י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

נתניהו: "ישראל לא מחוייבת לעיסקה"

ראש הממשלב בנימין נתניהו בתגובה להסכם הגרעין עם איראן: "המעצמות הימרו על עתידנו בעסקה עם איראן"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


"היום, העולם הוא מקום מסוכן פי כמה מכפי שהוא היה אתמול", כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להסכם המעצמות עם איראן.

"המעצמות המובילות בעולם הימרו על עתידנו המשותף בעסקה עם נותנת החסות העיקרית של טרור גלובלי בעולם", אמר נתניהו, " הן הימרו על כך שבתוך עשור, משטר הטרור באיראן ישתנה, תוך שהן מסירות כל תמריץ אפשרי לשינוי מסוג זה. למעשה, העסקה מעניקה לאיראן את מלוא התמריצים שלא להשתנות.

"בעשור הקרוב, העסקה תתגמל את משטר הטרור בטהראן במאות מיליארדי דולרים. כסף מזומן זה ישמש למימון פעילות הטרור של איראן ברחבי העולם, תוקפנותה באזור ומאמציה הבלתי פוסקים להשמיד את ישראל.

"למרבה התדהמה, עסקה זאת אינה דורשת מאיראן להפסיק את התנהגותה התוקפנית בשום צורה שהיא. ורק ביום שישי האחרון, התוקפנות הזאת הייתה גלויה לעין כל. בשעה שהנושאים והנותנים עסקו בסגירת העסקה בווינה, הנשיא המתון כביכול של איראן בחר להשתתף בעצרת בטהראן שבה המון משולהב שרף דגלים אמריקניים וישראליים וקרא "מוות לאמריקה, מוות לישראל!"

"זה לא קרה לפני ארבע שנים. זה קרה לפני ארבעה ימים. ב-22 במרץ הצהיר מנהיגה העליון של איראן, האייתולה חמינאי, שהעסקה לא תגביל את תוקפנותה של איראן בשום צורה שהיא. הוא אמר: "המשא ומתן עם ארה"ב הוא על הסוגיה הגרעינית ותו לא". ולפני שלושה ימים הוא הבהיר זאת שוב. "ארה"ב", הוא אמר, "היא התגלמות השחצנות בעולם, והמאבק נגדה יימשך באין מפריע גם אחרי שעסקת הגרעין תושלם".

"הנה מה שאמר חסן נסראללה, המנהיג של ארגון הבת הטרוריסטי של איראן, החיזבאללה, בנושא הסרת הסנקציות, שהיא מרכיב מרכזי בעסקה. הוא אמר: "איראן עשירה וחזקה תוכל לעמוד לצד בני בריתה וידידיה באזור יותר מאי פעם". תרגום: התמיכה של איראן בטרור ובחתרנות רק תגבר בעקבות העסקה.

"בנוסף למילוי כספות הטרור של איראן, העסקה הזאת חוזרת על הטעויות שנעשו עם צפון קוריאה.
גם שם הובטח לנו שפיקוח ואימות ימנעו ממשטר חשוך מלפתח נשק גרעיני. וכולנו יודעים איך זה נגמר. השורה התחתונה של העסקה הגרועה הזאת היא בדיוק מה שאמר הנשיא רוחאני היום: "הקהילה הבינלאומית מסירה את הסנקציות ואיראן שומרת על תכניתה הגרעינית". בכך שאינה מפרקת את תכנית הגרעין של איראן, העסקה הזאת תעניק בתוך עשור למשטר טרור עשיר פי כמה ונעדר כל שינוי או חרטה, את היכולת לייצר פצצות גרעין רבות, למעשה ארסנל גרעיני שלם ואת האמצעים לשגר אותו. איזו טעות היסטורית מהדהדת!

"ישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן, וישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן כיוון שאיראן ממשיכה לחתור להשמדתנו. נמשיך להגן על עצמנו תמיד".
בנימין נתניהו ישראל ארהב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד