כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הותר לפרסום: נלכד דורס הפקח אריה שושן ז"ל

הותר לפרסום: נלכד מבריח הביצים שדרס למוות בהר העמשא, את פקח מועצת הלול, אריה שושן ז"ל • תיעוד הדריסה

זירת אירוע הדריסה. צילום: יח"צ
זירת אירוע הדריסה. צילום: יח"צ


הותר לפרסום: היחידה המרכזית במרחב נגב של המחוז הדרומי, פענחה את אירוע הפקרתו למוות של פקח מועצת הלול אריה שושן ז"ל (46) שנדרס באזור הר העמשא.

הנהג נעצר ויוגש כנגדו כתב אישום ובקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.

לפני כחודש, ביום ראשון כ' סיון, סמוך לשעה 21:00 התקבל דיווח למוקד המשטרה, ממפקחי מועצת הלול, שהיו בפעילות למניעת הברחות ביצים באזור היישוב הר העמשא בכביש 316, אודות רכב חשוד בהברחה. בעת שאלה ניסו לעצור אותו, נמלט הרכב מהמקום בנסיעה פרועה תוך שהוא דורס את הפקח אריה שושן ז"ל.

הפקח, בן ה-46 פונה במצב קשה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשבוא בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעה רב מערכתית. במהלך הלילה הוא נפטר מפצעיו. שעות ספורות לאחר מכן, המשפחה הוכתה באבל נוסף, כאשר זיוה שושן, אמו של אריה נפטרה אף היא.

בעקבות הדיווח על התאונה, הוקפצו לזירה כוחות משטרה גדולים, מעבדה זיהוי פלילי, חוקרי זירה וחוקרי היחידה המרכזית נגב.

מפקד מרחב נגב תת ניצב אמנון אלקלעי קיים הערכת מצב, במהלכה ציין כי מדובר באירוע חמור במהלכו דרס החשוד והפקיר למוות את הפקח שביצע את תפקידו וכל זאת על מנת למלט את עצמו מהמקום ובסיומה הטיל תנ"צ אלקלעי את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב.


צפו בדריסה ובתפיסת הרכב הדורס

ממועצת הלול נמסר כי יחידת פיקוח של החי והצומח ביער יתיר הקימו מארב באזור, במטרה לעצור מבריחים. על פי החשד, רכב השטח הפוגע שימש בעבר להברחת בשר וביצים בכמה מקרים. על פי ההודעה, הפקחים סימנו לרכב השטח לעצור, אולם זה דרס את הפקח וברח לכיוון הכפר חורה.

חקירה מקצועית ומורכבת של ימ"ר נגב הביאה יומיים לאחר מכן לאיתור הרכב החשוד במעשה ולמעצרו של החשוד במעשה והפקרת הפקח בשטח. במהלך החקירה נעצרו תשעה חשודים נוספים בחשד לשיבוש חקירה, סיוע לאחר מעשה פשע, העלמת ראיות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

עוד עלה מהחקירה כי פקחני מועצת הלול היו בפעילות אחר מבריחי ביצים כשלפתע הגיע רכב מסוג פורד "אקונוליין" שנראה כרכב המשמש להברחת ביצים, הם ניסו לעוצרו אולם הוא התחמק מהם תוך שהוא מבצע פניות פרסה ומנסה להימלט מהמקום ותוך כדי בריחתו דרס את הפקח והמשיך בנסיעה מהירה מהמקום. במהלך חקירתו החשוד הכחיש שהיה במקום ולא קשר עצמו למיוחס לו אולם החוקרים הצליחו לבסס את התשתית הראייתית כנגדו ולהגשת כתב אישום בעבירה של הפקרה חמורה שהעונש בצידה הוא 14 שנות מאסר.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי ציין כי "מדובר עפ"י החשד במעשה חמור ומזעזע של דהירה, נסיעה בפראות ופגיעה מכוונת וקשה באדם, דריסתו והפקרתו למוות בשטח. הזילות הבלתי נסבלת בחיי אדם, במקרה דנן עבריין שפוגע ודורס למוות אדם כדי להימלט ממעצר, היא מרתיחה ומקוממת. אני תקווה כי רף הענישה בתיק זה יהיה מחמיר ומרתיע על רקע חומרת המעשים".
אריה שושן מועצת הלול פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד