א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הכל בידיים שלו: מנהל התכנון עבר לשר האוצר

מליאת הכנסת אישרה את העברת מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר • יחימוביץ' ומרגלית נאמו והתנגדו

כחלון, עכשיו שולט. צילום: פלאש90
כחלון, עכשיו שולט. צילום: פלאש90


מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') את העברת סמכויות מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר, ובנוסף להעביר סמכויות נוספות משר הפנים לשר האוצר. כמו כן הועברו כמה מסמכויות שר האוצר לשר הפנים. בהצבעה שמית, 51 ח"כים תמכו בבקשת הממשלה ו-45 התנגדו.

ח"כ אראל מרגלית אמר בדיון: "יש בעיה אמיתית במדינה בהעברת תוכניות בנייה אנחנו מובלים את העולם המערבי במשך הזמן שזה לוקח וזה מייקר את העלות. אני מסכים עם אלה שאומרים שצריך לפשט את ההליכים, אבל אני חושב שתהליך נכון הוא לפשט תהליכים בתוך משרדי הפנים והשיכון ולייעל אותם. הבעיה במה שקורה עכשיו היא שזה מהלך חד פעמי שהופך לקבוע ונותנים לאוצר סמכות מטורפת בתחום שזה לא סמכותו המקצועית.

"מחר ירצו באוצר לעשות רפורמות בחינוך אז נעביר לאוצר את הסמכויות ממשרד החינוך? כשמישהו לוקח סמכויות כל כך רחבות יודעים איך זה מתחיל אבל לא יודעים איך זה נגמר כי לא יודעים מי יבוא מחר".

ח"כ שלי יחימוביץ': "המהלך הזה הוא עוד מאותו אימפריאליזם של האוצר. איזה ריכוז של עוצמה מטורפת יש כאן, מבלי שאף אחד מבטיח לנו שיהיה כאן דיור זול. מה עם כל הנושאים שמנהל התכנון מתעסק בהם כמו תעסוקה חינוך וסביבה? יש פה דיקטטורה מוחלטת של האוצר".

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "המצב הנוכחי הוא לא טוב, מחירי הדירות רק עולים ואם נמשיך במצב הקיים כנראה שלא נגיע למשהו טוב יותר. כששר האוצר מבצע מהלך כזה שאיננו קל, אני הייתי מצפה קודם כל לתת לו הזדמנות או לפחות להציע איזו שהיא אלטרנטיבה.

"בכל מהלך הדיון הארוך הזה לא הועלתה הצעה אלטרנטיבית אחת. זה חמור במיוחד כשזה עולה מצד חברי כנסת שהיו שותפים בכנסת הקודמת לקואליציה ולממשלה. בשביל להשיג יותר צריך כנראה להעז יותר".

כחלון אוצר דיור כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד