י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עו"ד צפורי: "החלטת צה"ל מחזירה אותנו לימי אלטלנה"

בעקבות הפרסומים על השוואת הוראות פתיחה באש בין ערבים ליהודים, טוען עו"ד אורי צפורי "מחזיר אותנו לימי הסזון והתותח הקדוש"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה


בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת אודות החלטת צה"ל על השוואת הוראות הפתיחה באש בין ערבים ליהודים, פנה עו"ד אורי צפורי מהתא המשפטי של תנועת "דרך חיים" במכתב לשר הביטחון, ובו דרישה כי יורה על ביטול ההחלטה.

"כל מי שעיניו בראשו מבין כי אין כל דמיון בין מתפרעים ערבים ליהודים", כתב צפורי בפתח מכתבו לשר יעלון. "די לראות את מאזן הדמים במשוואה הזו כדי להבין שאין כל דמיון בין השניים. ההבדלים באופן הפעלת הוראות הפתיחה באש מובנים לכל חייל בפשטות, לא רק בגלל הבדלי המנטליות של כל אחד מהצדדים, אלא מאחר שכל חייל מבין כי צה"ל הוקם מתוך תפיסת אחווה וערבות הדדית כדי שלעם היהודי יהיה סוף סוף צבא שיוכל להגן עליו, בעזרת ה'".

צפורי טוען כי מדובר בהחלטה פוליטית שנועדה להבהיר כי הדמוקרטיה במדינה קודמת ליהדות. "גם במערכת הביטחון מבינים היטב כי הסכנה הנשקפת מצד מתפרעים ערבים ביו"ש, אינה דומה לסכנה הנשקפת מצד יהודים, אלא שהחלטה זו, כמו גם הרעש התקשורתי סביבה, נועדה לקדם אמירה פוליטית מובהקת, והיא שבמתח שבין מדינה יהודית לדמוקרטית, דמוקרטית עדיף!", כתב צפורי.

"מאז שפסק השופט אהרון ברק לפני כשלושים שנה בנחרצות, כי אין כל סתירה בין שני הערכים הללו, דומה כי המתח ביניהם רק הולך ומתחדד. ההחלטה להשוות את הפקודות ביו"ש אינה אלא אמצעי טקטי להבהרת המסר העיקרי – דמוקרטית לפני יהודית. במדינה הדמוקרטית של השופט ברק, מי שפועל לחיזוק הזהות היהודית, לחיזוק הערבות ההדדית בין יהודים, לחיזוק הריבונות היהודית בארץ ישראל, הוא אויב. מי שפועל לטשטוש הזהות, למחיקת ההבדלה בין ישראל לעמים, להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, הוא אזרח נאמן".

"לצערנו ההחלטה לנהוג ביהודים כשם שנוהגים במתפרעים הערבים ביו"ש מחזירה אותנו 67 שנים אחורה לימי הסזון ו"התותח הקדוש" שירה על אלטלנה", מסיים צפורי ובשם חברי תנועת 'דרך חיים', הפועלת לקידום החיים הציבוריים על פי תורה, קורא לשר הביטחון לחזור בו מ"ההחלטה האומללה".
ערכים פקודות ירי אש ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד