י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רונאל פישר שוחרר למעצר בית אצל השוויגער

עו"ד רונאל פישר שוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני לבית חמותו ושלושה מפקחים נוספים: "נגזזו מחלפות ראשו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


לאחר 75 ימים במעצר, עו"ד רונאל פישר שוחרר הערב (א') מבית המעצר ניצן שברמלה, לבית חמותו לירון כהן ושלושה מפקחים נוספים, עם איזוק אלקטרוני.

השופט יצחק עמית דן ביום חמישי האחרון בבית משפט העליון, בעירעורו של רונאל פישר על החלטתו של בית משפט המחוזי בירושלים, שהורה על מעצרו של פישר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

השופט יצחק עמית כתב בהחלטה כי "בעקבות מעצרו המתוקשר של פישר, דומה כי נגזרו מחלפות ראשו. רישיונו כעורך דין נשלל, מקור המידע היחיד שלו במשטרה נעצר, נכלא, הועמד לדין עמו, ועונשו אמור להיגזר בקרוב (לא נטען כי לעורר היו מקורות מידע נוספים במשטרה שהדליפו לו חומרים מסווגים). העורר נרצע אל עמוד הקלון הציבורי".

לדבריו, "גם בהנחה שהעורר עדיין אוצר מידע כזה או אחר בראשו, קשה להניח כי יתאפשר לו למצוא לקוחות למרכולתו. אף לא ניתן להתעלם מהסיקור התקשורתי הנרחב שהפרשה זוכה לה, כך שהאפשרות המעשית כי העורר ישוב למעלליו אם ישוחרר לחלופת מעצר, אינה סבירה במיוחד".

בעקבות חשיפת הפרשה, "תש כוחו של העורר בזירה בה פעל" ציין השופט, "כעורך דין מקושר לדמויות ציבוריות אשר סוחר במידע שנמסר לו על ידי מלכה. בחשש שמא-אולי יעלה בידי העורר לפעול גם מתוך חלופת המעצר, בזירות ובגזרות אחרות, שקצרה ידו של בן תמותה לחזותן ולשערן, משל היה העורר מעין "חניבעל לקטר" שלא ניתן להשאירו לשניה ללא השגחה, לא די לענייננו".

השופט קבע כי ניתן להקהות על עוצמת המסוכנות ועוצמת החשש להימלטות ושיבוש מהלכי משפט, ברמה סבירה בדרך של מעצר בפיקוח אלקטרוני בצירוף מפקחים ובטחונות.

פישר שוחרר למעצר בית בבית חמותו לירון כהן עם אזיק אלקטרוני, בפיקוחה ובפיקוח ארבעה מפקחים נוספים (שני מפקחים בכל עת). כל מפקח חתם על ערבות אישית בסכום 300,000 אשר תחולט במידה תהיה הפרה של תנאי הפיקוח. בנוסף שועבדו שניים מהבתים של פישר שחולטו במסגרת מעצרו של פישר.
רונאל פישר מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד