י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנכ"ל פרטנר: "המחיר בסלולר חשוב - אבל השירות חשוב יותר"

איציק בנבנישתי בוועידת MAD 2015 של "גלובס" בשיתוף Orange: "הציבור הישראלי היא ציבור רגיש מאוד ומעוניין מאוד לקבל מחיר טוב - אבל עם שירות מצוין" • על סערת אורנג': "היו אמוציות ברמה שלא תיאמן"

  • כ"ט תמוז התשע"ה
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי


הייתה לי קבלת-פנים מאוד מיוחדת לתפקיד מנכ"ל פרטנר, אבל זה הולך ומשתפר. אחרי כחודש ימים בתפקיד מנכ"ל החברה אני מרגיש עכשיו טוב יותר מאשר בתחילת חודש. הדרך שהתמודדנו עם סערת מנכ"ל אורנג' העולמית והדרך שהציבור חיבק אותנו זה מעודד" - כך אמר היום (ד') איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, בשיחה אחד על אחד עם חגי גולן, עורך "גלובס", בוועידת MAD 2015 של "גלובס" בשיתוף Orange - הוועידה המובילה בישראל בתחומי השיווק, הפרסום, המדיה והאינטרנט, שמתקיימת היום במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. בנבנישתי אמר את הדברים לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל לפני כחודש.

אין ספק כי המשבר עם חברת אורנג' העולמית העסיק מאוד את בנבנישתי בתקופה האחרונה. עובדה שכבר בתחילת דבריו הוא בחר להתייחס לאירוע המצער, שבו התבטא מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, במסיבת עיתונאים בקהיר לפני כחודש ימים, וטען כי הוא מתכוון לסיים את ההתקשרות עם פרטנר ישראל.

"ההתבטאות שלו החזירה אותי אחורה", אמר בנבישתי. "זה היה מדהים איך השמועה על דבריו התפשטה. אנחנו מדברים כאן היום על תקשורת. והנה, אכן מה שהיה, הגיעה ידיעה באתר אינטרנט מסוים, זו הייתה תופעה מדהימה. תוך דקה הרשת התמלאה בתגובות, והיו אמוציות ברמה שלא תיאמן".

לדבריו, "אנחנו היינו צריכים להגיב מהר. אני חושב שהתמודדנו מצוין עם העניין הזה ומהר מאוד הסברנו לציבור הישראלי מה זו פרטנר ואיך עובד הקשר שלה עם אורנג'. מותג זה לא חולצה מוכתמת שאתה מוריד ושם חדשה. מותג זה הפנים של החברה, אז אנחנו נעשה החלטה מושכלת אם להיפרד ממותג אורנג' או לא. כפי שהגענו להסכמות עם חברת אורנג' צרפת, אנחנו נעשה מחקר מקיף, נעשה בדיקה, ונחליט".

בנבנישתי התייחס בנוסף למלחמת המחירים בענף הסלולר ולטענות כי המחירים של אורנג' פחות אטרקטיביים, ואמר כי "ענף הסלולר ממש לא הפך לכל כולו בנושא המחיר. המחיר חשוב לצרכן והוא צריך לקבל מחיר טוב, אבל מאחורי המחיר צריך להיות שירות טוב - זה הכי חשוב. הציבור הישראלי היא ציבור רגיש מאוד ומעוניין מאוד לקבל מחיר טוב - אבל עם שירות מצוין. הצרכן הישראלי הוא לא טיפש".

- מהי היערכות פרטנר לנושא השינויים והשחקנים החדשים בשוק התקשורת והמהלך של יצירת קבוצות תקשורת, בעוד 5 שנים?

"השוק הזה יכול להחיל כמה שחקנים שיהיו, כולל הענקת שירות ברמה טובה, וכשאני אומר רמה טובה, הכוונה גם מבחינה שיווקית לא רק מבחינת המחיר. אני לא יודע להגיד לך אם השוק בעתיד יהיה עם עוד הרבה 3 שחקנים, 5 אבל אנחנו מסתכלים קדימה להוביל עוד מהפכות, עם הרשת הכי טובה ועם הגוף הכי טוב- אני מאמין שהציבור הישראלי יעריך זאת. אני לא יודע בדיוק מה יקרה בהמשך, אבל אני מאמין בחברה".

- מאז הרפורמה הגדולה אתם נמצאים בתהליך שנקרא התייעלות. עד כמה התהליך הזה עומד להימשך?

"בלי קשר למצב בו החברה נמצאת, אני חושב שחברה תמיד צריכה להתייעל. גם אצל החברות הגדולות תהליך ההתייעלות הוא במגמה חריפה יותר בשנים האחרונות, כך יהיה גם בחברת פרטנר. כרגע, עוד לא קונים אותנו ואנחנו לא קונים אף אחד. פרטנר היא חברת תקשורת במהותה, המטרה שלנו היא להיות קבוצה כוללת, ואנחנו נהיה".

- אם השר משה כחלון (שהוביל את מהפכת הסלולר, ס'כ') היה עומד מולך מה היית אומר לו?

"לשאלה זו לא ציפיתי. הייתי אומר לו שהמפכה שעשה הייתה טובה, וחבל שהוא לא המשיך יותר בעבודה הזו, משום אך חלק מהכללים שבה לא יושמו כהלכה".

לשיחה עם בנבנישתי הצטרף בשידור ישיר דב גילהר מהאולפן הישיר של וואלה, והציג לו את השאלה הגדולה מכולן - כמה כסף היה בכל הסיפור שהתפוצץ עם אמירותיו של מנכ"ל אורנג' העולמית רישאר?

גילהר: "אתה מתאר את הסיפור של פרטנר כמשהו לא טוב, אך היא עשתה עסקה הרבה יותר טובה, ובסופו של דבר היא מיתגה אתכם יותר טוב".

בנבנישתי: "אנחנו עבדנו קשה מאוד עם הסיפור הזה, הגענו להסכמות וקיבלנו החלטות חשובות. אנחנו צריכים לבחון בדיוק מה היה שם. ההסכם עם אורנג' משקף את חזון החברה, ונבחן בתבונה כדי לתת את שירותנו ברמה הטובה ביותר שאפשר לתת".
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד