כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הוחמר עונשו של דורס ליאור פרחי: "קרן אור באפילה"

ביהמ"ש העליון, העלה ל-11, את שנות מאסרו של הנהג שדרס את רכז הביטחון של הישוב שערי תקווה, ליאור פרחי ז"ל

ליאור פרחי ז"ל
ליאור פרחי ז"ל


בית המשפט העליון, החמיר בעונשו של ארקאן בדיר, דורס רכז הביטחון של הישוב שערי תקווה, ליאור פרחי ז"ל, והטיל עליו 11 שנות מאסר - לעומת שמונה השנים שהטיל עליו בית המשפט המחוזי.

הנאשם ארקאן בדיר תושב כפר קאסם, הורשע במסגרת הסדר טיעון, על יסוד הודאתו בכתב אישום מתוקן - בעבירות של הריגה, ניסיון להסעת שב"ח, הפקרה לאחר פגיעה ושיבוש מהלכי משפט.

ליאור פרחי, רכז הביטחון בן 40 של היישוב שערי תקווה, נדרס בבוקר כ"ב אלול תשע"ב בכביש 505 שבשומרון. פרחי נפצע באורח אנוש, ונפטר מפצעיו לאחר זמן קצר בבית החולים בילינסון, בפתח תקווה.

בכ"ה סיון בית המשפט המחוזי מרכז גזר עליו 8 שנות מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה למשך 12 שנים מיום שחרורו ממאסר, ותשלום פיצויים לאשת המנוח ולילדיו בסך כולל של 120,000 ש"ח.

נעמי פרחי, אלמנת המנוח: "איבדתי את יקירי, אהובי, בדרך איבדתי את חיי היפים, את שלוותי. הכאב הגדול ביותר, כשהמוות אינו טבעי ובטרם עת, הכאב מעצים כאשר אהובך הקריב את חייו להגנת התושבים, והגנת המולדת שכל כך אהב, ואז פתאום נשמעים קולות, דעות וביקורת. זאת במקום להוקיר לליאור תודה על שמנע אירועי טרור, והגן בחירוף נפש ובאומץ רב על כולם. אני שמחה שבבית המשפט העליון, מספרים לכולם, על אומץ ליבו של ליאור, על גבורתו ותעוזתו, זה מגיע לליאור ז"ל לילדיו ולי, עבורנו זה סוג של ניצחון המהווה קרן אור באפילה."

עו"ד תמי קלנברג-לוי המייצגת ומלווה את המשפחה מטעם תכנית סנ"ה (סיוע לנפגעי עבירות המתה): "בית המשפט העליון עשה בהחלטתו צדק עם משפחת הקורבן וחיזק את ידם. בית המשפט העביר היום מסר, כי לא ניתן ליטול חייו של אדם ולקבל עונש של מספר שנים נמוך. ובעיני המשפחה, חשוב לא פחות, שמע את קולם. בית המשפט עיין בתצהיר הקורבן של האלמנה, והקשיב לדברי הפרקליטות כי אין כל רבב במעשי המנוח. קבלת הערעור כך שהוחמרה הענישה, וקביעת בית המשפט כי המנוח פעל באומץ לב, הינה החלטה מרפאה עבור המשפחה, והלוואי תנוח כעת דעתם, ולו במעט".

התאונה התרחשה בכ"ב אלול תשע"ב בכביש מספר 505, בין שערי תקווה לאורנית. באירוע נדרס למוות ליאור דוד פרחי ז"ל, רכז הביטחון של הישוב שערי תקווה.

רכז הביטחון ליאור פרחי, ששהה במקום יחד עם חברו דביר כרמון אשר תיעד את המתרחש במצלמת הפלאפון, ניסה לעצור את הרכב תוך כדי סימון, ואף שלף את אקדחו למול הרכב, נהג הרכב החל להאיץ למרות שהיה ברור כי מדובר באיש כוחות הביטחון - פגע במנוח בעוצמה רבה והעיף אותו למרחק של עשרות מטרים. הנהג המשיך בנסיעתו עוד כברת דרך, אז נעצר ומילט את עצמו מהרכב יחד עם השוהים הבלתי חוקיים. הפלסטיניים נמלטו לאזור איו"ש, ונהג הרכב ארקאן בדיר נמלט לכיוון כפר קאסם.

הנהג התקשר לבעל הרכב עלא סרור, וביקש ממנו להתלונן על כך שרכבו נגנב, בנוסף התקשר נהג הרכב לחברו חאמד פריג אלבדווי, עדכן אותו באירוע וביקש ממנו לעזור לו להסתתר. זה סייע לנהג להסתתר ולקח אותו לבית חברו רושדי רבאיעה ביפו.

במהלך פעילות מבצעית שנערכה לאחר האירוע באותו היום נעצר נהג הרכב, בעל הרכב שבא להגיש תלונה על הגניבה ושני חבריו שסייעו לו.
ליאור פרחי נהג רכב עונש פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד