כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שבוע וחצי לאחר הפיגוע: המחבל צלצל למשטרה

תושיית המוקדן במשטרת מחוז ש"י הביאה ללכידת ראש הנחש בחוליה שביצעה את הפיגוע • רה"מ נתניהו בירך על הפעולה

זירת הפיגוע. צילום :מתניה אהרונוביץ'', סוכנות "תצפית"
זירת הפיגוע. צילום :מתניה אהרונוביץ'', סוכנות "תצפית"


עירנות תורן מוקד 100 במשטרת מחוז ש"י, הביאה לקצה חוט במעצר המחבל שרצח את שני גונן הי"ד - כחלק מהפקת הלקחים של חטיפת שלושת הנערים הי"ד ביוני אשתקד.

שבוע וחצי לאחר הרצח בסמוך למעיין עין בובין שאירעה לפני כחודש, התקבלה שיחת טלפון במוקד 100 של משטרת מחוז ש"י, המטלפן היה לא אחר מהמחבל מחמד אבו שאהין (30) ביצע את הפיגוע. הוא סיפר למוקדן כי ביצע את פיגוע הירי.

במשטרה כידוע מתקבלות אלפי שיחות סרק והטרדות, בעיקר לאחר פיגועים. אולם, כחלק מהפקת הלקחים מחטיפת שלושת הנערים הי"ד, מתייחסים לכל שיחת טלפון ברצינות, וכך פעל גם המוקדן במקרה הזה.

השיחה הועברה על ידי התורן ליחידת הפח"ע (פיגוע חבלני עויין) של המחוז, ומשם לכלל גורמי הביטחון, דבר בהוביל לקצה חוט בפיענוח הפיגוע הנורא. כשבועיים לאחר הפיגוע, בי"ד תמוז, ב-1 ליולי, הוא נעצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעולת השב״כ המהירה שהביאה ללכידתו של המחבל: "ביום הרצח אמרתי שנתפוס את הרוצח הנתעב והשפל והשב״כ, צה״ל והמשטרה עשו זאת תוך זמן קצר. עכשיו כשברור שמדובר באיש הרשות הפלסטינית, מעניין אם הרשות הפלסטינית תגנה את הרצח, או שתמשיך בשתיקתה. מי שלא תוקף את הטרור סופו שהטרור יתקוף אותו".


פעילות יחידת דובדבן בכפרי מערב בנימין לאחר הפיגוע בעין בובין
דני גונן פיגוע ירי עין בובין שלושת הנערים פיענוח ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד