ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אברך מירושלים נעצר - חשוד בהעלמת מיסים

אברך שהחזיק דירות והכניס כספים מהשכרתן בלא לדווח עליהם - נעצר ונחקר, והודה בהכנסות של יותר ממיליון שקל

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90


אחים מנתניה, אברך מירושלים ושכיר מפתח תקווה נעצרו בחשד להשמטת הכנסות של מיליוני שקלים בגין שכר דירה

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה להרחיב את רשת הנישומים, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסים אולם, בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה כי על פניו אמור להיות להם תיק ברשות.

כחלק מפעולות אכיפת הדיווח נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות, ביניהם גם בני משפחת בורוכוב ובן-פדי ועוד צפויים מעצרים נוספים.

משרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום מנהל את החקירה נגד אברך (35) וכעולה מהבקשה שהגיש לבית המשפט. הוא החל ברכישת נכסי נדל"ן כבר לפני עשור ובבעלותו 5 דירות ונכסים המניבים לו הכנסה חודשית. אף-על-פי-כן, הוא לא פתח תיק במס הכנסה ולא דיווח על הכנסותיו מתשלומי השכירות שקיבל. הואיל והוא לא השיב לדרישת הדיווח שנשלחה לו לפני כחצי שנה, הוא נחקר.

בחקירה הודה כי הכנסותיו משכירות החל משנת 2007, עליהן לא דיווח כלל, עומדות על יותר מ-1.3 מיליון ש"ח. לאחר חקירתו הובא לבית המשפט, שם שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום וערבות עצמית של 100,000 ש"ח.

החקירה נגד האחים בורוכוב ובן פדי מנוהלת במשרד חקירות מס הכנסה מרכז. מהחקירה בעניינם של האחים בורוכוב, האחד יוסף (56) – בעלים של מכולת בנתניה והשני – משה (59), שכיר במכולת, עולה כי ברשותם דירות ברח' עולי הגרדום בעיר, אותן השכירו מבלי שפתחו תיק ברשות המסים מבלי שדיווחו על ההכנסות.

מחקירתו של משה בורוכוב עלה כי בבעלותו 12 דירות, שבע מהן רשומות על שמו וחמש מהן רשומות על שם בנו ורק אחת משמשת אותם למגורים. משה הודה כי בשנים 2005 - 2014 לא דיווח על ההכנסות בסך 2.7 מיליון ש"ח, שקיבל מהשכרת דירותיו בנתניה ובכפר יונה. אחיו, יוסף בורוכוב הודה אף הוא כי בשנים 2005 – 2015 היו בבעלותו 6 דירות בנתניה, אותן השכיר ובגינן שולם לו שכר דירה בסך כ-1.6 מיליון ש"ח אולם בדוחות שהגיש למס הכנסה דיווח כי גובה השכירות נמוך מרף הפטור ממס.

מהחקירה בעניינו של בן פדי (44) עלה כי בבעלותו 5 דירות שהושכרו במרוצת השנים 2005 – 2014, זאת ללא פתיחת תיק ברשות וללא דיווח. בדיקת חוזי השכירות הצביעה על סך הכנסות של כ-800,000 ש"ח בתקופה הרלוונטית. בחקירה הודה בן-פדי כי לא דיווח על הכנסותיו משכר דירה.

במהלך השבוע האחרון, מאז החל המהלך לאכיפת חובת הדיווח נחקרו עשרות חשודים (שלא הובאו בפני בית המשפט ולכן לא ניתן לפרסם את שמם), ביניהם: ירושלמי בן 38, שכיר בחברה ליבוא ויצוא, החשוד כי העלים הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-550,000 ש"ח. כיום ברשותו שתי דירות מושכרות, האחת בפתח-תקווה והשנייה בבית שמש, אולם מאז החל להשכיר דירות, היו בבעלותו כמות משתנה של דירות.

עוד נחקר פנסיונר מתע"ש, שבבעלותו 5 דירות בירושלים אותן השכיר, כבר משנת 2005 ולא דיווח על הכנסותיו בגובה של יותר מ-1.3 מיליון ש"ח.

גם פנסיונרית של משרד החינוך נחקרה בחשד להעלמת הכנסות בסך של כ-520,000 ש"ח, אותן קיבלה בגין 5 דירות שהשכירה במודיעין עילית, בית שמש ואשדוד.
אברך דירות השכרה כסף מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד