כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ההסבר של בעלזא: הנציג היה בים המלח

בחסידות מבהירים כי הלברשטאם לא הגיע להצבעה על הספורטק, מאחר ונאמר לו כי אין צורך ומשמעות להגעתו

חבר המועצה הבעלזאי מיכל הלברשטאם צילום: המחנה החרדי
חבר המועצה הבעלזאי מיכל הלברשטאם צילום: המחנה החרדי


סערת ההיעדרות של כמה מחברי מועצת העיר ירושלים החרדים בהצבעה על תקציב הספורטק, לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי אילו היו נוכחים היו מטרפדים את תכניתו של ראש העיר - אינה יורדת מסדר היום. חבר הנהלת עיריית ירושלים ונציג בעלזא, מיכל הלברשטאם, מתנצל הבוקר (ה) ומסביר מדוע נעדר מההצבעה.

בשיחה עם בטאון החסידות "המחנה החרדי" אמר הלברשטאם: "עוד לפני שבת שלפני ההצבעה הודעתי לכל חברי בעירייה כי אני יורד לים המלח מטעמי בריאות לשבוע ימים, והנני זמין בכל שעה שאדרש להגיע להצבעה נגד התכנית. אגב, התכנית אושרה על ידי הנציגות החרדית לפני שהייתי חבר בעיריה.

"ביום ההצבעה הזמנתי רכב בכדי לעלות לירושלים בשעה 15.00, רגע לפני שיצאתי הודיעו לי מפורשות מיהדות התורה בעיריה, כי כמה חברים אחרים לא יופיעו להצבעה, חלקם בחו"ל. יש לראש העיר רוב מוחלט להצבעה ואין שום סיכוי להכריע את התכנית בהצבעה הזו. לכן אמרו לי שאין ענין שאצא לירושלים.

"הוספתי וביררתי אצל החברים שאכן לא כולם יצביעו, וגם אם כן, אין לנו רוב בעיריה, לכן נשארתי שם. לא הייתי שותף בתכנית וידי לא הייתה במעל הזה, כאשר הנציגים החרדים אישרו את התכנית בעבר. העיתונים שלהם לא תקפו אותם על תמיכתם בתכנית לבנות מגרשי ספורט באזור שמחוץ לרמות. רק לפני שנה הם ביקשו מראש העיר להוריד את ה'קאנטרי קלאב' מרמות ל'עמק הארזים'. איש לא צייץ.

"עכשיו הם מצאו מקום להתגדר כעושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס. למרות זאת אמשיך לפעול יחד עם חברי ביהדות התורה נגד כל ניסיון לחַלֵן את העיר.

"נשלחתי על ידי גדולי ישראל שליט"א לייצג את הציבור החרדי נאמנה, וכך אעשה. כאשר הייתה באמנה איתי מיום עמדי על דעתי. רק גדולי ישראל שליט"א יורו לי מה ואיך לפעול. אינני מקבל הוראות מפוליטיקאים עירוניים שמצאו קרדום לחפור בו לקידום הקריירה האישית שלהם על גבינו. לא מפיהם ומפי עיתונם אנו חיים".

גם בעיתון המודיע נרשמת הבוקר הבהרה מטעם קהל מחזיקי הדת -בעלזא ובה נכתב: "אין בסיס לטענות נגד מיכל הלברשטאם. אנו נגד תוכנית הספורטק ונציגנו תכנן להגיע להצביע נגדה, אך נאמר לו בידי נציגי יהדות התורה שזה עובר בכל אופן ושלא יטרח".

יו"ר קהל מחזיקי הדת הרב מרדכי בריסק כותב במודעה כי "כאלפיים מתושבי קרית בעלזא חתמו נגד עיריית ירושלים, הביעו את מחאתם ודרשו לבטל את התוכנית".
ספורטק ירושלים מיכל הלברשטאם בעלזא ים המלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד