבוע נצפה ממריא גם איש המשמרת המחנך ר' מוטק'ה בלוי, לייבל'ה כבר מתגעגע לדברי החיזוק הקבועים במייל.

ולא זו בלבד, אלא שבטיסה שיצאה ביום שני השבוע, נצפה גם דובר חסידות בעלזא שייעל'ה וינברגר, שכל פעם שלייבל'ה כותב עליו זה 'עולה לו בבריאות'. שליחו של לייבל'ה קיבל את הסכמתם של השניים ותיעד תמונה נדירה.



הרבי של המוזיקאים
בניגוד לבלאזוב המפוצלת, בסערט ויז'ניץ מתגאים בחסידות מאוחדת תחת שרביטו של ה'ממשיך', שיוכל למצוא בין חסידיו מספר לא מבוטל של סלבריטאים חרדים. מלבד הייחודיות באהבת ישראל עליה עמד הרבי זצ"ל, התייחדה החסידות בשירה המרוממת שהנחיל הרבי, וביצע חיים בנט, ואשר הצמיחה מוזיקאים רבים בחסידות.

הראשון שבהם, שלמה כהן - נער הפלא ממכניסי רחמים, נצפה במסע ההלוויה בחיפה, אך ערב קודם לכן ניצל את ימי בין המיצרים לקניות עם הרעייה בסניף איקאה בראשון לציון. עד מהרה תפסה אותו השמועה הרעה, וכחסיד נאמן הוא עזב את המקום מיד.





בהלוויה מצא לייבל'ה גם את המנצח רובי בנט והאורגניסט יענקי רובין, שהחליפו סיפורים על גדלותו של הרבי זצ"ל, שאהב את חסידיו כאב לבניו. (צילום: בעריש פילמר)





וכמה סמלי, שמנחם לייזר מוזס שנוצר בתוכו סודות מדינה מוועדת חוץ וביטחון, התקשה להיפרד מרבו השני מסערט ויז'ניץ זצ"ל, ותידרך את חיילי היס"מ בהלוויה איך לשמור על הסדר.(צילום: בעריש פילמר)





ומי שנצפה עסוק במצוות כדרכו, הוא המושך בחוטים יעקב ישראל ירט, שהסיע באמבולנס 'איחוד הצלה' את האדמו"ר מפרמישלאן.



פינת גבעת רם
כמידי שבוע מאז הוקמה הממשלה, שוטט לייבל'ה אנה ואנה במסדרונות הכנסת, שם מוחזקים הח"כים כבני ערובה של הממשלה הצרה. לייבל'ה גילה כי סגן השר במעמד של משהו שבג"ץ אישר, יעקב ליצמן, מצא דרך להעסיק את עצמו והוא נצפה משוחח עם עורך הדין הנודע מנחם מושקוביץ. לייבל'ה תוהה האם ליצמן ביקש את חוות דעתו לסיכוייה של עתירה נגד הספורטק.





ואותו ליצמן נצפה נותן צדקה בביהמ"ד גור, בקערה הידועה של "דב דריימן"...





ואילו השר אזולאי, שגם הוא לא עוזב את הכנסת - בוודאי לא לעכו הצפונית, תועד כשהוא סוגר דילים אחרונים עם חיים ביטון, בתקווה כי אכן הדברים הסתדרו, והעיקר שהחוק הנורבגי יעבור...





ומי שבאמת נתון בבעיית תעסוקה חמורה, הוא שר הכלכלה, שהשבוע התברר ללייבל'ה שאין לו גלישה בסלולר. ומעשה שהיה כך היה: בליל השימורים בכנסת, כאשר הסתמן שנושא הגז עולה להצבעה - צצה לפתע כתבה באתר גלובס, ובה דווח על הקשר של דרעי עם איש העסקים והגז קובי מימון - מאחר והאחרון סייע ברכישת יום ליום בימים הקשים. יוסי ורטר מדווח ב'הארץ' שדרעי רצה לקרוא את הכתבה ופנה לשר החינוך נפתלי בנט שיראה לו אותה במכשיר הסלולר שברשותו. ככה זה כשמקפידים על הוראותיו של חכם שלום.

והנה מפגש משעשע למדי: רווק חב"די צעיר עם מאורס ליטאי טרי, שנצפו משוחחים בערנות במשכן. מדובר כמובן בעוזר יעקב מרוגנבסר, שאוטוטו יעמוד תחת החופה מגולח למשעי, ובעיתונאי לענייני מענדי גרוזמן המזוקן, המשווע לישועה דחופה. בעוד מורגנבסר מסביר מדוע סירב לקחת כסף מסאטמר, גרוזמן טרח לשתף אותו בחוויותיו מכנס צוהר בבנייני האומה. לייבל'ה מציע למענדי להבא להיערך מראש גם לפורום המנהלים הסמוך.





ואם בפורום עסקינן: למרות הפרסום באתר הבית על כך ששלמה רוזנשטיין 'הוחרם' על ידי הנהלת הפורום בשל היעדרותו מהצבעה על הספורטק, ופאנל שהיה אמור להיות בהנחייתו בוטל, הגיע איש התחבורה כבקי ורגיל, וסבב בפורום יחד עם מפקדי משטרה כאומר 'אני לא רואה אתכם ממטר. מי זה ליצמן? לא מכיר אחד כזה'...





ועוד מ'פורום המנהלים': לייבל'ה חושב שלמרות הכל... מי שבאמת לקח את תשומת הלב ובעיקר את המימון הכבד, היא נובל אנרג'י, שמנכ"לה ביני זומר נאם וענה על השאלות ה'קשות', למי שליווה את זוכי השיווק היחצ"ני במגזר החרדי - אברהם בריסק וחבורתו.





ומחבר מועצה אחד שנעדר בהצבעה על הספורטק, לעמיתו הישיש מיכל הלברשטאם, שלמעלה משבוע עסק בסילודין בניסוח תגובה מרשימה בעיתון הבית 'המחנה החרדי', כדי להסביר את העדיפות שהעניק לטיפולי המסאז' בנירוונה על פני קדושת ירושלים ועמק הארזים.

עוד בבעלזא: לאחר שאבוטבול נאבק בהקצאות ופיטר את דירנפלד, נסע מרדכי הבעלזאי לעיירת פרשבורג, כדי לשהות במחיצתו של הרבי מסקווירא. דירנפלד לקח עמו את אהרנרייך, והשניים ישבו לשיחה עם האדמו"ר - הרחק מעיניו של מוישה, שגם הוא מקושר לחצר סקווירא.





ואפרופו בעלזא: שלום חסידי נוסף אירע באזורנו - מי היה מאמין שהאדמו"ר מזלאטשוב, מנהיגה הרוחני של 80 אחוז מהתקשורת החרדית, הגיע בצעד נדיר להשתתף בסעודת הילולא בחצר שטפנשט בבני ברק, אצל הרב אברהם יעקב סלומון. לייבל'ה שפשף את עיניו והתקשה להבין לאן נעלמו שנות יריבות על השם 'שטפנשט'. מתברר שמינויו של הרבי לפני חמשה חודשים לתפקיד מנהיג עדת זלאטשוב פתר את המשבר, וכמובן גם הרב סלומון הגיע לטיש גומלין בחצר ממלכת בית זלאטשוב.



פינת התקשורת
אריה ארליך, שם שמרטיט ומעביר צמרמורת אצל אלפי קוראי טורו השבועי, נצפה השבוע מתהדר באוצר מילים נכבד בהנחיית כנס של 'פתחיה', גולדקנופף והשבת. ארליך הזמין את ליצמן שנטל חלק באירוע, ונדמה כי בקי ורגיל שכמותו צריך להגיש מהדורות מרכזיות שונות.





וחושף רבני הצפון, יאיר שרקי מערוץ 2, נצפה השבוע עושה מעשה בני בגין ועולה לאוטובוס בירושלים. לייבל'ה משער ששרקי מתלבט אם ללכת לכנס הייעוץ לרווקים של הרב הצפוני.





לייבל'ה חקר ודרש למעשיו של דובר העיר אלעד, שנצפה השבוע בביתר עילית. מתברר כי מלבד אחוות הסיעה של ראשי הערים המדוברות, לוריא חבש את כובעו השני ככתב המבשר והגיע בכדי לבדוק שהכל בסדר במערכת במגיד ממעזריטש. וכמובן, לייבל'ה תיעד.





ועוד בתקשורת: לפני שלש שבועות דיווח לייבל'ה בהרחבה על אירוסי בנו של עורך יתד נאמן יצחק רוט. אממה, לייבל'ה מחכה בקוצר רוח לברכה כנהוג בעיתון לעובדיו, ובפרט כאשר מדובר בעורך הוותיק. באכזבתו גילה לייבל'ה כי לא מיניה ולא מקצתיה, וגם ברכה שנוסחה לעיתון - לא נכנסה.

ומה שלא הצליחו לעשות אנשי התקשורת, עשה כותב הטור החב"די המיתולוגי הרב יעקב גלויברמן, איש החינוך ופרשת השבוע התמציתית, שנצפה בחג הגאולה של הרבי הריי"ץ זצ"ל כשהוא מעניק לידידו מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו את תמונת הרבי זצ"ל עם הקדשה מיוחדת, לרגל פרישתו מהתפקיד הרם.





קצת מוניציפאלי: הממלא מקום הירושלמי ומי שנלחם בחריפות בהצעת הספורטק של ברקת, יוסי דייטש, נצפה בבלגיה 'עושה מעשה רוזנשטיין', ומתפלל בכוונה גדולה הראויה לראש העיר הבא של ירושלים.





ואילו חבר מועצת העיר ירושלים וראש מטה שר הדתות מיכאל מלכיאלי, התפנה לרגע מעיסוקו השוטף במיגור תופעת הכלבים המשוטטים בגילה, ונצפה משוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי במהלך הילולת האור החיים הקדוש, בבית מנכ"ל רשת החינוך התורני חיים ביטון בביתו בהר שמואל.





בחזרה לתקשורת: עורך משפחה יוסי אליטוב נצפה בליל שישי שעבר בשיחה מעמיקה עם כתב הארץ לענייני מתנחלים ושירות חשאי חיים לוינסון. הלוקשיין: חוף ימה של של תל אביב.

בשבועות האחרונים מתקיימת מיני תחרות בין העיתונאי המוכשר חנני בלייך מקו עיתונות ובין איש יחסי הציבור אבי יוספי, בשאלה הגורלית והקיומית מי יצליח להשיל יותר קילוגרמים ממשקלו. לייבל'ה מעדכן שמנצח החודש על חודו של קילוגרם הוא חנני בלייך. יוספי לא אומר נואש והתחרות נכנסת לחודש נוסף. נמשיך ונעדכן.

אפרופו ירידה במשקל: שרגא הופמן, סמנכ"ל איחוד הצלה עד לא מכבר, הוריד באחרונה 15 קילו. לייבל'ה מחמיא.

ואפרופו עלייה במשקל: האופוזיציונר התקיף מנחם זיידה מביתר, לא פספס את פורום המנהלים של 'המודיע', ופגש במקום שומר משקל נוסף המוכר גם כאליהו אליוביץ החביב, והשניים נעמדו לתמונה.



פינת הצלמים:
זקן הצלמים ברוך אוביץ, לא מסתפק בהנצחת אירועי העבר והעתיד, אלא גם לאחר צאת העיתון בו הוא מצלם - דואג לצלם את העיתון, למען יידעו דור אחרון.





ואילו הצלם היותר צעיר, נפתלי לרר שהבטיח תוכי ולא קיים עדיין, חוגג 20 שנים להיווסדו מאז הפציע בשכונת שיכון ה' לאביו גדול צלמי הרבנים יהושע לרר. לרגל מלאות שני עשורים המריא לרר ג'וניור לאירופה, ועשה סבב אדמו"רים בנאות דשא ירביצני על מי מנוחות ינהלני.

ואילו הקולגה הנער שלומי כהן, לא השתתף במסע הלווית הרבי מסערט ויז'ניץ, ונצפה כשהוא מסקר את יוון המקרטעת כלכלית, יחד עם הסרוג של משפחה אהרן גרנות (לשעבר מחשובי חסידי גור בקרית ארבע).





ומכיוון שלייבל'ה פוסע אחור במנהרת הזמן, אי אפשר בלי לאזכר את הצלם העוד יותר צעיר, הלא הוא בעריש פילמר שחגג השבוע 17 שנים, וזכה שכל המגה-סלבים מהטוויטר צייצו אותו מחדש ואיחלו לו רק טוב כל חייו. גם יו"ר ש"ס ושר הכלכלה, ואפילו ח"כ אורן חזן הוסרטו בקליפים מיוחדים מלאי ברכה. לייבל'ה ממרומי גילו מאחל לבעריש אסאך אידישע נחת כל החיים.

ולסיום, בשמחת האירוסין של החתן ארי פריד הוא פצח בשירה יוצאת מן הכלל יחד עם אחיו זאבי, שכזכור הגיע מניו יורק במיוחד למעמד. לייבל'ה מגיש את הווידאו הווקאלי ולא שוכח גם למלא את בקשת החברים של ארי "תרשום מזל טוב גם מקבוצת השמיניה". רשום.

מזל טוב בקטנה:
ברכת מזל טוב לידיד בית ישראל וידידו של לייבל'ה חיים רבינוביץ, האיש החזק פעם בבאיאן וכיום ראש לשכתו הצמוד של יו"ר הוועדה לפניות הציבור חה"כ ישראל אייכלר - לרגל הולדת הבן. למתעניינים, השלום זכר בבאיאן, מול רמי לוי בביתר עילית.



פינת החידה:
האיש: שדרן בוקר מנומנם, המחזיק באתרי רשת שונים.
השמועות: מכירה צפויה של החלק הסרוג, ולכל הפחות העמדתו על המדף...

בין הפותרים נכונה יוגרל תפקיד רב שעשוי להתפנות בקרוב בצפון.

חידת בונוס: מיהו ראש הלשכה של אישיות חשובה, שנצפה עורך את הקניות לשבת בשוק מחנה יהודה בירושלים, כאשר מבצבץ ממכנסיו החדשים, הטיקט עם המחיר המלא?



לייבלה רכילות צלמים אירוע וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד