י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו הורה לשרים להתנגד, וקבר את חוק "עונש מוות למחבלים"

ראש הממשלה הורה להקים ועדה שתדון בנושא עונש המוות, ובינתיים - הורה לליכוד להתנגד להצעת החוק של שרון גל, ולמעשה קבר אותה • מחלוקת גם באופוזיציה: ליברמן שיבח את הצעת החוק, וח"כ בן ראובן הגיב לו והתנגד

נתניהו הורה לשרים להתנגד, וקבר את חוק "עונש מוות למחבלים"
פלאש 90


חוק עונש מוות למחבלים נקבר: הבוקר (א') הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרי הליכוד להתנגד לחוק אותו יזם ח"כ שרון גל מ'ישראל ביתנו', וביקש להקים ועדה שתדון בנושא.

לפי הצעת החוק "גזר דין עונש מוות למורשע ברצח ממניעים לאומניים", יהיה ניתן לגזור על מחבלים עונש מוות ברוב רגיל בבית משפט מחוזי, זאת בניגוד לחוק הקיים לפיו ניתן לגזור עונש מוות רק בבית דין צבאי פה אחד.

הערכות כי ראש הממשלה נתניהו הוראה להקים ועדה בכדי למנוע הישג ימני למפלגת 'ישראל ביתנו' שנמצאת באופוזיציה.

מוקדם יותר הבוקר כתב יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן: ״היום תובא לועדת השרים לחקיקה הצעת החוק שהגיש ח״כ שרון גל בשמה של ״ישראל ביתנו״ הקובעת עונש מוות למחבלים.
אני קורא לכל השרים החברים בועדה - מהליכוד, מכולנו, מהבית היהודי ומש״ס לתמוך בהצעה ולהבהיר למחבלים כי תמו ימי ״קייטנת בתי הסוהר״, הלימודים האקדמיים ושאר ההטבות שהם מקבלים. אם תעבור הצעת החוק גם יידעו המחבלים כי עונשם יהיה מיידי וסופי ולא תהיה להם תקוה לשחרור מוקדם בעיסקה כזו או אחרת".

מנגד אמר הבוקר ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן כי "אין בעונש מוות הרתעה. ההפך הוא הנכון, עונש מוות יהפוך רוצחים נתעבים לגיבורי על בקרב קיצוני המזרח התיכון, בחברות שבהן ערך החיים הוא ענין משני. אנחנו חברה אחרת, חברה לוחמת ומנצחת לאור ערכיה המוסריים. עונש מוות מבטא אבדן עשתונות.

"ממשלת ישראל הנוכחית נמצאת בתהליך של אבדן דרך והליכה לאחור. חבל שיאושר עונש המוות, במידה ויאושר בועדת השרים - יהיה עוד אירוע רע בדרכה למטה של ממשלת נתניהו".

ח״כ שרון גל הגיב להחלטתו של נתניהו ואמר: ״ אני דוחה את ההצעה של רה״מ לדחות את ההצבעה על חוק עונש מוות למחבלים ולהקים ״וועדת מריחה״ שבפועל תקבור את החוק. ההחלטה הזו של רה״מ היא הוכחה נוספת שמדובר בממשלה לא-לאומית שאיננה פועלת לפי העקרונות של המחנה הלאומי.

"בדיוק כשם שהממשלה הזו לא פועלת למיגור שלטון הטרור של החמאס בעזה, כך היא מכשילה את המאבק בטרור המחבלים הפועלים בשטחי ישראל. ״ישראל ביתנו״ תעלה את הצעת החוק להצבעה בכנסת השבוע ואני מקוה שעד אז יתעשתו כל אלו המכנים עצמם מחנה לאומי, כולל רה״מ ויתמכו בחוק".
עונש מות מחבלים ליברמן ישראל מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד