י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשורה ליעקב אשר: החוק הנורבגי כולל סגנים

שרת המשפטים איילת שקד: "החוק יסייע בשיפור עבודת הכנסת, ביציבות השלטונית ובתדמיתה של הכנסת"

בשורה ליעקב אשר: החוק הנורבגי כולל סגנים


שרת המשפטים איילת שקד פרסמה היום תזכיר להצעת "החוק הנורווגי הקטן". החוק יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

החוק יאפשר לשר או סגן שר להתפטר מחברותו כחבר כנסת ובכך לפנות את מקומו לבא אחריו ברשימה. ההתפטרות תהא וולונטרית ונתונה להחלטתו של השר או סגן השר.

החוק יחול רק על שר או סגן שר אחד מכל סיעה (ללא הגבלה על גודל הסיעה).

אם השר יתפטר מתפקידו כשר, הוא ישוב לכהן כחבר כנסת, וחבר הכנסת שמונה במקומו יעזוב.

המצב בו ח"כ מחזיק בכפל תפקידים פוגע בתפקודה של הכנסת. מכיוון שתפקידה המרכזי של הרשות המחוקקת היא לפקח על הרשות המבצעת.

במצב בישראל היום כשליש מחברי הכנסת מכהנים גם כשרים וסגני שרים. מכיוון ששרים וסגני שרים אינם יכולים לשמש חברים בוועדות הכנסת ושדולות הכנסת, נוצר מצב שבו מעט מאד חברי כנסת צריכים ויכולים לשמש חברים בוועדות ובשדולות הכנסת. בכך למעשה, נפגמת עבודת הפיקוח על הרשות המבצעת.

הצעת החוק מבקשת להבטיח כי ההסדר החדש לא יפגום בכל דרך שהיא בעצמאותו של חבר הכנסת האחרון שהתמנה, או בזכויותיו וביכולתו למלא את משרתו בכנסת.

שרת המשפטים שקד: "החוק יאפשר לשר להתמקד בעבודתו הממשלתית, ויאפשר לחבר הכנסת שיבוא במקומו להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. בזכות החוק חברי הממשלה יוכלו להשקיע את זמנם ומרצם בעבודת משרדם מבלי לתמרן בין התפקידים השונים. החוק ישפר את עבודת הכנסת כרשות מחוקקת, שכן חברי הכנסת יתפקדו כחברי כנסת "במשרה מלאה", ייעל את עבודתה של הכנסת כמפקחת על הרשות המבצעת, וכן יסייע בתפקודם המקצועי של השרים וסגני השרים. בנוסף - בזכות החוק נזכה בפרלמנטרים מצוינים וחרוצים בכנסת, דוגמת ח"כ שולי מועלם, שכהונתם היא רווח נקי לציבור".

במקביל, לאחר מספר חודשים שדגל התורה החרימה את ישיבת הסיעה השבועית בכנסת עם אגודת ישראל, הצהריים הגיעו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב ומזכ"ל דגל התורה יעקב אשר להשתתף בישיבת הסיעה. גורמים ביהדות התורה אומר לבחדרי חרדים כי חברי דגל התורה הגיעו לישיבת סיעה בעקבות הדיון על התקציב.
שקד סגן שר התפטרות כנסת יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד