י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רגע של עיצוב: שוב חוזר הרטרו

חובבי העיצוב נוטים להתבלבל בין וינטאג' ורטרו - שני סגנונות עיצוב שונים לחלוטין • בואו נדבר על רטרו ועל שובו לחיינו היישר משנות ה-70

רגע של עיצוב: שוב חוזר הרטרו

זוכרים את התקופה של הרטרו? התקפה שהתחילה אי שם בשלהי שנות ה-50 ונמשכה כמעט עד אמצע שנות ה-70.

במה התאפיינה התקופה האהובה, אתם שואלים? בעיקר במגוון עצום של צבעים. כן, הבתים הצבעוניים שלכם בשנים הללו היו, סביר מאוד להניח, דומים לבתים רבים של קרובי משפחותיכם, חבריכם וכיוצא מכך. אז בואו נבדוק יחד כיצד הסגנון, כך מסתמן, עומד לחזור לחיינו בסערה. מתרגשים? גם אנחנו!

קצת אודות הרטרו

רגע, שנייה לפני שנתחיל לדבר על הדרך בה "הרטרו" הולך להקסים אתכם בסגננו הייחודי וכיצד אתם תוכלו לסגל לעצמכם עיצוב פנים בסגנון רטרו, חשוב להבהיר דבר אחד מרכזי אשר יוצר בלבול בקרב חובבי העיצוב למיניהם: וינטאג' ורטרו הם שני סגנונות עיצוב שונים לחלוטין. וינטאג', כשמו כן הוא, הוא סגנון עיצובי ישן המתבטא בחפצים בעלי סגנון עיצובי עתיק שנשמרו עם השנים.

רטרו לעומת זאת מתבטא בסגנוניות, כלומר, בשילוב המיוחד בין צורות גיאומטריות למיניהם ועיטורים צבעוניים. שמחת החיים של הסגנון העיצובי הנ"ל הוא ייחודי וזוהי אחת הסיבות המרכזיות לחזרתו אל חיינו לצד סיבות נוספות, כגון: הרצון בחידושים בעולם עיצוב הפנים, הרצון "לשבור מוסכמות" כפי שכמעט בלתי ניתן לעשות בסגנונות עיצוב אחרים (מודרני, כפרי וכדומה)וכמובן, סיבה נוספת, כי להיסטוריה יש נטייה לחזור על עצמה.

אמרתם קישוטים? אמרתם רטרו.



אם בשנים האחרונות סגנון העיצוב המודרני לקח חלק נכבד מאוד מעולם עיצוב הפנים והאדריכלות של בתים רבים, הרי שכיום, ניתן לראות בעלי נכסים רבים שמעט "מאסו" בסגנון המודרני "הצפוי" וכעת מחפשים שינויים מרעננים, שינויים שיכניסו "מעט צבע לחיים".
כיצד ניתן לעשות זאת? בואו נבדוק.

ראשית כל, אין כל צורך לדאוג "לשילוב נכון בין צבעים" (כמובן שלא מומלץ ללכת צעד אחד רחוק מדי ולשלב בין מספר עצום של צבעים בחלל אחד) אך ישנם צבעים ספציפיים שמסמלים את התקופה הזו, כגון: לבן, שחור, ירוק בגוונים שונים, ורוד, צהבהב, אדום ואפילו לעיתים גווני זהב.

התקופה הזו מאופיינת גם בשימוש רב של טפטים כך שניתן בקיר אחד להשתמש בטפט בצבע מסוים ואילו בקיר סמוך אליו בטפט אחר בגוונים דומים.

מומלץ בכל חלל לבחור טפט או צבע קיר מסוים (או שילוב של שני צבעים) ולהתחיל להרכיב את חלל החדר ברהיטים מכל מיני חומרי גלם, הדבר יצליח להבליט באופן משמעותי את הרהיטים וזאת דווקא בשל השוני בחומרי הגלם. לדוגמא: כיסאות מברזל עם בד דמוי עור, וטרינה מעץ, שולחן לסלון עם עץ בשילוב של זכוכית צבעונית וכיוצא מכך.

עיצוב חלקי הבית ברטרו

כניסת הבית – על מנת להשרות בבית את מראה הרטרו מומלץ להשתמש באלמנטים המעניקים תחושה של עיצוב ישן אך צבעוני, לדוגמא: מנורת רטרו גדולה עם האיל מזכוכית צבעוני מונח על שידה לבנה או לחילופין מראה גדולה.

מטבח – כאן מדובר על "קאצ'" משמעותי ומדוע? ובכן, מכיוון שאנו לא בתקופה הרטרו אי שם בשלהי שנות ה-50, הדבר מתבטא בעיקר במוצרי החשמל המתקדמים ולכן יש לשלב בין המוצרים המתקדמים לעיצוב הישן.



על מנת להצליח "להתגבר על המכשול" מומלץ לבחור מכשירי חשמל שתואמים זה לזה מבחינת הצבעים לצד ארונות ופינת אוכל בצבעים זהים וזאת בכדי להעניק מראה רטרו אמיתי. מעבר לכך, מומלץ להגדיל לעשות ולחפש באינטרנט רכישה של מוצרי חשמל שמסמלים את מקור התקופה. כן, יש הרבה קלה ובזול!

סלון הבית – כשאנו מדברים על סלון הבית אנו מדברים על חגיגת צבעים במלוא מובן המילה. כאן ניתן ליהנות מבחירת טפטים עם הדפסים שונים אך בגוונים דומים (יחסית) לצד שילוב של רהיטים בצבעים חמים (שאודותם הזכרנו בתחילת הכתבה).



חשוב לזכור: מומלץ לקחת מעצב פנים בכדי שתוכלו לקבל עזרה מקצועית. עם זאת אל תחששו לחפש אחר דוגמאות ורעיונות ברשת האינטרנט (העמוסה בדוגמאות יצירתיות).

משפט לסיום - הרהיטים אמנם אמורים "לזעוק רטרו" בעיצוב הנ"ל אך הם חייבים, בסופו של יום, להיות פרקטיים ותואמים את הצרכים שלכם ואת דרך החיים שלכם.
מחפשים קישורים פרקטיים הקשורים למאמר? אלו יוכלו לסייע לכם:

ריהוט יוקרה לשדרוג מראה הבית בסגנון רטרו


דלתות פנים זולות שלא נראות כך
ריהוט יוקרה רטרו שיפוצים מטבחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד