י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו: "ההסכם בוינה - לא סוף פסוק"

נתניהו נאם ותקף את ההסכם, תוך שהוא מציף את האבסורד בכמה מסעיפיו; הרצוג נאם מיד אחריו והביע תמיכה

ראש הממשלה נתניהו בכנסת, צילום: הדס פרוש, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו בכנסת, צילום: הדס פרוש, פלאש90


ראש הממשלה נאם הבוקר (ד') ואמר בין השאר כי ההסכם שנחתם בוינה איננו סוף פסוק. וכי לא כולם הפנימו את לקחי ההיסטוריה. יו"ר האופוזיציה הרצוג נאם גם הוא ואמר כי "למרות המחלוקות והחשבונות שעוד יש לעשות על התנהלותו והחלטותיו של ראש הממשלה, עלינו להתמודד עם תוצאותיו של ההסכם כאתגר לאומי וביטחוני משותף לכולנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במליאת כנסת בדיון לציון יום זאב ז'בוטינסקי ואמר: "אלמלא המאמצים שהובילה ישראל, לאיראן כבר מזמן הייתה היכולת להתחמש בפצצות גרעין. אנחנו העלנו את העניין האיראני על במת דעת הקהל הבין לאומית. אנחנו הובלנו את הטלת הסנקציות הנשכניות שבגללן איראן נאלצה לבוא למשא ומתן. הצבנו לאיראן קו אדום בנושא העשרת האורניום שעד היום היא לא חצתה.

"כשאנחנו בוחנים ההסכם הזה שרע מכל הבחינות, כשאנחנו קוראים את ההסכם התמונה הופכת להיות יותר עגומה ואנחנו מגלים בו דברים אבסורדים. למשל, ההסכם נותן לאירן 24 יום לפני שיהיה בכלל פיקוח, זה כמו לתת לארגון פשע שמייצר סמים, התראה של 24 שעות לפני שמבצעים בדיקה.

"בנוסף המנגנון להחזרת הסנקציות הוא כל כך נפתולי ומסובך שצריך דוקטורט כדי להבין אותו. יש סעיף שיוצר תמריץ ענק להשקיע באירן כי הוא קובע ששום החזרת סנקציות לא תחול על הסכמים שחלו עד החזרת הסנקציות. סעיף נוסף הוא רשימת האנשים שהסנקציות הוסרו מהן, אחד מהם הוא קאסם סולימאני ראש מערך הטרור העולמי של איראן. זה אבסורד, גם טרור וגם גרעין.

"מי שאמר על ההסכם הזה את האמת הוא נשיא אירן, שאמר שאיראן השיגה את כל מטרותיה. אנחנו לא מחוייבים להסכם זה ונוסיף להתנגד לו. בנושאים קיומיים אין קואליציה ואופוזיציה צריך חזית אחידה כדי להבטיח את קיומנו".

יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג נשא גם הוא דברים במליאת הכנסת ואמר: "סוגיית הביטחון הלאומי שלנו לצערי עדיין במוקד חיינו וההסכם שנחתם בוינה אתמול בין המעצמות לאיראן מחדד זאת ביתר שאת, כאז כן עתה אסור לטעות בכוונות של כוחות רשע וטרור לפעול נגד עצם קיומנו, אזרחנו וערינו.

"הישות הציונית מכנה אותנו נשיא איראן בהופעותיו על במה בפני אומות העולם, כאילו שום דבר לא השתנה. לדידו מדינת ישראל לא קיימת, אכן זו ממלכת טרור שאין שום יסוד להניח שתשנה את דרכה. ההסכם שנחתם הוא הסכם רע ומסכן אינטרסים ביטחוניים שלנו ושל האזור.

"כבר אמרתי שכאשר זה מגיע לביטחון ישראל אני והמחנה העומד מאחוריי נתייצב למען ביטחון מדינת ישראל בכל כוחנו, על כן למרות המחלוקות והחשבונות שעוד יש לעשות על התנהלותו והחלטותיו של ראש הממשלה שומה עלינו להתמודד עם תוצאותיו של ההסכם כאתגר לאומי וביטחוני משותף לכולנו הן לטווח הקרוב והן לעתיד לבוא".

בנוסף, התייחס יו"ר האופוזיציה ךאמירות שנשמעו לאחרונה מקרב חברי הקואליציה ואמר: "נדמה לי שהיום ז'בוטינסקי היה מסתכל על אמירות פסולות ומתנשאות הנשמעות בציבוריות הישראלית כנגד קבוצת אחרות כולל מן הבית הזה וממפלגתו שלו.

"אמירות קשות וחמורות נאמרו כאן מעל דוכן הנאומים הזה מפיו של סגן שר בממשלת ישראל כלפי חברות וחברי הכנסת ואזרחי ישראל הערבים. איך היה מגיב ז'בוטינסקי אם היה שומע את ראש ממשלת מדינת היהודים מתבטא נגד 20 אחוזים מאזרחי המדינה ערב הבחירות? מאיים כי הם נוהרים באוטובוסים לקלפיות ליישם את חובתם הדמוקרטית! איך הוא היה מגיב לו היה עומד בפני צעירים ממוצא אתיופי הזועקים כי הושפלו? איך היה עומד מול פעילי ארגון להב"ה המכים עוברי אורח עד זוב דם רק כי הם ערבים? מול תגי מחיר, שריפת כנסיות וביטויים בלתי פוסקים של גזענות אכזרית?!

"אני חושש שאם היה ז'בוטינסקי חי היום הוא היה מוצא עצמו ניאבק בכם מאבק מר על רוחה של המדינה היהודית והדמוקרטית כפי שהוא ראה בחזונו".
נתניהו הסכם גרעין אירן הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד