ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בגלל כשלים: צו סגירה מנהלי לישיבת הסדר בעכו

מפקד מחוז חוף בכיבוי האש החליט בצורה תקדימית להטיל את הצו, בשל כשלי בטיחות המהווים סכנה לחיי התלמידים

ישיבת ההסדר. צילום: ויקיפדיה
ישיבת ההסדר. צילום: ויקיפדיה


מפקד מחוז חוף בכיבוי האש החליט בצורה תקדימית להטיל צו סגירה מנהלי על ישיבת ההסדר בעכו בשל כשלי בטיחות המהווים סכנה לחייהם של תלמידי הישיבה.

טפסר בכיר דני חנניה, מפקד מחוז חוף בכיבוי האש, הפעיל את סמכותו ובשימוע שנערך לישיבת ההסדר בעכו, החליט בצורה תקדימית להטיל צו סגירה מנהלי על הישיבה. הצו הוטל בעקבות כשלי בטיחות המהווים סכנה לחייהם של תלמידי הישיבה.

במשך מספר שנים, פעלו שרותי הכבאות מול הנהלת הישיבה להסדרת מערכות מצילות החיים ללא כל הצלחה. הישיבה החלה לפעול ללא אישור איכלוס מסודר והמרדף ארוך השנים בנסיון להבטיח רמת בטיחות אש גרם למפקד תחנת זבולון טפסר חזי לוי להמליץ למפקד המחוז להפעיל את סמכותו לסגור את פעילות הישיבה עד אשר יוסדרו כלל הדרישות והאישורים הנדרשים לקיום המקום בצורה בטיחותית.

חוק הכבאות החדש העניק סמכויות למפקד המחוז להטיל צוי סגירה לכל מוסד מפעל או עסק שיש בו סיכון לחיי אדם עקב אי ביצוע דרישות החוק.

"צו הסגירה המנהלי שהוטל היום על הישיבה הוא רק אחד מהאמצעים העומדים לצד הרשות הארצית לכבאות והצלה לקיים בטיחות אש ולצמצם אפשרות לאסונות במרחב האזרחי" נמסר מכיבוי האש.

מפקד המחוז הורה למפקדי התחנות על הגברת האכיפה הלא מתפשרת בכל מקום בו לא פועלות תקנות בטיחות האש וצו זה שהוטל היום לא יהיה האחרון בשרשרת הפעילויות נגד גופים שפועלים ללא היתר ואישור כיבוי אש.
ישיבת הסדר צו מנהלי צו סגירה עכו כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד