י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשד: מנהל מרפאת שיניים העלים מס והזריק חומרים מסין

מנהל מרפאת שיניים וקוסמטיקה, חשוד שהזריק ללקוחות מוצרים קוסמטיים האסורים בשימוש, שייבא דרך 'עלי אקספרס'

חשד: מנהל מרפאת שיניים העלים מס והזריק חומרים מסין


מנהל מרפאת שיניים וקוסמטיקה, שהזריק ללקוחות מוצרים קוסמטיים האסורים בשימוש, שייבא דרך 'עלי אקספרס', חשוד כי העלים הכנסות בהיקף של יותר מ-5.4 מיליון שקלים.

יצחק סבג (35) מרחובות, מנהל מרפאת שיניים וקוסמטיקה ברחוב עין הקורא בראשון לציון, הסוחר ומבצע טיפולים קוסמטיים במוצרי קוסמטיקה האסורים בשימוש, שיובאו בין השאר באתר הקניות 'עלי אקספרס' תוך ביצוע מגוון עבירות מס, נשלח למעצר בית עד ליום ראשון 19.7.15.

חוקרי מכס ומע"מ באר שבע מייחסים לסבג שורה ארוכה של עבירות על פקודת המכס וחוק מע"מ, בכלל זה העלמת הכנסות בהיקף של יותר מ-5.4 מיליון ₪, הברחה ארצה של מוצרים לרפואת שיניים ולרפואה קוסמטית תוך זיוף מסמכים ועוד.

החקירה נגד החשוד החלה כסמויה, בעקבות מידע שהתקבל ממשרד הבריאות לפיו הוא מנהל מרפאת שיניים וסוחר במוצרי קוסמטיקה האסורים בשימוש ואף מבצע טיפולים קוסמטיים בעזרת המוצרים האסורים בשימוש. החוקרים זימנו את החשוד לחקירה אך הוא סירב להתייצב ובשל כך הוצא נגדו צו מעצר בהיעדר. מצוידים בצו הגיעו החוקרים למרפאתו כדי לאכוף את הצו והוא בתגובה – קילל ותקף אותם. אך ללא הועיל - הוא נעצר. גם במשרדי היחידה החוקרת המשיך החשוד בקללותיו וסירב לשתף פעולה עם החוקרים וביום רביעי האחרון מעצרו הוארך עד ליום ראשון, 12.7.15.

כעולה מהחקירה וכמפורט בבקשה שהוגשה לבית המשפט, החשוד ניהל בשנים 2009 – 2015 מרפאת שיניים וקוסמטיקה בראשון לציון וסחר במוצרי קוסמטיקה. הפעילות העסקית שלו היתה תחת החברות מיס השתלות שיניים בע"מ ומ.י.ס המרכז לרפואת שיניים בע"מ. זאת למרות שהחשוד סגר את תיקי החברות ברשות המסים ב-2013 וב- 2009 (בהתאמה).

החשוד הבריח ארצה, למרפאה שלו, מוצרים לרפואת שיניים ולרפואה קוסמטית תוך שהוא מזייף מסמכים של חברות ישראליות שעל שמן יובאו הסחורות מחו"ל, כל זאת מבלי שניתן לו אישור ממשרד הבריאות לייבא את המוצרים וללא דיווח למכס. לפי החשד, הוא ייבא מוצרים קוסמטיים האסורים בשימוש דרך אתר הקניות הבינלאומי 'עלי אקספרס'. החשוד ורופאה שהעסיק נהגו להזריק למטופלים את החומרים הקוסמטיים האסורים בשימוש. יתרה מזאת - החשוד מכר את המוצרים האסורים בשימוש למרפאות קוסמטיות נוספות ברחבי הארץ.

ביום שישי האחרון, הובא החשוד לבית משפט השלום בבאר שבע וכב' השופט אלון גביזון הורה על מעצר בית של החשוד עד ליום ראשון 19.7.15 וכן על הפקדת ערבויות כספיות בסך של 870,000 ₪ ואיסור יציאה מהארץ.

עו"ד עופר רחמני, המייצג את סבג, מסר בתגובה: "מדובר באדם שאינו מכחיש שעליו להגיע להסדר עם רשות המסים. באשר לסכומים, בדיון שהתקיים ביום רביעי בבית משפט השלום בבאר-שבע, לא ניתנה שום תשובה עניינית לביסוס הסכומים הנטענים על-ידי מע"מ. הובהר באולם כי ככל שיש מחדל מס, הסכומים נמוכים בהרבה, ומדובר בסכומים שמסתיימים בדרך-כלל בהסדר כופר ברשות המסים.

"מסיבה זו דחה בית המשפט את הבקשה המוגזמת ל-9 ימי מעצר, והאיש שוחרר יום וחצי לאחר מכן. בכוונתנו לפתוח במגעים עם רשות המסים כדי להסדיר את העניין הכספי בצורה יעילה לשני הצדדים".

"אני מעריך את אשר כהן, ראש צוות החוקרים במכס ומע"מ באר-שבע, על הגינותו וההקשבה, וכן על העובדה כי הגיע עימנו להבנות בתיק, ומקווה כי נוכל להגיע להסכמות עם הרשות גם בנוגע לסכומים".
עלי אקספרס בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד