י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שרת המשפטים: "בצלם רודף אחרי חיילי צה"ל"

איילת שקד בפייסבוק: "ארגון 'בצלם' רודף אחרי חיילי צה"ל במטרה לקשור את ידיהם. אני מגבה את אל"מ שומר"

שרת המשפטים: "בצלם רודף אחרי חיילי צה"ל"
דובר צהל


"ארגון 'בצלם' רודף אחרי חיילי צה"ל במטרה לקשור את ידיהם", כך כתבה לפני זמן קצר בפייסבוק, שרת המשפטים איילת שקד, בעקבות פרסום הסרטון אתמול (א'). "נעשה נס גדול והסלע לא הרג אותו או את מי מחייליו, הפעם. אסור לנו להשאיר את חיינו לידי הנסים בלבד".

כזכור, ביום שישי לפני שבועיים, במהלך פעילות צבאית בכפר א-ראם הסמוך לרמאללה, החלו צעירים ליידות אבנים וסלעים לעבר רכבו של מח"ט בנימין אלוף משנה ישראל שומר וצוותו. המח"ט שהיה בדרכו למעבר קלנדיה, חש סכנה לאחר ששמשת הרכב נופצה, יצא מהרכב ופרק את נשקו. כתוצאה מכך נפצע אחד הנערים בשם מוחמד עלי-כוסבה בן 17 ונפצע קשות. הוא פונה לבית החולים ברמאללה - שם מת מפצעיו.

"ניסיון רצח הוא ניסיון רצח. אין מילים יפות אחרות לתאר את התקרית אליה אל"מ ישראל שומר נקרה בשבוע שעבר. ביהדות קיים כלל מוסרי שאומר כי לאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו. זוהי למעשה "הגנה עצמית", "מכת מנע". זהו הכלל הנקרא "הבא להרגך השכם להורגו". מדובר צה"ל נמסר, כי המח"ט חש סכנה לחייו, ביצע נוהל מעצר חשוד, במהלכו נורה אותו הנער.

"כאשר סלע מושלך ממרחק אפס על זגוגית של רכב, אין מי שיטען כי הניסיון שנעשה כאן היה לטובת פיסול ויצירה בזכוכיות. זהו ניסיון רצח לכל דבר ועניין!



"קטע הוידאו שנחשף אתמול ועדויות הראיה שהובאו על ידי ארגון "בצלם", לא העידו כהוא זה על מעשה לא ראוי שנעשה, לכאורה, על ידי האל"מ, מכיוון שהם לא הראו את התמונה כולה. אם יש מה שהם כן העידו זה את מה שכבר ידענו - שארגון "בצלם" רודף אחרי חיילי צה"ל במטרה לקשור את ידיהם.

"הצילומים אינם חושפים את שקרה לאחר מנוסתו של המחבל. בחקירתו טען שומר כי המחבל הסתובב אל עבר החיילים והחזיק בידו חפץ בלתי מזוהה שנראה כמטען, ורק אז נוטרל", דבר שלא ניתן לראות בסרטון שמעתד רק את יידוי האבן.

"מצד אחד אני שמחה שיש את מי לחקור, ושאל"מ ישראל שומר נשאר בחיים", כותבת השרה שקד, "מצד שני אני מאד לא שמחה שכאשר חייו של חייל צהל עומדים בסכנה והוא מגן עליהם, ישר צצים המלעיזים המבקשים לרדוף אותו. אני מגבה את אל"מ שומר. נעשה נס גדול והסלע לא הרג אותו או את מי מחייליו, הפעם. אסור לנו להשאיר את חיינו לידי הנסים בלבד".
שקד בצלם חיילים צה''ל תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד