י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כל הדרכים לגלוש מהסלולרי בחו"ל - וכמה זה עולה

מי שמכור לגלישה מהסלולרי ולא רוצה לסמוך על WiFi בעת שהותו בחו"ל, יכול לרכוש סים בינלאומי או לשכור מודם אלחוטי • אך רוב הישראלים יעדיפו ודאי את מסלולי הגלישה שמציעות חברות הסלולר שלהם - גם אם תעריפיהן גבוהים

  • כ"ט תמוז התשע"ה
כל הדרכים לגלוש מהסלולרי בחו"ל - וכמה זה עולה
שאטרסטוק


המצב האידאלי בעת טיול בחו"ל הוא כמובן לגלוש מהסלולרי ללא תשלום ברשת אלחוטית, אך לא תמיד זה מתאפשר. אפשרות אחרת, כגיבוי ל-WiFi חינמי בבתי-מלון או בבתי-קפה/מסעדות, היא לגלוש מהסלולרי במסגרת חבילה שרכשתם מראש דרך ספקית הסלולר שלכם. אפשר גם לגלוש באמצעות כרטיס סים בינלאומי שנרכש בישראל או בארץ היעד, המאפשר תעריפי גלישה מוזלים.

אפשרות נוספת ויעילה, בעיקר אם יש כמה נוסעים שזקוקים לאינטרנט סלולרי (בסמארטפון ובטאבלט), היא להצטייד למשך הנסיעה במודם אלחוטי בנפח גלישה של 1-2 ג'יגה, המאפשר ל-5 מכשירים לפחות לגלוש במקביל.

מי שיכול ורוצה לסמוך רק על גלישה אלחוטית חינמית בבית-המלון, במסעדה ובמקומות ציבוריים רבים - לא חייב להוסיף פתרונות גלישה אחרים ויכול לטוס ללא חבילה כלל (ואפילו לכבות את הנייד או לא לענות לשיחות, משום שגם בעבור מענה לשיחות טלפון גובות חברות הסלולר תשלום).

מי שרוצה להשאיר לעצמו את אופציית הגלישה ולא רק ב-WiFi, יוכל לעשות זאת באמצעות חבילות לגלישה של ספקיות הסלולר, המציעות גם חבילות של שיחות, הודעות וגלישה (לדוגמה במסגרת בנק משולב שמציעות פלאפון, אורנג' ו-012 סמייל). חבילות אלה עולות 150-300 שקל, והן מתאימות למי שזקוק לשלושת השירותים.

גם סלקום השיקה בימים אלה חבילה משולבת גלישה ושיחות: מחיר החבילה הוא 150 שקל לשבוע ל-500 מגה גלישה ולשיחות בעלות של 89 אגורות. המעוניינים בגלישה בלבד, יכולים לרכוש מסלול יומי, גם במתכונת "לא גלשת-לא שילמת" (לדוגמה בפלאפון); או לרכוש מסלול לתקופה של שבוע/שבועיים או חודש, שגם כולל נפחי גלישה גדולים יותר לעומת החבילות היומיות.

החיסרון הוא שהצרכנים תקועים עם מה שמציעה להם הספקית שלהם. יש מי שלא מציעות מבחר חבילות לבחירה, ויש מי שההיצע שלהן לא תואם את הצורך של הנוסעים: לדוגמה, בגולן טלקום, שדווקא מיטיבה עם המעוניינים לטלפן מחו"ל, חבילות הגלישה המוצעות הן ב-30 שקל ליום (כ-200 שקל לשבוע), בשעה שלקוחות יופון ישלמו 130 שקל לכל הנסיעה (חצי ג'יגה, עד חודש). מסלול יומי עולה כ-30 שקל.

בסלקום אף נדרשת תוספת של תשלום 30 שקל לרוכשים את החבילה - אלא שנפחי הגלישה בחבילות אלה עומדים על 50 מגה ליום (הגלישה נחסמת ברגע שמגיעים למכסה).

בכל מקרה, שימו לב כי בהיעדר חבילה או כרטיס סים - עדיף להימנע מגלישה בטלפון הסלולרי, משום שבדומה לתעריפי שיחות והודעות, ללא חבילת חו"ל שעודכנה מראש אצל ספקית הסלולר שלכם, תקבלו חשבונות מנופחים.

זה המקום להזכיר לכבות את אופציית העדכונים האוטומטיים בסמארטפון, משום שכל עדכון כזה, לרבות הורדת מיילים אוטומטית, גוזל נפחי גלישה.

מעלים תמונות?

חלק מהנוסעים לחו"ל שנוהגים לגלוש דרך הסלולרי ביומיום, ימצאו את עצמם גולשים יותר בעת השהות בחו"ל לעומת השימוש היומי הממוצע שלהם, משום שהם מעלים יותר תמונות לרשתות חברתיות, נעזרים במנועי חיפוש, נעזרים בניווט בגוגל או ב-waze ועוד.

השימוש הממוצע עומד על כ-100 מגה ליום למי שקורא מיילים, מצ'וטט, מעלה תמונות ונעזר בשירותי ניווט בסיסיים, כך שחבילות שמציעות הספקיות בנפח של 50 מגה ליום (סלקום ופלאפון למשל), ובטח חבילה בנפח של 50 מגה לכל הנסיעה ב-70 שקל (יופון) - לא יספקו את הגולש הממוצע.

גולשים בלבד: מה מציעות הספקיות?

למי שמעוניין בחבילות גלישה בלבד, קיימות שתי שיטות חיוב: יומיות (בעיקר למי שנוסע לנסיעה קצרה או שלא גולש בכל יום) או מסלול לכל הנסיעה: חלק מהספקיות מציעות את שתי האפשרויות (פלאפון, סלקום), וחלקן מציעות אלטרנטיבה אחת שלא בהכרח מיטיבה עם הפרופילים השונים של הנוסעים.

פרטנר/012, למשל, מציעות חבילת גלישה ב-139 שקל שתקפה ל-30 ימים, וכמוה גם הוט מובייל, שמציעה חבילה חודשית ב-169 שקל - חבילות אלה יתאימו פחות למי שנוסע לגיחה קצרה. כך שמי שנוסע לסוף שבוע משלם יותר מדי כנראה ומקבל נפח גלישה שלא בהכרח יהיה בשימוש.

כאשר מוצעות חבילות יומיות וחבילות לתקופה מוגדרת (שבוע/חודש), יש לבחון את מספר הימים ואת נפחי הגלישה הרצויים: החבילה היומית של סלקום כוללת תשלום חד-פעמי (תמוה) של כ-30 שקל, ובנוסף 33 שקל ליום גלישה (לעומת 29 שקל ליום למרבית היעדים, המחיר בשנה שעברה), כך שרק בנסיעה ל-4 ימים ופחות זוהי ברירת המחדל ההגיונית (למי שמסתפק בנפח גלישה מינימלי של 50 מגה). סך התשלום ל-4 ימים יהיה 161 שקל, בשעה שמנויי סלקום יכולים לרכוש חבילה לשבוע ב-150 שקל לחצי ג'יגה.

מסלולי חו"ל של פלאפון מוצעים למסלול יומי או לשבועיים: במסלול היומי משלמים המנויים 25 שקל ליום גלישה בנפח של עד 50 מגה, ולנפח גלישה גדול יותר קיימת חבילה שהושקה לאחרונה ומציעה 1 ג'יגה גלישה ב-179 שקל לנסיעה של עד שבועיים, כך שהנוסעים לשבוע יעדיפו כנראה להוסיף שקלים בודדים על פני החבילה היומית ולקבל נפח גלישה גדול יותר.

מי שישלם הכי מעט לחבילות גלישה בנפח סביר הם לקוחות יופון עם חבילה ב-130 שקל לחצי ג'יגה, או לקוחות אורנג' הזכאים למסלול הכולל 1 ג'יגה גלישה ב-140 שקל.

לצלצל ללא תשלום

לאחרונה השיקה וואטסאפ את האפשרות לטלפן דרך האפליקציה בשיחות חינם על רשת האינטרנט. היתרון הוא כמובן חיסכון במחיר, והחיסרון הוא שאיכות השיחה לא יציבה (אם כי היא מספקת). כך גם לגבי מי שמחזיק באפליקציות של וייבר או סקייפ, דרכן אפשר לצלצל על גבי האינטרנט.

באזורים שבהם הקליטה טובה, אפשר לנהל שיחה באין מפריע. אם מתאפשר להתחבר ל-WiFi חינמי במקום בו אתם שוהים - מה טוב; אם לא - ניתן לגלוש ברשת הסלולרית לשם ביצוע השיחה.

כרטיס סים

יש חברות שמציעות כרטיסי סים בינלאומיים שניתן לרכוש באופן חד-פעמי ולהשתמש בכל נסיעה מחדש. במקרה כזה מקבלים מספר בינלאומי שעשוי להוות חיסרון או יתרון לנוסע. עלות רכישת סים היא 80-100 שקל (כאשר אפשר להעביר את הכרטיס בין מכרים), וכל יחידת שימוש (שיחה/הודעה או גלישה) מתומחרת בהתאם לארץ היעד או במחיר אחיד.

ברמי לוי תקשורת מציעים סים לרכישה חד-פעמית ב-100 שקל, בתעריפים של 1 שקל למגה גלישה.

בדואר נמכרים כרטיסי סים של WORLD8 ב-100 שקל (מתוכם 50 שקל למימוש בשיחות/הודעות). הגולשים יצטרכו להוסיף 100 שקל לחבילה בנפח 160 מגה.

אופציה יעילה ומשתלמת מתבררת לפעמים כרכישה של כרטיס מקומי בארץ אליה אתם טסים - בארה"ב למשל כרטיס סים עולה כ-20 דולר, ובאירופה המערבית מחירו כ-10 אירו, והוא מאפשר גלישה ודיבור בתעריפים של אזרח מקומי במודל של כרטיס טעון בסכום שאתם מגדירים מראש. החיסרון במקרה הזה הוא שעם החלפת כרטיס הסים אתם מוותרים על המספר הישראלי.

מודם אלחוטי

מודם כזה יכול לשמש לניווט במהלך נסיעה ארוכה ברכב, והוא מספק גלישה אינטרנטית למספר טלפונים סלולריים בו-זמנית (5-10 מכשירים). גודלו של המודם הוא כשל מכשיר סלולרי קטן, הוא נטען בקלות, וקל להסתובב אתו בכל מקום, גם במכונית.

המחיר להשכרת מודם לתקופה של שבוע לנוסעים לאירופה ירד ביחס לשנה שעברה, אז המחירים התחילו ב-200 שקל לשבוע, וכעת אפשר למצוא בפחות: לדוגמה, ב-150 שקל דרך best rent (עד 5 מכשירים בנפח גלישה של 1 ג'יגה) או ב-180 שקל (עד 5 מכשירים בנפח גלישה של 2 ג'יגה) דרך wi-fly.

חברת WEBBING מציעה מודם ב-230 שקל לנפח גלישה של 2 ג'יגה המיועד ל-10 מכשירים לתקופה של חודש (200 ש'ל ל-2 ג'יגה נוספים). ברוב המקרים יש להוסיף כ-30 שקל עבור איסוף והחזרה מנתב"ג.
אינטרנט סלולרי גלישה באינטרנט חול כרטיס סים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד