י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

איך אני גומלת את הילד מהטיטול?

איך יודעים מתי להתחיל? ומהם הסימנים שכדאי להתייחס אליהם? מומחי האגיס משיבים

איך אני גומלת את הילד מהטיטול?


הקטן שלכם כבר מחקה את האחים הגדולים, לפעמים הוא מפתיע במילה כזו או אחרת, ואתם חושבים שהגיע הזמן להפריד בינו לבין החיתול שהוא לובש. אבל איך עושים את זה, מתי העיתוי הנכון, לפניכם כמה טיפים מרכזיים שיסייעו בתהליך הכל כך חשוב הזה.

הילד נשאר יבש למשך כמה שעות רצופות:
אחד הסימנים המעידים כי הילד בשל לתהליך הגמילה הוא כשהחיתול נשאר יבש למשך כמה שעות רצופות בכל פעם, או נשאר יבש לאחר שנת צהריים. ככל שהחיתול יבש לזמן ארוך יותר המועד המתאים להתחלת התהליך בפתח.

הילד מרגיש לא נוח בחיתול רטוב: כשהילד אומר במילים או מביע בהתנהגותו שהוא לובש חיתול רטוב וזה לא נוח לו זהו סימן נוסף, יש ילדים שיורידו את החיתול או יבקשו להחליף, כל אלו מעידים שאפשר להתחיל לגמול. רוב החיתולים היום סופגים היטב ולכן לא תמיד ילדים שמים לב לתחושת חוסר הנעימות.

הילד מבין הוראות פשוטות כמו "תביא לי את משחק בבקשה" היכולת להבין ולמלא הוראות חשובה. גם אם הפעוט לא מדבר עדיין באופן מלא חשוב שישנה תקשורת וקל לכם לתקשר.

הילד מצליח להתלבש לבד: חשוב לדעת שהילד מצליח להתלבש בכוחות עצמו. ילדך יכול להתלבש בחלק מהבגדים או בכולם לבדו ללא עזרה. אין כאן דרישה להצליח לכפתר כפתורים או לנעול נעלים, אלא יכולת להתמודד אם משימות לבוש קלות.

אל תשכחו שהילד שלכם הוא יחיד ומיוחד ואולי תראו רק חלק מהסימנים, אך עדין אפשר להתחיל ולנסות. חשוב מאוד להתייחס גם לשינויים העוברים עליו, מעבר דירה, הולדת אח או אפילו היכולת שלו להתמודד עם המילה "לא". התאזרו בסבלנות ובידיעה שגם אם התהליך נראה ארוך ומייגע בסוף כולם נגמלים!

מה כדאי לעשות לפני גמילה מחיתולים?

לפני שמתחילים את תהליך הגמילה, חשבו על זה שלילד זה תהליך מוזר ולא מוכר. לכן חשוב מאוד שתסבירו לו הכל בפרוטרוט, צעד אחר צעד. שדרו לילד שאתם מאמינים ובטוחים ביכולת שלו לעמוד במשימה.

הסבירו על הגמילה: הסבירו לילדכם שזה תהליך שאתם מתחילים בכיף, עם המון סבלנות ואהבה וללא כל דאגה

צרו את טבלת ההצלחות: ילדים מאוד מתחברים לפעילות מסוג זה. הכינו עם הילד טבלה מיוחדת כך שבכל פעם שיצליח אפילו הצלחה הקטנה ביותר, ידביק מדבקה. הרבה פעמים העניין שמייצרות פעילויות אלו, השגת המדבקות ועוד עשויים לעיתים לקצר את התהליך.

לשבח ולחזק: אל תשכחו לשבח אותו כל פעם שהחיתול נשאר יבש! חשוב לעשות מזה הרבה כיף ושמחה אבל לא להגזים כדי שלא ירגיש שהוא חייב להצליח...

רכשו 2 חבילות שלא Huggies pull ups, אחת לשעות היום ושנייה לשעות הלילה, חיתולים אלו הינם דקים ותורמים לתחושת בגרות ועצמאות של הילד. בנוסף מופיעות עליהם דמויות מצוירות שהילדים אוהבים הדוהות בזמן ההרטבה, ובכך מסייעות להבנת ההבדל בין יבש לבין רטוב . כמו כן, יש בהם צדדים אלסטיים נפתחים להסרה נוחה ובדיקה של "פספוסים".

חשוב גם שתצרו עניין סביב הרכישה, אפשר ללכת לחנות יחד עם הילד לקנות אותם איתו או לקנות לבד ולספר לו על הקניה בבית. חשוב לפתוח את החבילה, להראות לילד את החיתול ולמשש את החיתול איתו, להראות לו את האיורים על החיתול, להסביר לו כיצד מסירים ולובשים ובכך ליצור אצל הילד תחושה של בגרות ושותפות מלאה לתהליך החדש.

האגיס חיתולים גמילה תינוקות טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד