כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משפחת חשין ואור ירוק ישתפו פעולה לכבודו של שניאור חשין ז"ל

שניאור חשין נהרג מפגיעת רכב בתאונת פגע וברח. שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי בשינוי שם המיזם ל: "קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין" ויוקדש פרק שלם לנושא השותפות שבין נהגי המכוניות ורוכבי האופניים

צילום:רועי לנצמן
צילום:רועי לנצמן



בשבוע שעבר התקיים במשרדי קרן 2B-Community של משפחת חשין אירוע לציון תחילת שיתוף הפעולה בין משפחת חשין ובין עמותת אור ירוק. במסגרת המיזם תצטרף המשפחה כפעילה ושותפה למערך קבוצות הנוער של העמותה המפעילה כ-100 קבוצות בכ-40 ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ.

שניאור חשין נהרג מפגיעת רכב בתאונת פגע וברח כאשר רכב על אופניו ב-18 ביוני 2010. שיתוף הפעולה בין המשפחה לעמותת אור ירוק יתקיים לכבודו של שניאור. 2B-Community היא קרן המשקיעה תאגידים קהילתיים היוצרים ערך כלכלי משותף למשקיעים ולמטרות חברתיות.

אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק, ביקש להביע בפני המשפחה את תודתו והערכתו העמוקה: "הפעילות אליה אתם מצטרפים מכוונת את הנוער הנוטל בה חלק לנטילת אחריות ובניית מנהיגות צעירה בתחומי הבטיחות בדרכים. בסיוע תרומתכם, מאות רבות של בני הנוער בישראל יושפעו בעצמם וישפיעו על סביבותיהם, לאמץ לעצמם הרגלי בטיחות בדרכים ולעשות כל שלאל ידם, כדי שאסונות קשים כאסון שפקד אתכם לא יקרו עוד. אין מזור לכאב ולשכול, יודע כל מי שאתרע מזלו והתנסה, פעולה יעילה ומעשית להצלת חיי אדם אחרים, כפעולה שבחרתם אתם לפעול ושאותה אנו משיקים היום, יש בה כדי למנוע ממשפחות אחרות גורל דומה".

רות חשין הוסיפה "כל הפעילות שאנו מקדמים שכוללת את שיתוף הפעולה עם אור ירוק, קמפיין "לב לרוכב" וכן את מסע האופניים "בשביל השנטי" שיתקיים בסוף אוקטובר נולד מתוך רצון ותקווה עזים למנוע את התאונה הבאה".

שיתוף פעולה זה מתווסף להשקעה של משפחת חשין במסע הסברה תחת הכותרת "שים לב לרוכב" שהושק לאחרונה. הקמפיין כולל שלטי חוצות ברחבי הארץ, חסויות בערוצי הטלוויזיה, תשדירי רדיו ופעילות במדיה החברתית. כמו כן, בימים אלו מחולקות מדבקות צהובות עם לוגו הקמפיין לעשרות אלפי נהגים ברחבי הארץ. מטרתו, להעלות את המודעות ולהגביר את הערנות של נהגים ונהגות לרוכבי האופניים בכבישים.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע כ-42 נהגים צעירים (עד גיל 24) בתאונות דרכים, מעל 4,000 נפגעים, וכ-250 נהגים צעירים בממוצע נפצעים קשה. כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של בני הנוער והמעורבות הגדולה שלהם בתאונות דרכים, הוקמו קבוצות הנוער.
עיקר הפעילות של קבוצות הנוער מתקיימת בין כותלי בית הספר ובמסגרת מחויבות אישית. הרצון הוא ליצור אצל בני הנוער נטייה למנהיגות צעירה בתחומי הבטיחות בדרכים וזאת מתוך כוונה שאת הבשורה יישאו הלאה, ויתרמו למאבק במלחמה בתאונות הדרכים.

שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי בשינוי שם המיזם ל: "קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין", ובתוכנית החינוכית יוקדש פרק שלם לנושא השותפות שבין נהגי המכוניות ורוכבי האופניים בכביש.
אור ירוק תנועה תאונות פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד