י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

"חשבו שאני ישיבה בוחער שמבין ברפואה כמו שלפיד מבין באוצר"

ליצמן תוקף את העתירה נגדו בבג"צ: "חשבו שאני ישיבע בוחער שמבין ברפואה כמו שלפיד מבין באוצר, כיום מבינים שאני עוסק בעשייה" • "בג"צ מתכוון בכלל לביבי אולי לא רוצים שיהיה ראש ממשלה"

ליצמן בפורום מנהלים היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליצמן בפורום מנהלים היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן מתייחס היום (ה'), לראשונה לדיון שנערך השבוע בבג"צ כנגדו בעניין תפקידו כסגן שר בריאות ולא שר, בנאום בפורום המנהלים של 'המודיע'.

לדברי ליצמן "אני לא מבין את ההתעסקות בתואר. האדם עושה את התפקיד ולא הפוך. אם אני מנהל טוב את המשרד מה הענין בתואר שלי?.

בג"צ בעבר דנו בענייני, חשבו שאני איזה ישיבע בוחער ושאני מבין ברפואה כמו שלפיד מבין באוצר, כיום מבינים שאני עוסק בעשייה ולא בתארים ושיש קונצנזוס על תפקודי.

"בדיון הנוכחי היו 5 שופטים ולא 3 כבעבר, לא הבנתי למה. והתברר שאני לא במשחק. מתכוונים בכלל לביבי על שלל התיקים ואולי הם בכלל לא רוצים שיהיה ראש ממשלה. אני מתכוון לענות תשובות לשאלות הבג"צ ולאחר הכרעת בג"צ אבקש את החלטת גדולי ישראל ולפי זה אפעל".

ליצמן התייחס לדיווחים על כך שקיימת דרישה לערוך קיצוץ בתקציבים מהסכם הקואליציוני: "לא אתן לשנות כלום ממה שחתמו איתנו בהסכם הקואליציוני. אעמוד על סעיף קצבאות הילדים ועל תקציבי הישיבות וכל מה שהובטח. שלא ינסו אותנו".

כזכור, ביום שלישי השבוע, התקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירת 'יש עתיד' נגד מינוי ליצמן כסגן שר.

במהלך הדיון אמר השופט חנן מלצר כי בחוק יסוד הממשלה המתוקן, בנימין נתניהו "ראש הממשלה לא יכול להיות גם שר", מעבר לתפקידו כראש הממשלה. המשמעות היא שנתניהו יצטרך להתפטר מתפקידיו כשר התקשורת ושר הבריאות ולמנות שר החוץ.

במהלך הדיון הקשה המשנה לנשיאה השופט רובינשטיין: "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות - אני זוכר שראיתי את תמונת הממשלה לא ראיתי את הגב' מזוז וחוטובלי כשהצטלמו אצל הנשיא, אבל הרב ליצמן היה שם, למה הוא זכה בצילום כזה, להיות בין השרים, הרי הוא רק סגן שר כמו אחרים?".

עו"ד רוטשנקר, שמייצג את הממשלה ואת ליצמן השיב לו: "כפי שאנחנו מכירים מתוך הנחיות היועץ בפסיקת בית המשפט, כל שר משתמש בסגן השר בצורה שנראית לו, יש סגני שרים שמסייעים לשר בפעילות יותר רחבה".
ליצמן שר בגץ בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד