י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנהל מוסדות ברסלב הרב אשר טולדנו ז"ל

מנכ"ל מוסדות תלמידי מוהרא"ש שיק ביבנאל וחבר המועצה המקומית, הרב אשר טולדנו ז"ל, נפטר לאחר מאבק על חייו

הרב אשר טולדנו ז"ל, צילום: אתר ברסלב סיטי
הרב אשר טולדנו ז"ל, צילום: אתר ברסלב סיטי


‏טרגדיה קשה ביבנאל: בבית החולים פוריה נפטר היום (ג) אחר הצהריים הרב אשר טולדנו ז"ל, מנכ"ל מוסדות ברסלב של המוהרא"ש שיק ביבנאל וחבר המועצה המקומית כשהוא בן 51 בפטירתו.

ביום ראשון הוזעקו כונני הצלה ומד"א לביתו ‏ביבנאל, ומצאו אותו במצב קשה. לאחר פעולות החייאה ממושכות הוא פונה לבית החולים - שם במהלך היומיים האחרונים נלחמו הרופאים על חייו, עד לפטירתו הצהריים.

חסידי ברסלב העתירו כל העת בתפילה לרפואת אשר בן ג'ולייט, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

בשנת תש"נ הגיע להתגורר ביבנאל כשקודם לכן היה תושב העיר אשדוד ושימש כרב סרן בחיל האוויר. בשנים ההם נקשר בעבותות אהבה אל מורו ורבו מוהרא"ש מיבנאל זצ"ל ומאז לא משה ידו מתחת ידו. במשך שנים שימש כעוזרו של מוהרא"ש בעניינים ציבוריים והיה נחשב לאחד מחשובי נאמני ביתו.

בחודש אלול תשנ"א פתח יחד עם רעייתו במשכנם הפרטי ביבנאל את התלמוד תורה הראשון של חסידי ברסלב במקום. הרב גדעון מצליח, תושב יבנאל שסייע רבות בהקמת התלמוד תורה מספר: "הוא פשוט נידב את הבית שלו במסירות נפש עצומה בשביל שיהיה לילדים הקטנים איפה ללמוד, היו אז 22 ילדים בלבד ופתחנו רק כיתת חיידר.

הרב טולדנו ורעייתו הוציאו את סלון הבית שלהם והכניסו כיסאות לילדים שיוכלו ללמוד שם, המטבח והשירותים ובעצם כל הבית עמד לשירות התלמוד תורה כשאשתו מסתגרת בחדרה במסירות נפש עד לסיום שעות הלימודים. הם דאגו להפוך גם את חצר הבית שלהם לחצר משחקים עבור ילדי החיידר. ככה זה התקיים במשך כמה חודשים עד שעברנו למבנה מרווח יותר ביבנאל".

בהמשך מינה מוהרא"ש את הרב טולדנו ז"ל לנהל את התלמוד תורה ולאחר מכן מונה למנהל של כל מוסדות החינוך ביבנאל המונים למעלה כ-1500 ילדים. הוא גם שימש במשך 23 שנה כחבר המועצה המקומית ביבנאל מטעם חסידות ברסלב ויו"ר ש"ס המקומי.

כל חייו עסק בצרכי ציבור באמונה וברח מהמריבות והמחלוקות. רק לפני מספר שבועות חילק את החומשים לילדי התלמוד תורה שתחת חסותו ביבנאל, כשהוא מאיר פנים לכל אחד ואחד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
טולדנו שיק פטירה אשפוז מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד