י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

25 שנות מאסר למחבל מפיגוע הדריסה בפורים

המחבל שדרס את שוטרות מג"ב בבוקר פורים בירושלים, נשפט ל-25 שנות מאסר • פרקליטו: "אין מה להגיד על חומרת המעשה"

צילום: דוד דיאמנט - סוכנות תצפית
צילום: דוד דיאמנט - סוכנות תצפית


בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עשרים וחמש שנות מאסר בפועל ו-260,000 ש"ח פיצוי לנפגעים, על המחבל מחמד סלאימה תושב שכונת ראס אל עמוד בירושלים, שהורשע בח' תמוז על-פי הודאתו, בחמש עבירות של ניסיון רצח במסגרת הסדר טיעון, לאחר שניסה לבצע פיגוע הדריסה במהלך הפורים האחרונים בירושלים.

המחבל שבמהלך הפיגוע, נורה בידי מאבטח ושוטר לאחר שניסה לדקור אותם, נפצע קשה מאוד. בדיון לפני שבוע וחצי הוא הודה בעובדות כתב האישום, במסגרת הסדר טיעון.

במהלך חודש פברואר 2015 גמלה בלִבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע חבלני של רצח יהודים, זאת על-רקע לאומני. לתכלית האמורה רכש הנאשם גרזן והניח אותו מתחת למושב רכבו.

"הנאשם קיבל החלטה לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים" אמר עו"ד דניאל מור מטעם הפרקליטות, "בהמשך נכנס לרכבו כפי שמתואר בכתב האישום, נסע בו בשעת בוקר ודרס קבוצה של הולכי רגל באחד מרחובות ירושלים. כתוצאה מן המעשים הללו נפצעו ארבע חיילות מג"ב ואזרח אחד שרכב על אופניו".

הפציעות מתוארות בכתב האישום, "2 מהחיילות נפצעו בצורה קשה וככל הנראה תסבולנה מנכויות כאלה ואחרות לצמיתות. המעשה הזה מהווה חוליה אחת בשרשרת של מעשים שהחברה הישראלית נאלצת להתמודד עמם במהלך התקופה האחרונה. מעשי פגיעה בחפים משפע רק בשל מוצאם, על רקע לאומני, על רקע גזעני. ולאור חומרת המעשים והרקע יש לתת דגש לצג שיקולי גמול גם לשיקולי ענישה של הרתעה, כדי למגר את התופעות הללו".

פרקליטו של המחבל, עו"ד מוחמד מחמוד, אמר "אין מה להגיד לגבי חומרת המעשה". והוסיף כי "מצד שני, באותו המקרה גם הנאשם נורה והיה מאושפז במצב לא פשוט וכנראה שנותרו לו נכויות ביד וברגל.. אני סבור שטוב שהמקרה הסתיים ללא אבדות נפשות".

גזר הדין כאמור, נפסק היום: עשרים וחמש שנות מאסר בפועל. חמש שנות מאסר על תנאי - שלא יעבור בתוך שלוש שנים מיום שחרורו מהמאסר.

פיצוי נפגעי העבירה בסכומים הבאים: 100,000 ש"ח לשני פצועים, לשלושת האחרים 20,000 ₪ לכל אחד.



מתחקור האירוע עולה כי רכב פרטי הגיע מכיוון צומת זקס לכיוון בסיס יהודאי, אז סטה מהכביש ועלה על המדרכה כשהוא דורס בדרכו חמישה אנשים, מהם ארבע חיילות. הרכב המשיך בנסיעה ולעברו נורו יריות מכיוון שער הכניסה של בסיס מג"ב.

שוטר מג״ב ומאבטח אזרחי שהיו בכניסה לבסיס יהודאי, זיהו את האירוע, חתרו למגע ופתחו באש לעבר המחבל. המחבל הספיק לצאת מהרכב שנעצר כשהוא אוחז בסכין קצבים, ניסה לתקוף את הלוחם והמאבטח שהמשיכו בירי לעברו ופצעו אותו קשה.

בפיגוע נפצעו ארבע שוטרות מג"ב מהן 2 באורח קשה ואזרח, ואלמלא בוצע הירי שעצר את החשוד, ניתן להעריך כי היו עלולים להיות נפגעים נוספים בפיגוע.
מאסר דריסה מחבל פיגוע ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד