כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לאחר 3 חודשי מעצר: רונאל פישר ישוחרר למעצר בית

שלושה חודשים לאחר שנעצר, בית המשפט העליון קבע כי ע"וד רונאל פישר ישוחרר למעצר בית : "נגזזו מחלפות ראשו"

פישר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
פישר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


שלושה חודשים לאחר שנעצר, בית המשפט העליון קבע כי ע"וד רונאל פישר ישוחרר למעצר בית בבית חמותו באיזוק אלקטרוני.

השופט יצחק עמית דן הבוקר בבית משפט העליון בעירעורו של רונאל פישא על החלטתו של בית משפט המחוזי בירושלים, שהורה על מעצרו של פישר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

השופט יצחק עמית כתב בהחלטה כי "בעקבות מעצרו המתוקשר של פישר, דומה כי נגזרו מחלפות ראשו. רישיונו כעורך דין נשלל, מקור המידע היחיד שלו במשטרה נעצר, נכלא, הועמד לדין עמו, ועונשו אמור להיגזר בקרוב (לא נטען כי לעורר היו מקורות מידע נוספים במשטרה שהדליפו לו חומרים מסווגים). העורר נרצע אל עמוד הקלון הציבורי".

לדבריו, "גם בהנחה שהעורר עדיין אוצר מידע כזה או אחר בראשו, קשה להניח כי יתאפשר לו למצוא לקוחות למרכולתו. אף לא ניתן להתעלם מהסיקור התקשורתי הנרחב שהפרשה זוכה לה, כך שהאפשרות המעשית כי העורר ישוב למעלליו אם ישוחרר לחלופת מעצר, אינה סבירה במיוחד".

נגד פישר הוגש כתב אישום הכולל אחד עשר אישומים, בגין עבירות של גילוי בהפרת חובה, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, קבלת דבר במרמה, לקיחת שוחד והלבנת הון.

עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים "עילות המסוכנות והחשש לשיבוש מהלכי החקירה קיימות במקרה זה במלוא עוצמתן והן נלמדות ממעשי המשיבים שלא בחלו בכל דרך אפשרית לעשות שימוש למטרותיהם בחומרי חקירה רגישים, לפגוע בחקירות רגישות, להעביר מידע לנחקרים, להנחות אותם כיצד להתנהל בחקירות, ובמקרים רבים תוך תמורת בצע כסף בסכומים גבוהים".

שופט בית המשפט העליון קבע היום (ה') כי ניתן להקהות על עוצמת המסוכנות ועוצמת החשש להימלטות ושיבוש מהלכי משפט, ברמה סבירה בדרך של מעצר בפיקוח אלקטרוני בצירוף מפקחים ובטחונות.

פישר ישוחרר למעצר בית בבית חמותו לירון כהן עם אזיק אלקטרוני, בפיקוחה ובפיקוח ארבעה מפקחים נוספים (שני מפקחים בכל עת). כל מפקח יחתום על עברות אישית בסכום 300,000 אשר תחולט במידה תהיה הפרה של תנאי הפיקוח. בנוסף ישועבדו שניים מהבתים של פישר שחולטו במסגרת מעצרו של פישר.

על פישר נאסר ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים או עדי התביעה. הפקדת הדרכון ואיסור יציאה מהארץ.

במהלך הדיון, אישרה המדינה כי הליכי החקירה עדיין נמשכים וחלק מהליכי חילוט רכושו של העורר, מקורו באותה חקירה. באי כוח העורר טענו כי החקירה המתנהלת לאחר הגשת כתב האישום, היא למעשה הסיבה העיקרית בגינה עומדת המדינה על בקשתה למעצר עד תום ההליכים.

"אין לבית המשפט אלא מה שנגד עיניו, והמסגרת הדיונית הנוכחית היא כתב האישום שלפנינו והבקשה למעצר עד תום ההליכים. מובן כי ככל שיחולו התפתחויות בחקירה הדבר עשוי לשנות את מאזן השיקולים הכולל ואת תמונת המצב, שאז פתוחה הדרך בפני המאשימה לפעול אם בהליכי מעצר ימים או בבקשה לעיון חוזר, על פי שיקול דעתה".

ד"ר קרן שפירא-אטינגר, באת כוחו של רונאל פישר: "אנחנו שמחים שעמדתנו התקבלה אך זוהי נחמה פורתא, שכן מצבו הבריאותי של פישר איננו טוב. הוא מקווה לשכנע את בית המשפט בדברים נוספים בהמשך הדרך".

לגבי ההיבטים הטכניים והנוספים הנושא ידון בהקדם (סביר להניח שבתחילת השבוע) בביהמ"ש המחוזי. לכן, הוא ישוחרר פיזית רק לאחר קיום הדיון במחוזי.
רונאל פישר בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד