כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הזוי: מרדף אחרי גנב של כבאית

בעת כיבוי שריפה גנב צעיר כבאית ונמלט עימה מהמקום • טייפון בסין • אלימות בסרביה • סיכום השבת

צילום: דובר כב"ה ירושלים
צילום: דובר כב"ה ירושלים


בליל שבת סיימו שוטרי יחידת שיטור ומי במרחב אילת לחלץ 2 צעירים שנסחפו עם כלי השייט למרחק מאות מטרים מהחוף. שני קטינים בני 16 שיצאו על גבי כלי שייט מסוג "סאפ" בחוף הדרומי, נסחפו מאות מטרים עקב רוח מערבית. בעקבות דיווח שהתקבל על כך למוקד המשטרה, הוקפצו שוטרי מרחב אילת וצוות של יחידת השיטור הימי, רס"ר יוגב דנוך ושאול רולינגר, שחברו לצעירים המותשים מעט ואספו אותם אל ספינת המשטרה. השניים הועברו לחוף מבטחים ובתום תחקור קצר שוחררו לדרכם.

לוחמי האש בפיקוד להב אולג רזניצקי פעלו במהלך ליל שבת בשריפה במבנה רכבת ברחוב ההסתדרות בגבעתיים, מדובר בשריפה בדירת מגורים בקומת הקרקע שהתפשטה לקומה השניה והשלישית. האירוע הסתיים עם שני פצועים קל כתוצאה משאיפת עשן ועם נזק כבד לרכוש, נסיבות פרוץ השריפה נחקרות.

בליל שבת בשעה 02:58 התקבלה הודעה על תאונה עם לכודים בצומת הגן הקסום. במקום פעלו שלושה צוותי כיבוי לחילוץ לכודה מאחד הרכבים. עם סיום פעולת החילוץ וביצוע פעולות סיוע למשטרה ולבוחן התנועה, במהלך פעולות אלו עלה אזרח לכבאית הפעיל סירנה והחל בנסיעה פרועה תוך חציית צמתים באדום. ניידות משטרה ביצעו מרדף ומחסומים. בסופו של תהליך הרכב נעצר בשכונה בחדרה לאחר שפגע במספר רכבים חונים. הבחור נעצר ע״י השוטרים. נזק רב לכבאית.

למרכז הרפואי בטמרה הובא פצוע דקירה סמוך לשעה 22:00. הפצוע פונה משם לבית החולים רמב״ם כשהוא פצוע במצב בינוני עד קשה.שוטרי תחנת שפרעם אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע.

במבצע תנועה של שוטרי תחנת ירדן, נעצר לבדיקה נהג רכב פרטי. בבדיקת רישיונו התברר כי הנהג (30) תושב אחד מכפרי הגליל, אינו מורשה לנהוג לפי החלטת בית משפט לתעבורה. הנהג עוכב לתחנה, בחקירתו התברר כי לחובתו מעל ל-170 הרשעות תעבורה, הנהג אף היה תחת פסילת רשיון מבית המשפט. החשוד נעצר והובא בפני שופט בהליך מהיר, מעצרו הוארך עד תום ההליכים.

בשעה 12:35 נמסר למד"א מרחב גלבוע על רוכב אופנוע שנפגע מרכב בשכונת אל-עוג'ה בכפר דבוריה. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על נער כבן 15 שנהרג במקום וקבעו את מותו. מבדיקה ראשונית עולה כי רוכב הקטנוע רכב ללא רישיון נהיגה. בוחני התנועה של את״ן חוקרים את נסיבות התאונה.

בשעה 14:01 נמסר למד"א מרחב גלבוע על פועל שנמחץ כשעבד על במת הרמה (מנוף) במפעל באזור התעשייה בנצרת עלית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח העמק, גבר בשנות ה-50 במצב קשה, עם פגיעות חזה ובטן בהכרה לא יציב.

סמוך לשעה 15:40 נמסר למד"א מרחב כרמל על פצוע ביישוב בסמת טבעון. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק טיפל בפצוע ופינה אותו במצב בינוני לבית החולים רמב"ם. מבדיקה ראשונית כי נורו שני מקומיים, גבר בן 59 וקרוב משפחתו בן 17 פצעים בינוניים - קלים. הרקע ככל הנראה סכסוך משפחתי. תחנת משטרת זבולון פתחה בחקירה.

שריפה קוצים גדולה פרצה בצומת ירקון. ארבעה צוותי כיבוי לפעלו למניעת התפשטות השריפה. במקביל לפעולות כיבוי נגרם נזק ל-2 קראוונים.

בשבת בבוקר אותרה חבלה וגנבת כבלי תקשורת של רכבת ישראל מאזור כפר חב"ד. עם גילוי האירוע החלו צוותים הטכניים של רכבת ישראל בתיקון החבלה. התיקון אמור להסתיים מחר לפנות בוקר. לכן, הערב, יתכנו עיכובים ברשת הרכבות בין 5-10 דקות. רכבת ישראל מבקשת מהציבור להתאזר בסבלנות, בתקווה שחבלות כאלה לא ישנו.

ארה"ב ובנות בריתה בקואליציה תקפו 34 מטרות של ארגון המדינה האיסלאמית בסוריה ועיראק. מרבית התקיפות בסוריה היו באזור העיר חסקה. בעיראק תקפו הכוחות בשמונה ערים שונות, בהן מוסול.

ראש ממשלת סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' נפגע קל בפניו מאבן שנזרקה לעברו במהלך טקס לציון 20 שנה לטבח בסרברניצה שבבוסניה. בוסנים-מוסלמים זעמו שסירב להגדיר את הטבח "רצח עם". משקפיו נשברו. מוקדם יותר דווח שווצ'יץ' גורש מהמקום על ידי המון זועם זרק לעברו נעליים, אבנים ובקבוקים. שר הפנים של סרביה נבוג'סה סטפנוביץ' כינה את התקרית "ניסיון התנקשות". "זו תקיפה שערורייתית. בוסניה לא הצליחה ליצור את התנאים המינימליים הדרושים לביטחונו של ראש הממשלה", ציין.

לפחות 28 בני אדם, מרביתם אזרחים, נהרגו בהפצצה של המשטר הסורי בעיר אל-באב שבמחוז חאלב, שנכבשה בידי ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). כך דיווח מרכז המעקב אחר זכויות אדם בסוריה.

כלי תקשורת בלבנון דיווח בבוקר שבת כי צבא לבנון איתר בסמוך לשעה לשעה 8:30 מל"ט ישראלי שהתרסק סמוך לנמל טריפולי שבצפון המדינה. בדובר צה"ל סירבו לאשר את הדיווח ומסרו כי הם אינם מתייחסים לפרסומים זרים. על פי הדיווחים, הצבא החל בפעולות להוציא את כלי הטיס מהמים.

מכונית תופת התפוצצה ליד מבנה קונסוליה האיטלקית בקהיר. אדם נהרג ונפצעו ארבעה, בהם שני שוטרים שאבטחו את המקום. שר החוץ האיטלקי פאולו ג'נטילוני אמר כי ארצו "לא מאוימת" וכי שום אזרח איטלקי לא נפגע באירוע. ארגון הטרור דאעש קיבל אחריות לפיצוץ. מדובר בפעם הראשונה שבה "שלוחת דאעש במצרים" קיבלה על עצמה את האחריות לאירוע ולא "שלוחת דאעש בסיני".

יותר מ-865 אלף בני אדם פונו ממחוז ג'ג'יאנג שבמזרח סין בעקבות סופות טייפון שצפויות להכות באזור. על פי התחזית, מדובר בסופות החזקות ביותר באזור מאז 1949. תנועת מטוסים ורכבות הופסקה ו-29 אלף ספינות נשלחו בחזרה לנמלי היעד שלהן.

[11/7/2015, 22:15] אליהו אליוביץ: סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
סיכום שבת איטליה יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד