כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הקרע בשיאו: גפני הגיש מועמדות לנציג בוועדה למינוי דיינים

דרמה ביהדות התורה סביב מינוי נציג המפלגה בוועדה למינוי דיינים היוקרתית • ארבעת חברי אגודת ישראל פנו לגפני - "אין להעלות על הדעת אי תמיכה באייכלר" • גפני משיב במכתב משלו - "החברות בוועדה - מגיעה לדגל" • צפו

גפני וליצמן, צילום: פלאש90
גפני וליצמן, צילום: פלאש90


נמשכת הסערה סביב מינוי נציג ליהדות התורה בוועדה למינוי דיניים: חה"כ ויו"ר דגל התורה משה גפני הגיש את מועמדותו לתפקיד נציג בוועדה למינוי דיינים, זאת על אף תמיכת אגודת ישראל במועמדותו של אייכלר.

מוקדם יותר היום שיגרו ארבעת חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' מכתב לח"כ משה גפני ובו הם דורשים שלא להפר את החלטת הסיעה שח"כ ישראל אייכלר יהיה נציג 'יהדות התורה' בוועדה - גפני השיב להם במכתב משלו, בו טען שהנציג בוועדה מגיע לדגל.

במכתב כותבים חברי הכנסת לגפני - "לאור ההחלטת הסיעה מתאריך כ"ח אייר תשע"ה הבאה לידי ביטוי במסמך המצורף. כל חלוקת התפקידים בכנסת ה-20. הגיש ח"כ ישראל אייכלר את מועמדותו לחבר בועדה למינוי דיינים. מכוח אותה החלטה הנך משמש כיור ועדת הכספים וכן מונו יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, מאיר פרוש לסגן שר החינוך, אורי מקלב ליו"ר ועדת המדע, מנחם אליעזר מוזס ליו"ר הסיעה, וישראל אייכלר לחבר בועדה למינוי דיינים."

הח"כים מוסיפים כי "כידוע הבחירות הן חשאיות ולכן אבקש מכל החברים להתגייס להצלחת הבחירה מתוך ידיעה כי צריך לשכנע את חברי סיעת הליכוד וכולנו לעמוד בהתחייבות הקואליציונית ולתמוך בנציגנו.

"לאור זאת אין לעלות על הדעת להפר את החלטת הסיעה וההסכם הקואליציוני בהגשת מועמדו נגדית או באי תמיכה במועמדותו של נציג יהדות התורה ישראל אייכלר".

ח׳כ גפני עונה למכתב של אגודת ישראל במכתב משלו: "בישיבת הסיעה - ליצמן טען שהעובדה שלאייכלר אין תפקיד, היא בלתי חברית ופוגעת, הסכמנו שיקבל את הועדה לפניית הציבור. על פי החלוקה בינינו - החברות בוועדה למינוי דיינים מגיעה לדגל התורה".

גפני מגיש מועמדות:


המכתבים:




גפני מועמדות ועדה דיינים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד