ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לאחר הסכם בין בתי הכנסת - הקצאות באלעד

לאחר שנים של סחבת וטרטורים - הושלמו הליכי ההקצאות לכל בתי הכנסת שהיו בתהליך מתמשך בשנים האחרונות

לאחר הסכם בין בתי הכנסת - הקצאות באלעד


לאחר שהוסר החסם האחרון והוסדרה ההקצאה הן של ביהכ"נ "אהלי יעקב" בראשות הרה"ג רבי אליהו קאשטרו, והן לבית הכנסת "משכן ישראל" בראשות הרה"ג רבי משה טסה, נפתחה הדרך בשעה טובה לאשר גם את שאר ההקצאות של שאר בתי הכנסת בעיר אלעד שהיו תקועים לאורך זמן.

"אין תחליף להידברות, כבוד הדדי, והתחשבות בצרכי הזולת כדי לפתור בעיות שהיו שנויות במחלוקת לאורך שנים", כך הפטיר סגן ראש העיר צוריאל קריספל, בתום מרתון של ישיבות שכללו תיאומים מלאים בין כל ראשי הסיעות ובתמיכתו המלאה של ראש העיר ישראל פרוש, הידברות כנה שהביאה לסיומה של אחת הסוגיות הנפיצות בעיר למעלה מעשור.

אין ספור ישיבות עבודה מול כל הנוגעים בדבר ולא מעט רצון טוב והבנה, יחד עם גמישות יתר של כל הנוגעים בדבר, עיגולי פינות והסרת משקעים, הניבו את התוצאה הטובה ביותר לכלל הצדדים, לחיצות הידיים, והרמת כוסית לחיים בסוף התהליך שהתקיימה בלשכת ראש העיר בישרה את סיומה של סוגיא זו.

לאחר חתימת ההסכם בין שתי העמותות הנ"ל, נקבעה ישיבת מועצה, בה אושרו חתימת החוזים לכלל בתי הכנסת הפזורים ברחבי העיר, וכן אושרה רשימה נוספת של מגרשים המיועדים לבנייתם של בתי כנסת נוספים בעיר לקהילות שלא זכו עדיין להגיע למשכן קבע.

גבאי וראשי הקהילות הודו מקרב לב לסגן ראש העיר שניווט ברוגע ובסבלנות אין קץ את התהליך, "נוכחנו לדעת שאין תחליף לניסיון, ולאחריות ציבורית כדי לפרק ברגישות, מוקשים שהיו פזורים להם בשטח במשך שנים", אמרו.

במקביל פנה קריספל לכלל הגבאים המעוניינים להגיש בקשות הקצאה חדשות על סמך הפרסומים האחרונים לבוא ולהסתייע בלשכתו תחת ניהולו של יצחק מלכה מנהל הלישכה, בהובלת התהליך כדי למנוע הישנות של סחבת וביורוקרטיה מיותרים.



קריספל אלעד בית כנסת ישיבת עבודה עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד