כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרבי של חיפה • טור פרידה אישי

מלבד אהבת השם, אהבת התורה ואהבת ישראל, אהב הרבי זצ"ל גם את העיר חיפה • ראש העיר נפרד בטור אישי מרגש

הרבי של חיפה • טור פרידה אישי


עוד רבות יסופר על מסע חייו של הרבי של חיפה – הרבי מסערט ויז'ניץ זצ"ל, על חייו, על מורשתו על תורתו, על מוסדותיו, על הנהגתו ועל דרך החיים שהנחיל לאלפים. אבל אבקש לשתף את הקוראים ברגעים ספורים. רגעים אישיים הנצורים עימי כבר למעלה משבע שנים. עשר דקות ביומנו של הרבי שהפכו לשעה וחצי.

היה זה לפני כשבע שנים, כשערב אחד ציינה בפניי רעייתי שתחי', כי זה עשרות שנים שאנו מתגוררים בעיר חיפה וזה מספר שנים שאנוכי מכהן בה כראש עיר, ואנוכי זכיתי להיכנס לביתו של הרבי זצ"ל עשרות פעמים, ואילו היא טרם זכתה לבקר בהיכלה של חסידות סערט ויז'ניץ. היות והיה מדובר בשעת ערב מאוחרת הצעתי לה לערוך סיור ברכבי סביב ביתו ומוסדותיו של האדמו"ר.

למחרת פנו אלי מראשי החסידות ובעדינות שאלו לסיבת הסיור הלילי שערכתי במוסדות, כשסיפרתי להם על הסיבה הוזמנתי אחר כבוד יחד עם רעייתי לסיור מיוחד ושונה במוסדות החסידות כשגולת הכותרת של הביקור היו עשר דקות בחדרו של הרבי שהוקדשו עבורי ובעיקר עבור רעייתי שתחי'.
כמובן, שאותן עשר הדקות הפכו לשיחה מרתקת של למעלה משעה וחצי, שיחה שעסקה בחינוך, בערכים, ביהדות ובעיקר באנושיות. רעייתי רבקה שתחי' המשמשת כראש המרכז הקליני הבין תחומי באוניברסיטת חיפה התפעלה מבקיאותו של הרבי, מתפיסתו החדה ומחוכמתו היהודית. עד היום אנחנו מיישמים הליכות והלכות בחינוך ובערכים אותם הנחיל לנו הרבי זצ"ל באותה שעה וחצי.

מידי חג זכיתי להיכנס לרבי לשעה ארוכה, לפגישה ביחידות, תמיד זה היה מתחיל בכוס של משקה 'שנפס' כשהוא מתעניין בשלומי ובשלומה של משפחתי, הוא היה מעורב בכל הנעשה בעיר ובעירייה עד לפרטים הקטנים. בחוכמתו ידע להעיר כשצריך ולהאיר תמיד.

כראש עיריית חיפה זכיתי לשהות רבות במחיצתו, ליהנות מעצותיו, מחוכמתו, מזיו פניו. ויותר מכול ממאור פניו.חשתי כי רק אישיות מרוממת כדוגמת הרבי זצ"ל היה מסוגל להנהיג קהילה קדושה בעיר מעורבת יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים, להיות אהוב על כולם, ולהשפיע על כולם.

הרבי זצ"ל שידע והכיר במעלתו של כל יהודי באשר הוא, ידע לשמר את ייחודם ומיוחדותם של חסידיו, ואם כל זאת להאיר פנים ולהעניק יחס חם ואוהב לכל יהודי באשר הוא.

שלוש אהבות חקוקות ביסודותיה של חסידות ויז'ניץ. אהבת השם, אהבת התורה ואהבת ישראל. חושבני כי הרבי זצ"ל אימץ לעצמו אהבה רביעית – אהבת העיר חיפה ואהבת חיפאים.
עוד אתגעגע רבות לדמות המופלאה הזאת, לחכמה, לשנינות ולפקחות שהקרינה רבות על העיר חיפה כולה.

פנה הודה, פנה זיוה, פנה הדרה
יהב חיפה טור ויז'ניץ אדמו''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד