י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יתד נאמן תומך באזולאי: לא ל"פייק" הרפורמי

במאמר מערכת יוצא יתד להגנת שר הדתות, ותוקף את ראש הממשלה על התרפסותו לפני הרפורמים

יתד נאמן תומך באזולאי: לא ל"פייק" הרפורמי


ימים ספורים לאחר דבריו של שר הדתות דוד אזולאי נגד הקהילה הרפורמית, מה שעורר סערה רבתי ואף הביא לביקורת מצד ראש הממשלה נתניהו, מקבל הבוקר (א') אזולאי חיזוק מביטאון דגל התורה 'יתד נאמן', שתוקף את נתניהו.

במאמר מערכת ביתד נכתב - "התקשורת האמריקאית עסקה בהרחבה בהתבטאויות של השר הישראלי. ראשי הקהילות הרפורמיות שבדרך כלל מתנסחים בדיפלומטיות מעונבת ומאופקת, התקשו לכבוש את זעמם. ראש הממשלה נתניהו נבהל ומיהר לגנות: "משרד ראש הממשלה דוחה את התבטאויותיו הפוגעניות של שר הדתות בדבר היהדות הרפורמית, אשר אינן מייצגות את הממשלה", אמר נתניהו לסוכנות AP.

"הרפורמים מונים 35% מיהדות ארה"ב, ומהווים את חוט השדרה של רוב הארגונים היהודים. הם תומכי ישראל, תופשים עמדות מפתח והשפעה ומזרימים לכאן סכומי עתק. נתניהו החסיר פעימה מהתגובה שהגיעה ממעבר לים. הצורך לרצות אותם ולהרגיע את הרוחות, הכתיב את מילותיו. בתוך תוכו גם נתניהו יודע שאין שני צדדים למטבע. אבל הבעיה של מדינת ישראל עם המטבע הרפורמי, הכריעה כנראה את הכף.

"העובדה היא שבישראל זה לא הצליח להיאחז. המון העם, גם החילוני, רואה ברפורמים בדיחה טורדנית ומציקה. אי אפשר לקחת כלב ולהדביק לו שפם, ולהגיד שזה חתול, גם אם הוא מילל. יהדות זו הגדרה הלכתית. מי שרוצה לבעוט בה, אינו יכול לשנותה ולהגיד שההלכה היא משהו אחר. גם מי שפוקר ומסרב לשמור מצוות ר"ל, אינו מעוניין להיות רפורמי.

"השבת שהוא מחלל ר"ל, זו שבת אורתודוקסית. בית הכנסת שהוא מסרב לבקר בו הוא בית כנסת אורתודוקסי. כשהוא רוצה לאמץ כמה מנהגים יהודיים, הכוונה ליהדות של ממש, לא ל"פייק", חיקוי זול. לכן בתודעת הקהל הישראלית, הרפורמה נשארה מחוץ לקונצנזוס.

"לעם ישראל, זו שאלה קיומית. מדובר בקו אדום. זהו איבר שנשמת העם תלויה בו. לירדן, יש שתי גדות. יהדות יש רק אחת. זו שקבל משה מסיני, מסרה ליהושע... זה עובר מגדולי הדורות שהיו, לגדולי הדור שליט"א, שיעבירו לגדולי הדורות הבאים - ללא פניות, ללא שינויים, ללא סטיות. אין פשרות, אין ויתורים, אפילו לא על קוצו של גינוי. יש יהודים רפורמים. אין יהדות רפורמית. יהדות היא יהדות. שר הדתות רמז על כך בעדינות, ברמז דק כקורת בית הבד. אסור שהגיבוי המדיני והדולר הרפורמי, יכופפו את ראשם של ראשי המדינה שיפתחו להם פתח כפתחו של מחט ובאמצעותו הם יפרצו את החומות".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו שוב לסוגיה ואמר: "בסוף השבוע הנחיתי לכנס דיוני שולחן עגול בראשות מזכיר הממשלה ויו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, במגוון נושאים הנוגעים לכלל זרמי היהדות. ביקשתי גם שנציגי אותם זרמים ישתתפו בדיונים. ישראל היא בית לכל היהודים, ממשלת ישראל משרתת את כלל אזרחי ישראל - חילוניים ודתיים, ואין זה משנה מאיזה זרם הם באים".
יתד נאמן ישראל בית עיתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד