י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

למה נזעקו הרפורמים? השר אזולאי, כולנו איתך!

שר הדתות הבורח תדיר מאור הזרקורים, ניצב כמעט לבדו במערכה נגד הרפורמים, ועל כולנו להתייצב לצידו

למה נזעקו הרפורמים? השר אזולאי, כולנו איתך!


אם תחפשו בכל הכנסת, מיהו הנציג הבורח ממדורות ומסערות תקשורתיות, תגיעו לשמו של דוד אזולאי. למעלה מ-20 שנה הוא בכנסת ומעולם לא חיפש כותרות. תמיד התמקד בעשיה חרוצה ושקטה, וגם כשנכנס למשרד הדתות ראה לנגד עיניו את שיפור השירות לאזרח. אולם רצה הגורל, וכשנשאל בראיון תקשורתי על הרפורמים, שטח אזולאי את משנת היהדות הנאמנה בנושא.

כעת, אילו היה אומר שהם מעוותי התורה ומחוללי התבוללות, איש לא היה נזעק. זה הרי מתקזז עם מה שהם אומרים עלינו, האורתודוכסים, שאנו חשוכים, נבערים ותקועים בעבר. חילופי מהלומות מסוג זה מתרחשות חדשות לבקרים וחולפות בדרך כלל מתחת לרדאר. אלא שהפעם, בין דבריו השתמע, כאילו שהרפורמים אינם יהודים. אהה! קול צווחה רמה נשמעה מירושלים ועד מנהטן. עד כאן! תאמר עלינו הכל, אבל אל תיקח לנו את החוט הדקיק שנותר לנו מזהותנו: התואר 'יהודי'.

בפליטת קולמוס הצליח השר אזולאי לגעת בעצב הרגיש והעמוק ביותר, המסתתר מאחורי ה'ישראבלוף' הנקרא יהודים רפורמים. מדובר בחבורה הולכת וגדלה של יהודים החיים בארצות נכר, המחבבים את תרבות החיים הגויית והמשוחררת אך ליבם לא מלאם להמיר את דתם. הם מצאו פתרון שיסודותיו בהררי ההשכלה הקדומה. אם אנו לא מתאימים ליהדות - נתאים את היהדות אלינו. וכך החל מסע ברוטאלי של עיקום וכיפוף ברזלי יסודות היהדות לגחמותיו של האדם. ללכת בלי ולהרגיש עם.

ברוכים הבאים ל'זרם' החדש והמחשמל ביהדות. השבת הקדושה נרמסת בגלגלי הג'יפים המבהיקים המגיעים לבית הכנסת, כדי להתפלל בערבוביה מחפירה לצלילי עוגב כנסייתי, בניצוחו של רבאיי שאך אתמול 'חיתן' יהודי עם גויה ובעט את ילדיו מהעם היהודי. דומה הדבר לאדם שנטל פטיש כבד וניתץ בית הכנסת עד היסוד, תחתיו בנה מועדון הימורים עם אורות ניאון מרצדים. אבל את השלט 'בית כנסת' הוא מתעקש להשאיר בחזיתו ואוי לו למי שינסה להוריד אותו.

סימן השאלה הקטן שהצטייר לפתע על יהדותם של הרפורמים, העיר אותם מרבצם וחשף את קלונם. לא עוד הטפה 'חרדית קנאית' הנפטרת בניד ראש. הפעם הלב מונח על השולחן. השיח החדש הניח מולם מראה גדולה ופוצעת. תירגעו, הלכתית אתם יהודים, אבל הביטו במראה וראו את פניכם המעוותות, ראו עד היכן התרחקתם מנקודת המוצא, הביטו על עתידכם הלוט בערפל. האם אכן אתם זכאים לתואר יהודי?

השר אזולאי ניצב כעת כמעט לבדו במערכה הקדושה הזו. הוא אולי לא התכוון אליה, אבל משהתחוללה יש לחזקו ולאמצו על אומץ ליבו ואיתנות עמדתו. מולו עומדת התקשורת הישראלית כמקהלה אחידה וארסית, היונקת מעטיני הממון והכוח הרפורמי שמעבר לים. לסטרא אחרא מעולם לא היתה בעיה של תזרים מזומנים, וככל שהשקר גדול יותר כך הוא אמיד יותר.

אבל דווקא משום כך, עלינו להניף יחד עם השר את אבוקת היהדות הטהורה, הצרופה, הבלתי מתחנפת ובלתי מתכופפת לרוחות חדשות. לומר בקול ברור: יהדות יש אחת, זו שניתנה מסיני ועברה בקדושה דור אחר דור. אולי לא כולם מצליחים לשמור את כל מצוותיה, אבל לא מנסים לזייף דרך אחרת.

השר אזולאי, העם היהודי כולו איתך!

הכותב הנו מזכיר סיעת ש"ס בכנסת.
מדינה רפורמים טור אזולאי דתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד