כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ביתר משועשעת: "הכיבוד בז'נבה מוצלח יותר"

חבר מועצת העיר ביתר אורי הולצמן, פנה למשרד הפנים בבקשה לבטל את הכיבוד בישיבות המועצה • כך זה נגמר

ביתר משועשעת: "הכיבוד בז'נבה מוצלח יותר"


הכל החל כשאורי הולצמן, חבר מועצת עיריית ביתר, המכונה על ידי חלק מהתושבים ז'נבה, על שם מקום מגוריו במשך רוב השנה - פנה למשרד הפנים בדרישה לבטל את הכיבוד בישיבות המועצה, בנימוק המקורי כי "ישיבות המועצה קצרות מדי".

ראש העיר מאיר רובינשטיין, שנתבקש בידי משרד הפנים להשיב, הגיב בציניות מלאת לגלוג: "כנראה שהכיבוד בז'נבה – מקום מגוריו של הולצמן במשך רוב השנה - מוצלח יותר", תוך שהוא מביע את תנחומיו בפני פקידי המשרד הנאלצים לעסוק מדי יום בשלל "בדיחותיו הלא-מוצלחות" של הולצמן.

אלא שמסתבר, כי גם את משרד הפנים בדיחותיו של הולצמן הפסיקו להצחיק, והממונה על היישובים ביו"ש שיגר לו מכתב ציני, בו הזכיר לו מיהו ראש העיר הנבחר, ו"יעץ" לו לנסות ולשכנע את חברי המועצה, "במקום להשקיע את מאמציך במכתבים למנכ"ל משרד הפנים".

בהמשך, הצטרף ל"לינץ'" גם היועץ המשפטי של משרד הפנים, שהתייחס גם לשלל תלונותיו האחרות של הולצמן, והבהיר לו, כי הוא אינו היועץ המשפטי שלו, אינו עובד בשירותיו ואינו מספק לו חוו"ד בהתאם להזמנתו.

אובססיבי?
הרקע לדברים, הם שלל מכתביו של הולצמן לכל גורמי השלטון במדינה, מכתבים שלדברי גורמים בעירייה - יוצאים בסרט נע – לעיתים עשרות בשבוע. הולצמן, חבר סיעתו של מנחם זיידה, מתפרנס בחו"ל ונעדר מהארץ לתקופות ארוכות, אך זה לא מונע ממנו להמשיך ולשגר את מרכולתו גם משם, מכתבים ותלונות שבעירייה מגדירים כ"הזויים".

הקש ששבר את גב הגמל, היה מכתבו של הולצמן למנכ"ל משרד הפנים, בדרישה להורות לבטל את הכיבוד בישיבות מועצת העיר, בנימוק "כי הישיבות קצרות מדי".

רובינשטיין שנתבקש להגיב על המכתב למשרד הפנים, השיב במכתב ציני, בו הביע את השתתפותו בצערם של פקידי משרד הפנים, "על שהם נאלצים השכם והערב, בלעסוק בשלל רעיונותיו/תלונותיו/הברקותיו/בדיחותיו של חבר המועצה המכובד מר אורי הולצמן, הרואה ככל הנראה את מימוש תפקידו הציבורי על תקן ליצן החצר".

רובינשטיין גם הוסיף, כי "עיריית ביתר מתמודדת באתגרים רבים ובהצלחה גדולה. שנת 2014 הסתיימה באיזון כלכלי, תוך השקעות רבות ברחבי העיר ותנופת שגשוג ופיתוח בכל הפרמטרים, זאת על אף הדירוג הסוציו-אקונומי הנמוך עליו נמנים רוב תושבי העיר. אנו עסוקים בעשייה ברצינות רבה מסביב לשעון, ואין בידנו את הפנאי לעסוק מדי יום בבדיחותיו של מר הולצמן".

לגופו של עניין השיב ראש העיר, כי "ההתייחסות היחידה הראויה להצעה לסדר הנ"ל, הינה על רקע העובדה כי חבר המועצה הנ"ל מתגורר ברוב ימות השנה בז'נבה בשוויץ, ומשגר משם את מרכולתו הנ"ל לכל משרדי הממשלה. ניתן להניח אפוא, כי סעיף הכיבוד אינו נושא חן בעיניו, זאת בהשוואה לתפריט המרשים הקיים כנראה במקום מגוריו בחו"ל".

"ראוי להזכיר", הוסיף רובינשטיין, "כי מכתביו של מר הולצמן, כמו גם של עמיתו לסיעה מר מנחם זיידה, יוצאים בסרט-נע ואובססיבי לכל נושאי התפקידים במשרד הפנים, במחוזותיו וביתר משרדי הממשלה. אין המדובר בפניות שגרתיות של חבר מועצה הפונה בעניין כזה או אחר, אלא באנשים רדופי שנאה, המוציאים לעיתים עשרות מכתבים בבת אחת, מתוך מטרה מוצהרת לשבש כך את עבודת העירייה והעומד בראשה".

אלא שמסתבר, כי לא רק לרובינשטיין נמאס, אלא גם למשרד הפנים נגמר החשק לעסוק בתלונותיו הבלתי- נגמרות של הולצמן. וכך, קיבל השבוע הולצמן מכתב ממשרד הפנים, בו כותב אבנר כהן הממונה על המועצה ביו"ש, "עלי להבהיר לך, כי כידוע התקיימו בחירות דמוקרטיות לראשות העיר ביתר והוא נבחר ע"י רוב תושבי העיר".

נציג משרד הפנים מוסיף בציניות, "תהליך קבלת ההחלטות נעשה ע"י הצבעה במועצת העיר ולא בהתכתבות למשרד הפנים. נראה כי היית צריך להשקיע יותר בשכנוע חברי המועצה במקום להשקיע מאמצים בכתיבת מכתבים למשרד הפנים".

למכתב צורף גם מכתבו של היועמ"ש למשרד הפנים, המודיע להולצמן כי הוא איננו עובד בשירותו, וכי אינו פנוי לנפק לו חוות דעת בכל עת שעולה רצון מלפניו.









ז'נבה ביתר כיבוד תלונה הולצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד