י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

גם חתנו של הרבי מסערט זצ"ל הוכתר לאדמו"ר

חתנו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל - הרה"צ רבי נפתלי ראובן קורנרייך, הוכתר לאדמו"ר מקאסוב-ויז'ניץ בבית שמש

הכס החדש של האדמו"ר הערב בעצרת בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
הכס החדש של האדמו"ר הערב בעצרת בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן


עם פטירתו הפתאומית של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל והכתרת בנו יחידו הרה"צ רבי יעקב הגר לממלא מקומו וממשיך דרכו בהנהגת שושלת בית סערט ויז'ניץ, הוכתר גם חתנו של האדמו"ר זצ"ל - הרה"צ רבי נפתלי ראובן קורנרייך, כאדמו"ר מקאסוב-ויז'ניץ. האדמו"ר שימש עד עתה כאב"ד קאסוב ויז'ניץ בבית שמש.

לאחר עצרת הערב (ג'), בבית שמש בבית המדרש קאסוב-ויז'ניץ נערך מעמד ההכתרה.

בתו הגדולה של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל, הרבנית מרת רחל, נשואה להרה"צ רבי נפתלי ראובן קורנרייך בן ה- 61, בנו של הישיש רבי צבי אלימלך קורנרייך מארה"ב.

חתנו הגדול כיהן שנים רבות כרב קהילת סערט ויז'ניץ ברחוב חזון איש בבני ברק, ובהמשך כרבו של הישוב 'תל ציון' ולצד זאת שימש כראש ישיבת 'קאסוב ויזניץ'.

האדמו"ר זצ"ל נפש פעמים רבות בביתו בתל ציון, שם חיזק את התושבים. האדמו"ר מקאסוב ויז'נץ החדש זכה שנים רבות להיות סמוך ונראה לחותנו הגדול, ולכך גם את החום הוויזניצאי הנסוך על פניו ירש מחצר הקודש ויזניץ.

בעשור האחרון הקים כאמור ישיבת 'קאסוב ויזניץ'. חסידיו וידידי החצר הקימו חצר בעיר בית שמש בברכתו ובעידוד האדמו"ר זצ"ל, ולאחרונה עקר האדמו"ר ממקום מושבו ב'תל ציון' ועבר לגור בקרב חסידיו בבית שמש.

אחד החסידים מצייו כי "כבר זה זמן רב ביקשו החסידים שיסכים לעלות על כס ההנהגה בחצר הקודש, דבר שיביא לפריחת החצר ולעידוד הבחורים שידעו שיש להם 'רבי' להיכן ללכת. אולם תמיד נמנע באמרו שחותנו הגדול הוא הינו הרבי ואליו יפנו".

עם הסתלקות חותנו זצ"ל, ביקשו שוב תלמידיו לעלות על כס האדמו"רות ולאחר שהתייעץ עם האדמו"רים נאות הרה"צ לקחת על שכמו את ההנהגה.

עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של חתנו השני של האדמו"ר זצ"ל, הרה"צ רבי אהרן טוביה שפיטץ והאם יפתח חסידות רשמית.

האדמו"ר החדש מחותן עם אדמו"רים רבים ביניהם האדמו"רים מנדבורנה, קרעטשניף. ועוד.
קאסוב ויזניץ הכתרה אדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד