כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי: "לא נוותר על שום סעיף בהסכם" • צפו

שר הכלכלה בישיבת הסיעה: "אם רוצים שאנחנו נצביע בשביל אחרים, אז כל אחד צריך לדעת שהוא מחוייב להסכמים"

דרעי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90
דרעי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90


יו"ר ש"ס, שר הכלכלה אריה דרעי, התייחס לתקציב המדינה בפתח ישיבת הסיעה היום (ב): "אנחנו נמצאים באמצע הדיונים על תקציב המדינה. אנחנו ממשלה שהורכבה מכמה גורמים בקואליציה. חתמנו על הסכמים קואליציוניים לפני חודשיים, הכל היה ידוע והמו"מ היה קשה מאוד. חלק די חשוב מהדברים שביקשנו לא נכנסו בגלל אילוצי תקציב, אבל היינו ואנחנו משוכנעים גם היום שמה חתמנו לפני חודשיים יקוים. אנחנו לא רואים שום סיבה שלא יקיימו, הכל היה על דעת ראש הממשלה וסיעת הליכוד, וגם כל השותפים בקואליציה היו שותפים לחתימה על דעתם ובידיעתם.

"אנחנו מכבדים הסכמים, אנחנו מצביעים כל הזמן גם בממשלה וגם בכנסת עבור הסכמים קואליציוניים - גם אם לא נוח לנו. זה לא סוד שאמרתי כי אני כשר הפנים לשעבר מתנגד למשל לפיצול מנהל התכנון, אחת מהסיבות שלא לקחתי את משרד הפנים זה בגלל שפיצלו את מנהל התכנון אבל אנחנו מצביעים בעד - בגלל שזה הסכם קואליציוני וצריך לכבד. לכן אני דורש מכל מרכיבי הקואליציה שאף אחד לא יחשוב באמת שהסכמים שלו יותר טובים מהשני".



"היה היום קבינט דיור, התקבלו שם שורה של החלטות טובות מאוד שאני תומך בהם, כמו מחיר למשתכן ומענקים בפריפריה, זה הרבה מאוד כסף והצבענו בעד, אבל אני שאלתי ואני שואל גם עכשיו. מה עדיף? האם כשצריך להחליט להעדיף החלטה כזאת על השניה, דיור הוא חשוב, לחם לילדים שאין להם מה לאכול גם חשוב. כל שנה יש חמישים אלף ילדים מתחת לקו העוני בגלל קיצוץ הקצבאות בביטוח הלאומי.

"כשאנחנו דורשים להעלות את קיצבאות הילדים זה לא ילדי חרדים או ילדי שס ויהדות התורה זה ילדי כל ישראל. כל אזרחי מדינת ישראל מקבלים. כשאנחנו אומרים להוריד את מעמ אפס על מוצרי יסוד זה לכל אזרחי מדינת ישראל. מי אמור להחליט מה עדיף? דירה זה דבר חשוב ועוד סעיפים אחרים קואליציוניים, קיצבאות לקשישים, הכל חשוב. השאלה מי מחליט מה טוב ומה לא טוב, ולכן אנחנו אומרים שיש הסכמים קואליציוניים וצריך לכבד את ההסכמים. אנחנו נעמוד על כך. אין לנו שום עניין לעשות משבר אנחנו רוצים שהממשלה הזאת תאריך ימיה עד הסוף, אבל נעמוד כל כך ולא נוותר עם שום סעיף בהסכם הקואליציוני. אם רוצים שאנחנו נצביע בשביל אחרים כל אחד צריך לדעת שהוא מחוייב להסכמים".
דרעי שס ישיבת סיעה תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד