כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מפתיע: חוברת ההסתה הביאה לעלייה בגיוס חרדים

חוברת ההסתה נגד קצינים במערך הצה"לי לגיוס חרדים גרמה לעלייה בהתעניינות בקרב צעירים חרדים קצין: "15 בני ישיבה פנו אלי בעקבות החוברת" צה"ל: "מצפים מהמשטרה לטפל במפרסמים"

מפתיע: חוברת ההסתה הביאה לעלייה בגיוס חרדים
נתי שוחט, פלאש 90


מפתיע: עשרות צעירים חרדים פנו למגייסים בצה"ל, לאחר פרסום החוברת שהכילה את פרטיהם.

כזכור פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי כחלק מקמפיין החרד"קים פורסמה חוברת המכילה את פרטי 40 מהאחראים על גיוס חרדים בצה"ל.

מטרת מפיצי הקמפיין, הייתה לגרום לאותם חיילים ששמם פורסם להירתע, ולצעירים שחושבים להתגייס - לחזור בהם מכוונתם.

טאך למעשה הפעולה השיגה מטרה הפוכה: "חמישה עשר בחורי ישיבות פנו אלי פנו אלי מאז שעות הבוקר, חלקם אמרו לי שהשיגו את המספר שלי מתוך החוברת שהופצה", סיפר אחד מהמופיעים בחוברת.

"מאז שעות הצהרים קיבלתי שיחות טלפון מנערים שמעוניינים להתגייס", סיפר הערב ל'בחדרי חרדים' אחר הקצינים ששמו ופרטיו האישיים פורסמו בחוברת. אחד פנה אלי באמצעות הפייסבוק ואחר צלצל אלי למספר שפורסם. שניהם סיפרו לי כי הגיעו אלי בעקבות הפרסום בחוברת".

יעקב וידר, יו"ר חבר הנשיאות בועידת הליכוד, אומר ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות העלייה נוספת במסע הסתה, "העברנו בדחיפות את הנושא, ואת פרטי המסיתים לידי השר לביטחון פנים מר גלעד ארדן, כמו כן אנחנו פועלים על מנת שנושא זה יעלה לדיון דחוף בכנסת בהקדם.

"פרסום שמותיהם ופרטיהם של קציני וחיילי צה"ל ועוד בימים בהם מציינים את חורבן הבית, זהו חציית קוו אדום שבשום פנים ואופן אסור להשלים איתו" אומר וידר נחרצות.

"בתקופה האחרונה מתקיים מסע הסתה פרוע במרכז רחובות הערים החרדיות, המסית את הציבור לפגיעה בחיילי צה"ל ובני משפחותיהם, מסע הממומן על ידי גורמים קיצוניים מהארץ ומחו"ל.

וידר מבטיח לא להרפות "נמשיך ונרדוף אחר אותו קומץ קיצוני, המנסה להטיל אימה ופחד על חיילי צה"ל ובני משפחותיהם, ופוגע בתדמיתו של הציבור החרדי כולו. מקומם של אותם מסיתים הוא מאחורי סורג ובריח".

למרות המסע, ולמרות שבידי המשטרה מידע על חשודים הקשורים לקמפיין, לא פתחה המשטרה בחקירה בנושא. לדבריה הפרקליטות טוענת שאין כל חשד לפלילים במקפיין החרד"קים.

דובר צה"ל הגיב על הפצת החוברת כי: "הפצת המידע אודות משרתי צה"ל הינה אירוע חמור ביותר שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי מדינה דמוקרטית וערכיו של העם היהודי. צה"ל מקיים שיח שוטף מול האוכלוסיה החרדית ופרסומים אלו אינם מהווים ייצוג של אוכלוסיה זו. יחד עם זאת, מדובר בהסתה כנגד המשרתים והיא ראוייה לגינוי והוקעה בכל תוקף.

"צה"ל עומד מאחורי משרתיו, יעביר פרסומים אלו למשטרת ישראל ומצפה כי המפיצים יטופלו במלוא חומרת הדין".
חרדקים פלילים קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד