י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משגיחים מלמעלה: אלביט תשדרג מסוקי המשטרה

בתום עבודת מטה ממושכת, הסתיים המכרז לשדרוג והרחבת היכולות המבצעיות של היחידה המשטרתית האווירית

משגיחים מלמעלה: אלביט תשדרג מסוקי המשטרה


בימים אלה הסתיים בתום עבודת מטה ארוכה המכרז להעצמת מסוקי משטרת ישראל, שתכליתו הרחבת היכולות המבצעיות של היחידה האווירית, לרבות שילובם במשימות של הטסת כוחות, חילוץ, כיבוי ועוד.

חברת 'אלביט מערכות' זכתה במכרז שמטרתו הרחבת היכולות המבצעיות של היחידה האווירית. חברת MNS ליוותה את המשרד לבטחון פנים ומשטרת ישראל במכרז.

תהליך עבודת המטה כלל את אפיון הצרכים האופרטיביים, ומיון מוקדם של החברות אשר נדרשו לעמוד בתנאי סף מחמירים וזאת בהמשך להפקת הלקחים מאסון הכרמל. יו"ר וועדת המכרזים במשרד לביטחון הפנים, מר יואל לוי, הביע שביעות רצון משיתוף הפעולה עם משטרת ישראל. כמו כן הוא סמוך ובטוח שההתקשרות עם החברה הזוכה תהווה ציון דרך משמעותי בהתפתחות היחידה האווירית של משטרת ישראל.

המשרד לביטחון הפנים הוביל את התהליך המורכב, אשר כלל אפיון הצרכים האופראטיביים, מיון מוקדם של החברות, בדגש על קביעת תנאי סף וכיוצא בזה.

חשוב לציין, כי בתום התהליך יוחלפו תוך כשנה וחצי ששת המסוקים הישנים שביחידה, כשהישן שבהם בן 31 שנה, לשישה מסוקים חדשים, בהם 2 מסוקים דו מנועיים המאפשרים תגובה מהירה יותר ועוצמתית מבחינת יכולות מבצעיות.

שדרוג היכולות יאפשר כאמור להרחיב את תחומי האחריות והעשיה, ואף לאפשר למפקדי משטרה וכבאות להמריא במסוק אחד לשם הכוונה משותפת של הפעילות המבצעית מן האוויר.

המסוקים המשודרגים צפויים גם להטיל חומר מעכב בעירה מהאוויר במקומות ייחודיים בהם מטוסי הכיבוי מתקשים לתפקד.

ההיקף הכספי של שדרוג המסוקים צפוי להגיע לעשרות מיליוני ₪, כאשר הזוכה במכרז הסופי נדרש לספק ולתחזק את המסוקים ל-20 שנה, כפי שקבע המשרד לבט"פ בתנאי הסף.

מפקד היחידה האווירית של מ"י, נצ"מ ניר רוזנטל, מסר: "מדובר במהלך אסטרטגי אשר יקנה למסוקי המשטרה יכולות מבצעיות משופרות ויפתח תחומי פעילות אוויריים רבים וייחודיים".
מסוקים משטרה שדרוג הצלה כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד