כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לאחר חיפושים: נמצאו האברכים שנסחפו בים המלח

סירה עם ארבעה אברכים חסידיים נסחפה, שניים מהם יצאו בשחייה ואיבדו איתם קשר עין • לאחר חיפושים - אותרו השניים בריאים ושלמים

החילוץ. צילום: יחידת החילוץ מגילות
החילוץ. צילום: יחידת החילוץ מגילות


קבוצת אברכים חסידיים מירושלים יצאו להתאוורר מעט בים המלח, אך התכניות השתבשו במעט לאחר שנסחפו הרחק מהחוף.

יחידת החילוץ מגילות של משטרת מחוז ש"י, קיבלו קריאה בשעה 20:20 על ארבעה גברים בני 30-40 שנסחפו עם סירה לעומק והתרחקו באיזור מצוקי דרגות, ושניים מהם שיצאו בשחייה נותק עימם הקשר.

הדיווח הראשוני, נמסר על ידי אחד האברכים, שהחזיק טלפון בתוך הסירה, ודיווח כי הוא ושלושת חבריו התרחקו מהחוף, הם יצאו מהסירה והחלו לשחות לכיוון החוף. אולם, במהלך השחייה איבדו קשר עין עם שניים מחבריהם.


נעם אלדן מפקד יחל"צ מגילות מ"י מחוז ש"י

המשטרה הזעיקה את יחידת החילוץ מגילות ש-15 מתנדבים מהם יצאו למקום ובשלב ראשוני נכנסו עם סירה פרטית למים על מנת לחלץ את שני האברכים שהיו על הסירה.

מסוק משטרתי, שני מסוקים צבאיים ומח"ט הגזרה הגיעו אף הם לאיזור וסייעו לכוחות מהאוויר לאתר את השניים הנוספים. כמו כן גם צוות של יחידת החילוץ עין גדי של משטרת מחוז דרום הצטרפו לסיוע.

שני האברכים שחולצו ראשונים, סיפרו כי התיישבו על סירה מתנפחת כשגבם אל החוף, וכעבור זמן מה הבחינו כי התרחקו מחהחוף. לדבריהם, כלל לא התכוונו לשוט בעומק הים.

לאחר כשעה מקבלת הקריאה שני האברכים שהיו על הסירה חולצו לחוף מינרל, ובהמשך אותרו אף השניים האחרים כשהם במצב טוב וחולצו על גבי הסירה של אנשי יחידת החילוץ מגילות.

שיט בים המלח שונה משיט בים רגיל, מכל הבחינות: רוחות, משקל המים, זרמים, ירידה ועליה לסירה, והוא נחשב מורכב במיוחד.
סירה מתנפחת ים המלח חוף מינרל יחלצ מגילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד