ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

בשורה: הסכמים קיבוציים חדשים לעובדי קוקה קולה

שני הסכמים קיבוציים חדשים לעובדי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים מקבוצת קוקה-קולה ישראל

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן


ההסתדרות, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים והחברה המרכזית להפצת משקאות, חתמו היום (א') על שני הסכמים קיבוציים לעובדי קוקה קולה. ההסכמים שתוקפם עד 30.6.2018, מסדירים את תנאי העסקתם של כ-1,400 עובדים במערך ההפצה ו-450 עובדים נוספים במערך הייצור.

במעמד החתימה על ההסכמים נכחו נציגי הצדדים המעורבים: יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן אבי לוי גלילי, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה והמזכיר הארצי, אליעזר בלו, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל טל רבן, מנכ"ל החברה המרכזית למכירות ולהפצה יורם שגיא, יו"ר ועד עובדי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים פיליפ ברקוביץ' ויו"ר ועד עובדי החברה המרכזית להפצת משקאות יוסי שטראובר.

בהתאם להסכמים הקיבוציים שנחתמו היום, עובדי קבוצת קוקה קולה המרוויחים שכר מינימום (4,650 ₪), יקבלו השלמה מיידית ל-5,000 ₪ כבר ממשכורת יולי 2015, אשר תשולם רטרואקטיבית על חודשים מאי-יוני 2015. תוספת השכר היא תוספת לצורך ערך שעת עבודה, הפרשות סוציאליות, הפרשות לביטוחים פנסיונים וכיוצ"ב.

כל עובד שהשלים שישה חודשי עבודה בחברה, יהיה זכאי לקרן השתלמות לפי בחירתו, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי בגובה 7.5% מהשכר.

בנוסף לשכר הקובע להפרשות הפנסיוניות של עובדים בחברת ההפצה, בעלי תפקידים שונים, כמו: עוזרי מחלק, מכיני משלוחים, מלגזנים ובקרים, יהיו זכאים גם להפרשות פנסיוניות בגין עמלות ובגין רכיב שעות נוספות גלובליות.

עובדים בעלי וותק למעלה מ-10 שנות עבודה, יהיו זכאים לתוספת דמי חופשה ולהגדלת המכסה השנתית של ימי החופשה ביום נוסף על הקיים. גובה תוספות השכר בשקלים יהיה דיפרנציאלי בהתאם לתפקידים בחברות הייצור וההפצה. ההסכמים מסדירים גם מנגנון פיטורים שקוף והוגן בשתי החברות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך את העובדים ומסר כי: "מדובר בבשורה אמיתית ואני מברך על הקדמת פעימות שכר המינימום. ההסכמים הקיבוציים שנחתמו היום, מהווים חיזוק חיוני למאות עובדי קוקה-קולה, בייחוד למשתכרים ברמות השכר הנמוכות. אני רוצה לחזק את ידיהם של כל המעורבים שסייעו לגיבוש ההסכם, תוך דאגה לכבודם של העובדים והבטחת ביטחונם התעסוקתי".

איציק תמיר מנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל מסר: "עובדינו הם הנכס החשוב ביותר להצלחה שלנו. לכן, אנו גאים לבצע את המהלך הנוכחי למענם. אנו מודים לנציגות העובדים ולהסתדרות הכללית על שיתוף פעולה פורה ורב שנים, שיש בו שקיפות וכבוד כבסיס למערכת יחסי עבודה יציבה ומועילה".

יו"ר ההסתדרות במרחב רמת-גן, אבי לוי גלילי אמר היום: "אלו הם הסכמים פורצי דרך. כעשור לאחר ההסכם הקיבוצי הקודם בחברת קוקה קולה, אנו עומדים היום בפתחו של עידן חדש אשר שם את העובד במרכז ומביא לשיפור משמעותי בתנאי העובדים. אני מודה לראשי הוועדים בחברת הייצור ובחברת ההפצה ולכלל עובדי החברות, על הנחישות שהפגינו לאורך התהליך".

המזכיר הארצי של הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו: "אחרי משא ומתן ממושך ואינטנסיבי, הגענו להסכמים שפועלים לטובת העובדים מבלי לפגוע באיתנות החברה. אני רוצה לברך את עובדי קוקה קולה על ההישג ולהודות גם להנהלת החברה על כך שהייתה שותפה ועזרה לחזק את ההון האנושי בחברה".

מראשי הוועדים בחברת ההפצה ובחברת הייצור, יוסי שטראובר ופיליפ ברקוביץ', נמסר כי: "זהו יום היסטורי שמסמל את ערוץ ההידברות והדיאלוג האמיתי שנפתח בין העובדים לבין ההנהלה הבכירה. מלבד הדאגה לשיפור השכר והתנאים הסוציאליים, גם רווחת העובדים קיבלה בהסכמים דגש כלכלי נרחב. אנו רוצים להודות להסתדרות, בראשות אבי ניסנקורן, ולכל אנשי מרחב רמת גן, בראשות אבי גלילי, על כך שהיו איתנו לאורך הדרך ועזרו לנו להגיע עד הלום. תודה גם לעורכי הדין אלי ובני כהן ולחברי ההנהלה שהיו שותפים חש
קוקה קולה הסתדרות הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד