כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מוזיל מחירי הדיור: דרעי שינה תקן הפלדה

הפלדה החדשה שתותר לשימוש הינה חזקה ועמידה יותר ולפיכך נדרשת כמות קטנה יותר ממנה בעת שימוש לצרכי בנייה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90





שר הכלכלה אריה דרעי חתם על שינוי התקן הרשמי של פלדה. הפלדה החדשה שתותר לשימוש הינה חזקה ועמידה יותר ולפיכך נדרשת כמות קטנה יותר ממנה בעת שימוש לצרכי בנייה. השימוש בכמות קטנה יותר של פלדה משופרת לכל יחידת בנייה צפוי להוביל להוזלת עלויות הבנייה וחיסכון של מאות מיליוני ₪ בשנה.

שר הכלכלה אריה דרעי אומר: "אני מודה לשותפיי - ראשי התאחדות בוני הארץ, תעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, שהיו שותפים למהלך החשוב הזה שיביא להגברת התחרות ואני מאמין כי הירידה בעלויות תגולגל לציבור ותשפיע ישירות על יוקר המחייה בכלל ועל יוקר הדיור בפרט".

שינוי התקן, במסגרתו מותאמת התקינה בישראל לתקינה המקובלת במדינות המפותחות, מאפשר להרחיב את השימוש בפלדה מסוגים נוספים, מתקדמים, חזקים וחסכוניים יותר, הנפוצים בשימוש ברחבי העולם.

הפלדה החדשה שתותר לשימוש, הנה בעלת עמידות וחוזק גבוהים יותר ולפיכך נדרשת כמות קטנה יותר ממנה לעומת הפלדה בה נעשה שימוש כיום. שימוש בכמויות קטנות יותר בפלדה המשופרת לכל יחידת בנייה, צפוי להביא להוזלת עלויות הבנייה של מבני ציבור, קניונים, תשתיות וכמובן דיור למגורים, תוך שימוש בחומר איכותי, עמיד ומתקדם יותר מהמקובל בשוק הנדל"ן הישראלי כיום.

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג אומר: "התאמת התקן הישראלי למקובל במדינות המפותחות, נעשה כחלק ממדיניות סדורה אותה מיישם משרד הכלכלה. רפורמה זו מעודדת את התחרות, מתמרצת את המשק, מגבירה פריון וצפויה להביא בשנים הקרובות להוזלת יוקר הדיור. לשינוי משמעויות חשובות גם בתחום התייעלות התעשייה, התאמת המפעלים לפלדה החדשה, לרבות שיפור המכשור והתמקצעות העובדים. משרד הכלכלה יעמיד לרשות התעשיינים אשר יהיו מעוניינים בכך, את כל מסלולי הסיוע הקיימים על מנת להסיר כל חסם שעשוי למנוע את המהלך המשמעותי למשק הישראלי".
בניה דרעי פלדה שינוי תקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד