ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרשת הסייבר: נעצר חשוד בהעברת כספים לטרור

שלושה ישראלים עצורים בגל המעצרים הבינלאומי של עברייני סייבר, אחד מהם תושב אום אל-פחם חשוד בסיוע לטרור

פרשת הסייבר: נעצר חשוד בהעברת כספים לטרור
משטרת ישראל


הותר לפרסום: נעצרו שלושה אזרחים ישראלים תושבי המרכז על ידי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 במסגרת מבצע בינ"ל רחב היקף כנגד פורום האקרים מחתרתי, המשמש לביצוע מגוון רחב של עבירות פליליות.

ישראלי ממרכז הארץ, חשוד שידע ליצור מצג שווא לקורבנות וכך הוציא מהם פרטים לגבי מוסדות פיננסיים - וגרף סכומי כסף גדולים. קיים גם חשד, כי הכספים שהרוויח מעסקאות אלו הועברו לגורמי טרור.

יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 עצרה לפנות בוקר (ד') שלושה חשודים ישראלים ממרכז הארץ, בהם שני אחים, החברים על פי החשד בפורום אינטרנטי מחתרתי ומבצעים במסגרתו מגוון רחב של עבירות על פי חוק המחשבים ועבירות נוספות. בית המשפט אסר לפרסום את פרטי החשודים עד החלטה אחרת והאריך את מעצרם עד יום ראשון. כמו כן, נבדק האם יש קשר בין שני האחרים לחשוד השלישי.

בתום חקירה סמויה ממושכת ומורכבת שנוהלה ב-18 רשויות אכיפה בעולם, לרבות ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 של משטרת ישראל ובתיאום כולל של ה-FBI האמריקאי, הושבת אתר האינטרנט המחתרתי darkode.com ובוצע הבוקר בו זמנית בכל העולם בשעה 6:00 (שעון ישראל) גל מעצרים וחיפושים בו זמנית בכל 18 המדינות.

אתר ה-darkode הינו פורום מחתרתי הפועל משנת 2008, אשר הוקם לצורך חבירה של האקרים מכל העולם במטרה לבצע שורת עבירות פליליות בתחומי המחשב והמרמה, תוך שההצטרפות לפורום נעשית באופן מוקפד ובררני והתקשורת בין החברים מבוצעת באופן מסווה ומתוחכם.

איך בכל זאת הצטרפו לפורום? במידה וישנם שני חברי פורום לפחות שמכירים את האדם, וממליצים לצרפו, הוא צריך לשלוח קורות חיים, שכוללים תיק עבודות והוכחות בתחום הסייבר, ורק אז הוא מקבל אישור להצטרף לפורום.

בפורום זה סחרו ב'נשק סייבר', אשר משמש כנשק לכל דבר בנושא תקיפת אתרי אינטרנט, בעיקר באמצעות המטבע ביטקוין, אך לאחר שחשו בטוחים בפורום זה, בוצעו גם העברות מחשבונות בנקים וחברות סליקה למיניהם.



אחת הפעולות שהיו מבצעים: פורצים לאתר מכירות אינטרנטי, גונבים את פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות. הפרטים נשלחים לאימות שהכרטיסים אכן תקינים, רק אז פרטי כרטיסי האשראי נמכרים.

במסגרת המבצע הבינלאומי עצרה יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 שלושה ישראלים שפרטיהם אסורים בפרסום ותפסה לצרכי חקירה מחשבים וחומרי מחשב שהיו ברשותם. במקביל, נעצרו 28 חשודים ברחבי העולם ובוצעו 37 חיפושים. בהצטרף מבצע זה לפעילויות קודמות של רשויות האכיפה בעולם, נעצרו ונחקרו עד כה סה"כ כ-70 חברים בפורום המחתרתי.

ההיבט הישראלי של הפרשה נוהל על ידי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ובשת"פ עם נציגי ה-FBI בישראל. הפעילות המבצעית נוהלה בחדר המצב של יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, תוך סנכרון עם מערכות של כלל רשויות האכיפה אשר השתתפו במבצע.

במבצע הבינלאומי, שהינו המאמץ הבינלאומי המתואם הגדול ביותר עד כה של רשויות האכיפה בתחום הפורומים האינטרנטיים הפליליים, נטלו חלק לצד יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, רשויות אכיפה בארה"ב, ברזיל, הודו, דנמרק, קרואטיה, לטביה, מקדוניה, רומניה, סרביה, שוודיה, בריטניה, פינלנד, קנדה, אוסטרליה, קוסטה ריקה, קפריסין וניגריה והתיאום הכולל בוצע כאמור על ידי ה-FBI.































טרור כספים חשוד תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד