י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאות כונני מד"א - 'הצלה' בשבת התאחדות בצפון

בין הנוכחים מתנדבי צוות 'הצלה' מירושלים, בית שמש, ביתר עילית, אלעד, תל ציון, ורחובות • סיקור ותיעוד

מאות כונני מד"א - 'הצלה' בשבת התאחדות בצפון


מאות כונני מד"א המשמשים כמתנדבי צוות הצלה, ובני משפחותיהם, שבתו בשבת האחרונה במלון פלאז'ה ציפורי בנצרת עילית במסגרת שבת גיבוש שנערכה מטעם מד"א והצלה ובראשות רב הארגון הגר"מ סירוטה וראשי הארגון.

בין הנוכחים מתנדבי צוות 'הצלה' מירושלים, בית שמש, ביתר עילית, אלעד, תל ציון, ורחובות.
לאור המטלות השוחקות עד מאד של כונני מד"א ומתנדבי ההצלה, החליטו ראשי מד"א והצלה לקיים שבת גיבוש למתנדבים העושים לילות כימים למען הצלת חיי אדם.

עם הגיעם למלון חיכה לכל אחד מהמתנדבים מארז מתנות שהכיל בתוכו מגוון מתנות לבני משפחות המתנדבים.

ביום שישי, שעות ספורות לפני כניסת השבת התקיים טקס קבלת פנים אותו הנחה בטוב טעם קמב"ץ צוות הצלה בנצי מנדלוביץ שהזמין את יו"ר צוות הצלה בארה"ק הרב אברהם רייכמן לשאת דברי ברכה. בדבריו ציין הרב רייכמן את שיתוף הפעולה ההדוק בין צוות הצלה לבין מגן דוד אדום וביקש להודות למנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין על ארגון שבת זו לחברים.

לאחר מכן נשא דברים מנהל מרחב ירושלים תמ"ג שלמה פטרובר אשר הביא את ברכותיהם של מנכ"ל מד"א מר אלי בין וקצין אג"ם מר גיל מוסקוביץ. מר פטרובר ציין בדבריו את שיתוף הפעולה הפורה בין מד"א לצוות הצלה, ובקש למסור לנשות המתנדבים את הוקרת מד"א.

תפילות השבת היו בחן וברוב טעם כאשר בין קבלת שבת לתפילת מעריב נשא דברי תורה המתנדב הרה"ג רבי יצחק טופיק. בסעודות השבת נשא דברים פה מפיק מרגליות הרב אשר שוורץ בעל "מעדני אשר" אשר הביע את חשיבות מסירות הנפש בהצלת חיי אדם.

בליל שבת לאחר הסעודה התקיים במקום "באטע" ודיבוק חברים שירות ותשבחות ובו הביא פנינים נבחרים בד"ת הרב אהרן יוסף רואו כאשר במקביל נמסרו הרצאות מרתקות לנשות המתנדבים ע"י מרצות מהשורה הראשונה ביהדות החרדית.

בשבת אחה"צ התקיים בבית הכנסת של המלון שיעור ורב שיח בנושא רפואה והלכה בשבת ע"י רב הארגון הגאון רבי מאיר סירוטה מו"צ העדה החרדית וראש כולל צוות הצלה הרב זאב אונגר שליט"א ובו דנו בנשאים שונים ומגוונים השייכים למעשה בכל שבת לתורני צוות הצלה.
בסעודת רעווא דרעווין נשא רב הארגון הגאון רבי מאיר סירוטה את המשא המרכזי לחברים הוא אמר בדבריו כי הוא מאושר לשמש מורה הוראה לחברים יקרים יראי ה' העוסקים לילות כימים בהצלת חיי אדם מתוך מסירות נפש הן של המתנדבים והן של בני משפחותיהם, כמו"כ הודה הרב לראשי מד"א על שיתוף הפעולה בין הנושא המבצעי לבין נושא ההלכתי.

את דברי הסיכום נשא יו"ר צוות הצלה הרב אברהם רייכמן אשר ביקש בראש וראשונה להודות לראשי מגן דוד אדום ולאנשי הלוגיסטיקה של צוות הצלה ובראשם ר' עזריאל ויס אשר טרחו ועמלו על כל פרט ופרט לשביעות רצונם של המתנדבים ובני משפחותיהם, בנוסף סיפר הרב רייכמן על בקשות מארגוני הצלה בעולם בשאלה כיצד צוות הצלה מצליחה לעמוד בהלכה על קוצו של יוד בנושא תורנויות שבת.

לאחר תפילת ערבית והבדלה התפזרו המתנדבים איש איש לביתו מתוך סיפוק והוקרה להנהלת צוות הצלה על האירוע המושלם הן מבחינה גשמית אבל בעיקר מבחינה רוחנית. הייתה זו הזדמנות למתנדבים לשבות בצל בני משפחתם וחבריהם ולהתגבש יחדיו לקראת המשך התנדבותם בסיוע להצלת חיי אדם, מעשה אותו הם עושים יום יום.





















גלריה מדא שבת גיבוש מתנדבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד