י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"חשבתי שרק אותי הוא אהב" • טור נחמה חיפאי

מדהים להיווכח כיצד באים מכל קצוות הארץ, לנחם ולספר על אהבת רבינו אליהם • חסיד סערט מנסה למצוא נחמה

משה גנזלר ורבו שליט"א
משה גנזלר ורבו שליט"א


בימים האחרונים עולים לרגל רבים לשכונת רמת ויז'ניץ בחיפה. אנשים מכל קצוות הארץ ומכל גווני הקשת, רבנים ואדמו"רים לצד אישי ציבור ועמך, ממלאים את רחובותיה של השכונה ובאים לניחום אבלים בבית רבינו זי"ע.

אני לא מתפלא מבואם של בעלי הצורה אלא דווקא מפשוטי העם, אנשים עם כיפות הסרוגות וחולצות צבעוניות העולים לרגל כאשר כולם רוצים להזכיר כמה רבינו זי"ע אהב וחיבב אותם ועזר להם משל היו בנים יחידים.

ואכן כאשר עלה האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א לנחם, אמר לרבינו שליט"א: "אני קצת מאוכזב, מכיוון שכל הימים חשבתי שרבינו זי"ע אהב רק אותי. אך היום אני שומע מהרבה אנשים אומרים שאהב רק אותם".

בכניסה לבית רבינו זי"ע עומד אוהל ההתרמה של מרכז המוסדות ואברכי הכולל מתגייסים למטרה הקדושה קיום צוואתו של רבינו זי"ע, לפעול למען המוסדות ולהטות שכם למען מפעל חייו שהקים ובנה בעמל וביזע רב.

לאחר שיעורי התורה בבית המדרש כתקנת קדשו של רבינו זי"ע, נשארים כולם לסדר לימוד משניות לעילוי נשמתו. גם בשעות המאוחרות של הלילה ניתן למצוא חבורות חבורות של חסידים, מבוגרים לצד בחורים ואברכים עומדים ומעלים זכרונות וסיפורים אישיים מהקודש פנימה, על גדלותו ומאור פניו של רבינו זי"ע.

עדיין קשה לעכל את האסון אבל הנחמה הגדולה היא שרבינו שליט"א ממשיך דרכו של רבינו זי"ע.

ואצטט את אחד החסידים שאמר: "כתוב "ישמחו השמים ותגל הארץ" - 'ישמחו השמים', השמים שמחים בבוא אליהם האי צדיק וקדוש נשמתו הטהורה של רבינו הקוה"ט זי"ע, ו'תגל הארץ', על כך שזכינו שרבינו שליט"א ממשיך דרכו בקודש של רבינו זי"ע".
סערעט ויז'ניץ חסידות פטירה קוויטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד