י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איפה היו מתנגדי הגיוס בקרב האמיתי על נפשות הנערים?

בני ברק כמנהגה נוהגת והנערים מנדנדים רגליהם על הברזלים • מתאמצים להתעלם מהם, אך נלחצים כשהם מתגייסים - מדוע? דבי גרובייס בטור נוקב בעקבות קמפיין החרד"קים

איפה היו מתנגדי הגיוס בקרב האמיתי על נפשות הנערים?
פלאש90


הנישה החרדית ברשת החברתית סוערת. הקיצוניים עברו לשלב הבא במלחמתם נגד הגיוס, והנגישו לכל דורש את פרטיהם של קצינים, חיילים וראשי מערך גיוס החרדים בצה"ל.

מכיוון שלא פעם הותקפו חיילים חרדיים פיזית, פרסום הפרטים עשוי להיות מסוכן. לא צריך יותר ממטורף אחד שקיבל עכשיו לוואטסאפ ה'מאושר' שלו את פרטיו של החייל הקרוב לאזור מגוריו - כדי שהתוצאות יהיו קשות יותר מ"רק נזק תדמיתי לחיילים ולמגייסים".

מלחמה על שימור התבניתיות שמאיימת להתפרק
הרשת אולי סוערת, אבל בעולם האמיתי, בני ברק כמנהגה נוהגת. הנערים על הברזלים מנדנדים רגליים בחוסר מעש - כמו אתמול וכמו שלשום.

הם בוגרי החינוך החרדי, פליטי קו היצור שדוחה לשוליים את כל מי שלא מצליח לצקת את עצמו בדוחק לתבנית צרה מדי.

הציבור החרדי כבר לא מכיר בהם, מתנער מהם בגלוי מתי שרק אפשר. נדמה שעלינו פה על הדרך הקלה ביותר למגר את תופעות הנשירה והפשיעה שקיימות בשולי כל מגזר - בשלושה שלבים פשוטים בלבד:

הכחשה, התנערות, וטאטוא כל זכר למרדנות אל מתחת לשטיח עבה, יצירת מצג שווא על גבם על נערים שלא הצליחו להתאים את עצמם למסגרת.

אין להם מענה חרדי הולם, הח"כים והעסקנים מעדיפים להתעלם ולא להתעסק איתם כל עוד הם לא מהווים איום על ההגמוניה החרדית. גם שליחי ההשקפה הטהורה ונציגי השם יתברך דארעא, מעדיפים להתעסק במריבות פנים חצריות ופשקווילים לוחמניים במקום לטפל בבעיות אמיתיות.

הבעיה איתם מתחילה רק כשהם מתגייסים, אז בדיוק אותם אנשים שהוקיעו אותם או סתם התעלמו מהם, יוצאים פתאום למלחמת חרמה על נפשותיהם העדינות שנפלו בשבי המסגרת הצבאית חרדית התומכת. כשהם ממוסדים הם מהווים איום למערכת, וצריך לנטרל איומים כאלו. אם היו יוצאים בשאלה ומתגייסים כחילונים, ניחא. אבל גיוס למסגרות חרדיות? יהרג ואל יעבור. קריאת התיגר הזו והאמירה הברורה שיש תחליף, שיש מסגרות חרדיות אלטרנטיביות והן אפילו מצליחות להחזיק את הבחורים בדת מוציאה אותם מדעתם.

לא למלחמה על נפשות תמימות יוצאים הקיצוניים - כי אם למלחמה על שימור האחידות והתבניתיות שחורקות ומאיימות להתפרק.

פיתוי נחשלים למען רווחה כלכלית?
בפרופילים שפורסמו מופיעים בין היתר התיאורים הבאים:

"מפתה את הנחשלים להתגייס למען רווחה כלכלית".

"יו"ר מפתח, פועל להוציא חרדים לאקדמיה ולעבודה".

אכן- מראות קשים. אשרי מי שמסייע לחרדים ובני תורה להתפרנס בכבוד ולא להזדקק לבריות.
גיוס חרדקים צהל קיצוניים נחל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד