י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך סיכל ר"ע ניו יורק את החוק נגד 'קרית יואל'

קרית יואל מחכה להרחבה זמן רב - ראש העיר התערב, ופסל שני חוקים שהיו מונעים את ההרחבה מלצאת לפועל

מושל מחוז מונרו וראש שכונת קרית יואל
מושל מחוז מונרו וראש שכונת קרית יואל


שמחה גדולה ירדה בקרית יואל בניו יורק: אמש (ה') התבשרו תושבי העיר כי מושל ניו יורק החליט ברגע האחרון לבטל שני חוקים שאושר בבתי המחוקקים של ניו יורק להצר את צעדי העיר קרית יואל, ובכך להרחיב את גבולתיה ולבנות עוד אלפי דירות בשנים הקרובות.

כבר כמה שנים שראש העיר קרית יואל הרב אברהם וידר וחברי מועצת העיר הגיעו למסקנה כי שטחה של העיר לא יכול לקבל עוד תושבים וכל השטחים הגדולים בנויים כבר בפרויקטים, ואם לא ירחיבו את גבולות העיר - אלפים לא ימצאו דירות לגור בהם, מה שכמובן יוביל למשבר נדל"ן שיעלה את מחיר הדירות בעיר.

בעקבות כך הוחלט להרחיב את גבולות העיר ולהכניס עוד 2052 דונם נוספים ממחוז מונרו לתוך שטח העיר קרית יואל, ובכל להגדיל את שטח העיר ל-6070 דונם.

כמו בכל תהליך הרחבת העיר, על ההחלטה לעבור אישורים מוועדות שונות ועל פי חוקי ניו יורק אספות הוועדות מנוהלת ע"י העיר המרחיבה ולא ע"י המחוז, כך שעל פי החוק הוועדה אמורה להיות תחת שליטת העיר קרית יואל.

אך תושבי מונרו שסביב לא נוח להם בהרחבה זו, והם בקשו בבית משפט להעביר את הוועדה למחוז מונרו ולא לעיר קרית יואל. לפני כחצי שנה, אחרי הבחירות ל-5 נציגי מחוז מונרו ולמרות שקרית יואל הפסידה ונבחרו 2 נציגים העוינים את קרית יואל, פסק בית המשפט שהוועדה כן תהיה בידי קרית יואל ולא בידי מחוז מונרו.

ואכן בחודש האחרון התקיים דיון בוועדה המיוחדת בקרית יואל באולמי 'בית רחל' בעיר, שם הגיעו שני הצדדים לומר את אשר על ליבם. בועדה התייצבו בין השאר המחוקק דוב הייקינד ויו"ר אגודת ישראל בארה"ב הרב חיים דוד צוויבל שנאמו והסבירו את חשיבות הרחבת גבולות העיר,
ובימים הקרובים יעבירו חברי הוועדה את החלטתם לוועדת איכות הסביבה של מדינת ניו יורק
ומשם זה יעבור להצבעה במחוז מונרו.

אך המתנגדים לא טומנים ידם בצלחת. בעזרת כמה מחוקקים הם העבירו 2 חוקים חדשים ומיוחדים במדינת ניו יורק - חוק מספר 185 שכדי להרחיב עיר חייבים לקבל רוב מוצק של קולות הנציגים,
ולא יהיה מספיק 3 מול 2 במחוז מונרו שיאשר את הרחבת העיר, וחוק מספר 186 שגם למדינה יש סמכות למנוע את הרחבת העיר.

שני החוקים עברו את שני בתי המחוקקים וחיכו לאישורו של מושל ניו יורק, על פי החוק יש שלושה אפשריות למושל - לאשר, לבטל או לא לעשות כלום ואז זה עובר לבית המשפט, ואתמול בשעה 11 בערב - שעה לפני הזמן האחרון לביטול החוקים, החליט מושל ניו יורק לבטל את החוקים ולאפשר לקרית יואל להמשיך בדיוני הוועדה בתקוה שבתוך 6 שבועות תעבור ההצבעה למחוז מונרו, שיאפשר ככל הנראה את הרחבת העיר.

מפת ההרחבה, הפניה לראש העיר ולתושבים, ומכתבו של המושל








תושבי העיר וחברי המועצה בוחנים את מפות ההרחבה:












מונרו קרית יואל אישור מושל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד