כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו ביקר אצל משפחת מנגיסטו

"אנחנו ניצבים מול אויב מאוד ציני מאוד אכזר שמתכחש לחובה ההומאניטרית שלו להחזיר אזרחים תמימים בחזרה לארצם"

נתניהו ביקר אצל משפחת מנגיסטו


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר אחר הצהריים (שישי) בבית משפחתו של אברה מנגיסטו, שנעדר זה עשרה חודשים ברצועת עזה.

נתניהו אמר בתום הפגישה: "באתי לפה לפני כניסת השבת להיות עם משפחת מנגיסטו. דיברנו על אברה. אנחנו עושים הכל כל שביכולתנו להחזירו לארץ כפי שאנחנו נמצאים בקשר עם משפחה של ישראלי נוסף במטרה להחזירו. אנחנו ניצבים מול אויב מאוד ציני מאוד אכזר שמתכחש לחובה ההומאניטרית שלו להחזיר אזרחים תמימים בחזרה לארצם. אנחנו לא נרפה, אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את האזרחים בללו לארצם".


נתניהו עם תום פגישתו עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו. צילום: רועי אברהם, לע"מ

נציגו של נתניהו לענייני שבויים ונעדרים, אלוף-משנה במיל' ליאור לוטן מחוץ לבית המשפחה: "באתי לפה עכשיו להיפגש עם משפחת מנגיסטו ולנתנצל בפניה. בחודשים האחרונים אני מקיים קשר רציף וטוב עם המשפחה. בפגישה האחרונה נאמרו על ידי דברים שלא נכון היה להגיד ובשל כך אני מרגיש צורך עמוק להתנצל בפני המשפחה.

"הדברים שנאמרו אינם משקפים את דרך התנהלותי את ערכיי ואת דרך חשיבתי. קל וחומר שאינם משקפים את דעתו של ראש הממשלה ואת האוח שהגדיר לביצוע המשימה. כפי שאפשר היה לראות מהשיחה שנתקיימה בינו לבין המשפחה. אני רוצה להבטיח למשפחה היום שאמשיך לפעול בכל דרך ובכל זמן ביחד עם המשפחה וכל מערכות המדינה כדי להביא למימושה של המשימה והשבתו המהירה בבריאות של אברה לביתו ולמשפחתו".

בהקלטה, שפורסמה בחדשות 10, נשמע לוטן מזהיר את בני משפחתו של מנגיסטו שלא למתוח ביקורת על אופן הטיפול של המדינה בהיעדרותו. "מי שיעמיס על אברה את הסיפור בין העדה האתיופית למדינת ישראל, ישאיר אותו עוד שנה בעזה", אמר. בעקבות הפרסום, התקשר לוטן לבית המשפחה והתנצל על דבריו. לדברי נתניהו, "טוב שליאור דיבר הערב עם בני המשפחה והתנצל בפניהם. ליאור פועל יומם וליל בהתנדבות כדי להחזיר את חיילינו ואזרחינו הנעדרים". ראש הממשלה גם הזמין את משפחת מנגיסטו להיפגש עמו היום אך הפגישה תידחה לבקשת המשפחה.

מהמשפחה נמסר כי: "אנחנו מעריכים את ביקורו של ראש הממשלה. הוא נתן לנו סקירה ושיתף אותנו בכל הידוע למדינה מהיום בו אברה חצה את הגבול ועד למצב כעת. המשפחה ביקשה מראש הממשלה שיעשה הכל כדי להחזיר את אברה הביתה בשלום. המשפחה מבקשת מהציבור להמשיך ולשמור על איפוק".
מנגיסטו חטוף ראש הממשלה ביקור לוטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד